להחזיר עטרה ליושנה

07.12.10

בהשראת שיעורי ההיסטוריה מהיסודי, אסף וול רואה בש"ס תנועה הפועלת נגד האינטרסים של בוחריה ומהתלת בהם פעם אחר פעם. מה לעולי צפון אפריקה ולליטא? מה ליהדות החמה של שווקי מרקש התוססים וליהדות הטראומטית והמתנשאת של מזרח אירופה? מה להם ולחומרות האובססיביות? להפרד

רק לפרקים קצרים הצלחתי להישאר קשוב בבית הספר היסודי בו למדתי. רגעים אלו כה נדירים היו, עד שכל אחד ואחד מהם נחקק בזכרוני. אחד מהם הוא השיעור בו סיפרה המחנכת האדוקה של כיתתי על מעלליה של הכנסייה הקתולית. במיוחד מצא חן בעיני הקונספט של שטרי המחילה או בניסוח המקצועי - אינדולגנציות. מין אופציה שרוכש המאמין על מניות סליחה מהאל, אותה יוכל לממש במידה ויושלך אל הגיהינום לאחר מותו.
 

יחד עם כל חברי לספסל הלימודים, שלמעשה היה כיסא פלסטיק, לעגתי לצמיתים הנבערים של ימי הביניים. מעשי הכנסייה שהצליחה לתעתע באריסים הפתאים נראתה לי מופרכת לחלוטין. כהני דת חמורי סבר המוכרים אגרות חוב אלוהיות נתפסו בתודעתי כחלק מסיפור פנטזיה. ככל שבגרתי כהה דמיוני ורפה. לכן התעורר בי ניצוץ נעורים ישן למראה ההתרחשויות האחרונות אשר השיבו לעולמי את האבירים, הנסיכות ואת המכשפים רבי הכוח. הנה רק לאחרונה חזיתי בעיני בהוביט מזוקן וחביב, אשר קרא לחש נידוי ומארה עתיק כנגד הרב אמסלם מתנועת ש"ס.

 שחיתות, קומבינה, השתמטות, בערות וקיפוח (פלאש90)
מאוחר יותר הוסבר לי בעדינות כי דבר לא ישיב לי עוד את ילדותי. הנסיכות שינו שמן מאנסטסיה ואופליה לא', אבירים הם כלי רכב צבאיים חבוטים וההוביט החביב התגלה כח"כ מורשע בשם פנחסי. רק דבר אחד לא השתנה. היכולת לתעתע בהמונים באמצעות "כוח עליון". בעניין זה יכולה סיעת ש"ס לעשות בית ספר לשלטון וממשל לכל מפלגה אחרת. מדובר בתנועה הפועלת נגד האינטרסים של בוחריה ומהתלת בהם פעם אחר פעם. לאחרונה למשל, טרפדו נציגי ש"ס הצעה על פיה ייתפסו ויענשו בנות המצהירות לשקר על דתיותן לשם קבלת פטור מגיוס.

 

"אמסלם עמלק"
אסביר שוב. התנועה המייצגת את יהדות ספרד, מסייעת בגלוי לרמאים המבקשים להונות את צבא ההגנה לישראל. בכך פועלת ש"ס לטובת העבריינים, גנבי הממון וגנבי הדעת. מה הפלא? הרי חלק לא מבוטל מראשיה הורשע למרבה הבושה בבתי המשפט. אפילו הנביא ישעיהו התנבא עליהם "שרייך סוררים וחברי גנבים" והמשך נבואתו אף חמור יותר.

לא מזמן התרחש בתנועת ש"ס אסון חמור. אחד מחבריה, הרב אמסלם, הגיע למסקנה שייתכן ועל יהדות ספרד למלא תפקיד עצמאי. לא עוד צל עלוב, גוויה אכולת רגשי נחיתות המתבטלת לרגלי ה"יהדות" הליטאית. יהדות כפייתית שנשרטה עמוק במשך 2000 שנה בכפור האנטישמי של עיירות אירופה הדוויות.
 

אמסלם אינו רוצה להישען על כספי החלוקה. הוא חושב שיש לשאת בנטל הצבאי ולתת לשולחיו השכלה שתסייע להם להשתלב בשוק העבודה. ללא ספק מדובר בבשורת איוב עבור ראשי ש"אמנם עבור הציבור הספרדי מדובר בחדשות טובות. הרי עולי צפון אפריקה עלו למדינת ישראל לא מחוסר ברירה, משום הרדיפות והשואות כשונאי הציונות ממזרח אירופה. הם עשו זאת משום היותם ציונים. ואת זה מנסה החונטה הש"סניקית להשכיח ממצביעיה. את אמסלם הם מכנים "עמלק" לא פחות. כך יעשה לאיש המעוניין להתגייס, לעבוד ולהיות חלק מהמדינה.
 

מה לעולי צפון אפריקה, ולליטא? מה ליהדות של החמה של שווקי מרקש התוססים וליהדות הטראומטית והמתנשאת של מזרח אירופה? מה להם ולחומרות האובססיביות? להפרדה גזענית? מאומה לא. רק תאוות הבצע, הכוח והקומבינה של ראשיה. זהו הכוח היחיד האוזק את הציבור הספרדי ל"איש החולה" מאירופה.
 

קלונם של הללו דבק ביהודי בבל והמגרב, ומכביד על צווארה של מדינת היהודים. התדמית שנוצרה בעטיים ל"יהדות ספרד" המפוארת היא של שחיתות, קומבינה, השתמטות, בערות וקיפוח. לאנשי תנועת ש"ס נח להשאר במצב זה, בו שולחיהם מבוססים בתחתית המעמדות הנמוכים. רק כך תמשך תלותם בהם וכך ימשיכו לשלשל אל הקלפי את הפתק הנכון.

בעוד כמה מאות שוב יישב תלמיד בכיתתו. בשיעור היסטוריה ילמד על מדינת ישראל שהתקיימה פעם. על אביריה, על נסיכותיה ועל כהני הדת שלה. המורה תספר על האחרונים, אלה ששיטו במאמיניהם הפתאים רק כדי להמשיך ולבור ממון וכח על גבם. "איזה טיפשים" הוא יחשוב. "אין מצב שדבר כזה יקרה היום".

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי