סוכות - הדור הבא

12.10.08

בכל שנה אותו סיפור: שלומית בונה סוכה, מוארת וירוקה. פטיש? מסמר? קרשים? לא אצלנו. עשרות יוצרים וקבוצות קהילתיות יצרו דגמים מקוריים לסוכות מודל 2008. בואו להציץ אל מאחורי הקלעים של התערוכה. שלומית - מאחורייך!

בית אבי חי וקרן דבורה הזמינו קבוצות ויוצרים יחידים להציג את הפרשנות האישית שלהם לסוכה. אל קו הגמר של התחרות הגיעו יותר מ-20 דגמים, ובהם "סוכת המיתרים"; "סוכת מצוקה"; "זוקה"- המורכבת ממסטיק בזוקה; סוכה עשויה מחומרים ממוחזרים; סוכה משובצת באבני חן ואפילו סוכה המותאמת לשימוש על הירח.  
 

Untitled

 

מקום ראשון (בשותפות): סוכת הזכוכית
בית ספר  "בית הצייר"
סוכת ויטראז' המסמלת דברים הפוכים: את השבירות של הזכוכית מצד אחד, ואת יציבות הקירות המספקים הגנה מצד שני. אמנם לסוכה פתח אחד, אך שקיפותה מזמינה אורחים. מגוון צבעי הזכוכית ומגוון החרוזים, בגדלים ובצבעים שונים, מסמלים את אחדות עם ישראל.  

מקום ראשון (בשותפות): סוכת מצוקה
אמני הקטמונים 
סוכת מחאה שדפנותיה הן צילומים של ה'בלוקים' בשיכוני הקטמונים, בהם אין מרפסות לסוכה. שיכונים אלה נבנו בשנות ה-50 מהחומרים הזולים ביותר כדי לשכן כמה שיותר תושבים, ולכן גם סוכה זו נבנתה מהחומרים הפשוטים ביותר, והדגם הוא קל ומתקפל. הסוכה מדגישה את תחושת הארעיות של התושבים, שעל ראשם מרחפת סכנת 'פינוי-בינוי'. רק שרשראות הכביסה הצבעונית 'מקשטות' את האפור השולט בכל.

מקום שני:  דירת ארעי במרחב האורבני
יעל בכר
סוכה זו רחבה מהבניינים סביבה, כדי לבטא את החיבור לטבע, והיא נמוכה מהם, כדי לבטא את צניעותה. דפנותיה עשויות ממגזרות נייר – אמנות יהודית עתיקה המסמלת הישרדות ותקווה - ובהן שבעת המינים. הבניינים האפורים הבנויים בצורות גיאומטריות מסמלים את הניכור, הריחוק והמחנק של העולם המודרני, מולו עומדת הסוכה.


ציון מיוחד לשבח: הסוכה של כולנו  
אקי"ם י-ם – דירת בוליביה
סוכה בה כל קיר עשוי משלוש דמויות המחזיקות את הסכך. דמויות אלה מסמלות את החברה כולה, ומודבקים עליהן פרצופי אנשים שנגזרו מעיתונים. דיירי דירת אקי"ם רצו להביע בסוכה זו את שייכותם לחברה כחלק מהכלל, כל אחד והייחודיות שלו. הסוכה נבנתה מחומרים פשוטים ונגישים, כדי להדגיש את הפשטות שבשייכות של כולם.

 

 
לישב בסוכה- דגם אורית עמרני



"ציון מיוחד לשבח: "לישב בסוכה"
אורית עמרני
סוכה הבנויה בצורת מגן-דוד, שהוא סמל העם היהודי וגם סמלו של דוד, האושפיזין השביעי, וצבעה הכחול מסמל את הציונות ואת מדינת ישראל. הסוכה בנויה מחומר פשוט ומתכלה, כסמל להיותה דירת-ארעי, והפתחים הרבים בה מסמלים את הכנסת האורחים ומעצבים את החלל כפתוח ואינטימי בעת ובעונה אחת.  

ציון מיוחד לשבח:  סוכת אסיף
תיכון האקדמיה למוסיקה ולמחול
סוכה ידידותית לסביבה בצורת מנסרה על בסיס משושה. זהו מבנה המאפשר העמדת סוכות רבות הצמודות זו לזו, במטרה להיפגש עם אנשים אחרים וליצור קשר אנושי הדוק יותר. השערים פתוחים למחצה, כדי לאפשר מבט החוצה ומעבר קל מסוכה לסוכה. את שמחת החג מבטאים הצבעים, הצעצועים, המוביילים ועוד. 


גם השנה תתקיים בבית אבי חי תחרות עיצוב דגמי סוכות מקוריים. אם אתם: יצירתיים ומוכשרים, מעצבים בנשמתכם, חובבי אתגרים - זו ההזדמנות שלכם!  
תאריך אחרון להגשת הדגמים: יום שישי, כב באלול, 11 בספטמבר.

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי