"כסף לא מעניין אותי": הבחירות של מיקי לוי

מיקי לוי, המתמודד לכנסת מטעם יש עתיד, מרגיש שהבחירה בחיים פוליטיים היא בחירה בחיים קשים. אבל זה מה שבאמת עושה לו טוב

ח"כ מיקי לוי

 

מפלגה: יש עתיד

 

מקום ברשימה: 11

 

סגן שר האוצר לשעבר. ניצב בדימוס במשטרת ישראל, לשעבר מפקד מחוז ירושלים ונספח המשטרה בארצות הברית.

 

למה בחרת לעבור מתפקידיך במשטרה דווקא לפוליטיקה?

אחרי שסיימתי במחוז ירושלים, הייתי נציג המשטרה בארצות הברית, וכשחזרתי, רציתי להשתחרר. הגעתי למסקנה שאחרי 24 שנה, מספיק עם המשטרה, וההתמודדות למפכ"לות לא צלחה. השתחררתי והנהייתי למנכ"ל אגד תעבורה, חברה עסקית לחלוטין. כיהנתי כמנכ"ל החברה שש וחצי שנים, ואז, למרות השכר המצוין והבונוסים, החלטתי שהשנים במשטרה לא מספיקות ודגדג לי בקצות ההצבעות לחזור לעשייה הציבורית. קיבלתי החלטה לא פשוטה לחזור ולשרת את הציבור. זה מה שפשוט דחף אותי לחזור חזרה. חשתי שלא מיציתי את עצמי בשירות לציבור.

 

מה היה הקושי הגדול ביותר בבחירה לעבור בין התפקידים הללו? 

הפוליטיקה היא ארגון של איזונים, שאינם תמיד עולים בקנה אחד עם האני מאמין שלך. אתה לעתים מוצא את עצמך מצביע בניגוד למצפונך. הייתי בורח מההצבעות האלה. דברים שרצית לקדם, למרות שהם הגיוניים, אחרים תוקעים ולא נותנים לקדם. בניית הקואליציה היא מערכת איזונים של תן לי ואתן לך. החיים הפוליטיים הם חיים מאוד קשים. מי שרוצה לשרת את הציבור צריך לעבוד מסביב לשעון.   

 


לשאוב את הכוח מהמשפחה. לוי (פלאש90)

ספר על בחירה חשובה שעשית במהלך כהונתך במשטרת ישראל כניצב ומפקד מחוז ירושלים.

הייתי בתפקיד בתקופה הקשה ביותר, האינתיפאדה השנייה. 52 מחבלים מתאבדים, מכוניות תופת. ממש ישנתי במשרד באותם ימים. ביליתי ארבע שנים ברחובות ירושלים. את הכוח המרכזי לנהל את העיר הזאת בתקופה הקשה ביותר שאבתי מהציבור הירושלמי. הם הגיבורים האמיתיים; לא אני ולא השוטרים או לוחמי משמר הגבול. הם הגיבורים האמיתיים. בזכותם הצלחתי לפקד על העיר הזאת. הייתי מסתובב ברחובות העיר. סוליות הנעליים שלי מכירות כל פינה. אני מדבר עם האבנים ועם כל פינת רחוב. אני רק עשיתי את עבודתי בשליחות הציבור. אני מצדיע לו.

 

ספר על בחירה קטנה ויומיומית שעשית אבל הרגשת שיש לה משמעות גדולה יותר בשבילך או בשביל מישהו אחר.

השליחות הציבורית. אני רואה בשירות לציבור שליחות ורק שליחות, ולשם כך אני כאן. יכולתי להרוויח הרבה כסף במקום אחר, וזה לא מעניין אותי. אני דואג לעתידה של מדינת ישראל. אני שואב את הכוח שלי מהמשפחה הקרובה, המורחבת ומרעייתי נורית, שתומכת בי לכל אורך הדרך. היא הקריבה קורבן לא פשוט בשבילי ונתנה לי את ברכת הדרך בכל אשר פניתי.

 

הצטרפו לדף הפייסבוק של בית אבי חי

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי