המשיח לבש כתום

31.10.10

"נערי גבעות במדים היו פטורים מתשלום בכל דוכן פלאפל שכיבד את עצמו. פוליטיקאים משופמים התקשו לעבור את הכביש מבלי להינשא על כתפי החוגגים". אסף וול משרטט את דרכם של הסרוגים בחזרה אל הלבבות

משהו טוב עובר על השבט הסרוג. לא עוד עם לבדד ישכון. אם בעשור הקודם שיווע המגזר ללגיטמציה וכל תשוקתו היתה להתנחל בלבבות, נראה שעלה הדבר בידי מנהיגיו. ההתנשאות, הניכור ותחושת השליחות הגרוטסקית פינו את מקומם לדרך חדשה.


שועי המגזר הבינו כי השיטות הישנות פשוט אינן פועלות. אפשר לשלח בנות שירות לאומי חינניות, חמושות בארכי-חצאיות ובתיקי עתק תפוחים; לזרוע גרעינים תורניים ברוכים וזרעי חרד"ל טורדניים בעיירות פיתוח; לדשן את פלס"ר גולני בחובשי כיפות סרוגות ואף להנביט פרחי טייס פה ושם. אך הכל יהיה לשווא: בבוא יד הכורת לגדוע את גוש קטיף לא נזכר לכתומים דבר מחסדיהם העצומים למען העם והמולדת.

 


התכנסו השועים והפרנסים הכתומים לטכס עצה, והנה עלתה זו בידם. לא עוד נחלה בלבבות, לא עוד ניצחונות באהבה. תחילה ראו כי טוב במגזרים השכנים: כיצד נושעו הדרוזים עת שרפו והצמיתו כל אנטנה סלולרית מהרי הכרמל; כיצד העיירה לוד בוערה כולה ואין בידי משטרת ישראל למחות נגד בני דודנו; כיצד מתענגים נשיאים ושרי בטחון חילונים בדימוס על זמן האוויר שבו זכו בשל שערוריות מין; כיצד הציתו בני העם החרדי את ארץ ישראל בגין עצמות כמה גירגשים עבשים באשקלון וביפו; כיצד מקבלות משפחות הפשע סיקור אוהד בפריים טיים.

 

ראו וכן עשו. תוך חודשים ספורים ניכרו מפעליהם המפוארים ועלילותיהם העצומות בכל רחבי ארץ הקודש. ראשונים יצאו גדודי "תג מחיר" לפעולות שימתגו מחדש את החננות הסרוגות כמקובלים החדשים בכיתה. מיד אחר כך נשלח הרב מרדכי אלון לקו החזית: במבצע שתוכנן בדקדקנות, הוא הדהים את הציבור הישראלי בבניית שערורייה מורכבת ונפתלת, שכמותה לא ידעה המדינה מאז ימי "העולם הזה". איש מקרב יושבי הארץ לא האמין כי הרב התמים למראה יתעלה בנועזותו אף על גדולים כמשה דיין וכמשה קצב.

" מגזר הסגולה הוכיח שוב את צדקת דרכו. התוכנית הצליחה. כמה דקות אחר כך הגיע המשיח על חמור לבן ועם כיפה סרוגה, המשימה הושלמה. "

 


גשמי ברכה למשובסות

כמה שבועות מאוחר יותר התעוררו אזרחי ישראל למציאות חדשה שלוותה במטחי ירי מכיוון רמת הגולן. המילואימניקים שמיהרו ליחידותיהם כדי לבלום את הסורים השוטפים את הרמה לא האמינו למשמע אוזניהם. מקור הירי אותר לא בחוליות קומנדו סורי, אלא בריב חמולות של יהודים סרוגים מן הגולן. העיתונים מלאו בתיאורי קרבות על רקע כבוד המשפחה של דוברי עברית, וגלי הערצה כתומים שטפו כנחשול את כל הארץ.

נערי גבעות במדים היו פטורים מתשלום בכל דוכן פלאפל שכיבד את עצמו. פוליטיקאים משופמים התקשו לעבור את הכביש מבלי להינשא על כתפי החוגגים. נשים משובסות זכו לגשמי ברכה של פרחים מכל מרפסת. הנה כך חזרו אנשי הכיפות הסרוגות להנהיג את עם ישראל. תושייתם המושכלת של מנהיגיו ומשמעת הברזל של כל פרט ופרט הם שהביאו לניצחון ולהנהגה. מגזר הסגולה הוכיח שוב את צדקת דרכו. התוכנית הצליחה. כמה דקות אחר כך הגיע המשיח על חמור לבן ועם כיפה סרוגה, המשימה הושלמה.

 

Model.Data.ShopItem : 0 6
תגיות: אסף וול חברה

עוד בבית אבי חי