אנטולי קפלן: ציור מכושף

גיא ניסנהויז

01.08.23

הר, גיא ניסנהויז, הדפס אבן, 15*20 ס"מ, 2023

 

 

 

גיא, גיא ניסנהויז, הדפס אבן, 15*20 ס"מ, 2023


צמד העבודות "הר" ו"גיא" נוצרו מתוך המפגש עם העבודות של קפלן, לינה משותפת ופרידה מבן זוג. במפגש עם העבודות של קפלן הדבר שהכי בלט לי היה האנושיות של החיות שמלוות את הסיטואציות האנושיות, המאיירות את סיפוריו של שלום עליכם. בהדפסים רציתי לבטא את התקשורת שקורית במצב של חוסר שליטה על הגוף וללא מילים. ההתרחשות שהכי מעניינת אותי במיטה היא החלום, החופש של התת־מודע. החלום אינו כפוף לנורמות ולחוקים חברתיים, ולכן הלינה המשותפת היא מרחב פרוץ, פראי וחייתי.

בהדפסים לקחתי את החיות האנושיות של קפלן כחומר גלם לייצוג ההתרחשות הסמויה מן העין: הפעילות הפנימית לעומת השקט החיצוני. אי הוורבליות של החיות אפשר לי לייצג את מה שמתרחש בשעות שנראות שקטות כלפי חוץ, אך הן סרט טבע מלא אקשן בראשו של כל אחד מהישֵנים.

אהבתי את העבודה על האבן החלקה, את הציור עליה עם שעווה. את השקט שיש ברישום הזה, שנוצר בגלל המפגש בין האבן והשעווה של העיפרון, שקט שמחבר בין תהליך היצירה למתח שרואים בה.

גיא ניסנהויז (נ. 1986)
אמן, חי ועובד בתל אביב. סיים תואר ראשון בשנקר בהצטיינות ותואר שני בבצלאל. הציג תערוכות יחיד בבית האמנים בירושלים, בגלריית המדרשה, מוזיאון רמת גן, גלריה מאיה ועוד. השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות במוזיאונים וגלריות בארץ. זוכה פרס אמן צעיר ממשרד התרבות (2017) ופרס נשיאת שנקר (2011).

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי