שרים עם לווייתנים

01.05.13

שש דקות ו-40 שניות – זה הזמן העומד לרשות המציגים באירוע ה"פצ'ה קוצ'ה" להצליח למשוך את תשומת הלב שלכם

קיים סיכוי סביר שחלק מכם לא יסיימו לקרוא את האייטם הזה. בעידן הנוכחי, שמכתיב קצב מהיר ותמציתיות, צריך להעביר את המסר מהר. את ההיגיון הזה הפנימו כבר לפני כעשור זוג אדריכלים מטוקיו שהגו אירוע בעל פורמט ייחודי - ה"פצ'ה קוצ'ה". במסגרת ה"פצ'ה קוצ'ה" מוקצבות לאנשי תרבות והגות שש דקות ו-40 שניות להציג את עצמם ואת עבודותיהם. על במה אחת, בערב אחד, נפגשים יוצרים מתחומים שונים עם מטרה אחת - לעניין ולסקרן את הקהל.מתוך המצגת של קרולינה, עיצוב: רותו מודן

ב-2007 נחת האירוע הלא קונוונציונלי הזה בישראל, ומהר מאוד נהפך לאחד האירועים החשובים בלוח השנה האמנותי. מספר המבקרים בו שובר שיאים בכל פעם מחדש: כיום תל אביב היא העיר שמארחת את ה"פצ'ה קוצ'ה" הגדול ביותר בעולם. ביום ראשון הקרוב (5 במאי) יתקיים בהאנגר 11 בעיר הערב ה-15 בסדרה. איתי מאוטנר, שאוצר עם ענת ספרן את הערב, מנסה להסביר את סוד ההצלחה: "אני חושב שיש משהו נורא נכון בפורמט הזה של שש דקות ו-40 שניות; משהו מדויק וברור, וגם מתאים לאנשים כמונו - שחיים בחברה המערבית וחשופים לכל כך הרבה הפרעות ורעשים מהצדדים; משהו ערוך לחלוטין".

מאוטנר עדיין מתרגש, בעיקר מעבודת ההכנה לקראת האירוע, המאפשרת לו "לבקר בסטודיואים שונים, להכיר אמנים, לפגוש אנשים יצירתיים ולהקיף את עצמי באנשים שמאפשרים לי להסתכל על עצמי ועל החיים בצורה קצת אחרת". " איתי מאוטנר: "יש משהו נורא נכון בפורמט הזה של שש דקות וארבעים שניות, משהו שהוא מדויק וברור, וגם מתאים לאנשים כמונו - שחיים בחברה המערבית וחשופים לכל כך הרבה הפרעות ורעשים מהצדדים" "

מה מיוחד הפעםמהי גולת הכותרת?

"כולם היו בניי ואת כולם אני מאוד אוהב, אבל אולי הפעם הקו הוא יותר מוזיקלי ובימתי. יש קצת פחות מצגות שנאמרות בעל פה על הבמה על ידי דובר אחד, וקצת יותר מצגות שהן בימתיות, עם איזשהו קטע לייב. כמו תמיד, גם הפעם יש ייצוג ירושלמי נכבד. זו העיר הכי משמעותית, וממנה יוצאים הדברים הכי יפים בעולם התרבותי שלנו".

קרולינה, אחת הזמרות המצליחות בישראל, תעלה בערב הקרוב מופע מיוחד ששואב השראה ממצולות הים. "לפני כשנתיים החלטתי להגשים חלום ישן ולשיר עם לווייתנים”, היא מספרת, "השגתי הקלטות שלהם מהטבע, צללתי איתם והפכתי את הקולות ללופים מוזיקליים. על הלופים האלה התחלתי לכתוב יצירות קטנות כאלה, שמספרות סיפור על אישה שמטיילת על גב לווייתן ורוצה להיכנס לתוכו כדי לעבור טרנספורמציה". היא תציג שלושה שירים קצרים מתוך הפרויקט: "השיר הראשון הוא על הטרנספורמציה עצמה, השני עוסק בהתכוונות לאימהות, השלישי הוא שירת הלידה, כמו ניגון שבטי שמלווה את הילד לעולם".

הפרויקט הזה יהפוך בעתיד לאלבום?

"אני עדיין לא יודעת. זה התחיל כהגשמת חלום שנראה לא מציאותי, אבל היום אני כבר חושבת שזה יכול להפוך לפסקול ללידה לכל אישה".


איתי מאוטנר. צילום: אייל לנדסמן


עוד ישתתפו: איל "פרסון" שחר, קלידן ההרכב ג'ירפות, שידבר על החיבור בין טכנולוגיה לאמנות; המוזיקאי שי בן צור, מלווה בארבעה נגנים הודיים; מגזין האיור והקומיקס הדיגיטלי "סקרוול"; האנימטור יוסי טיאר, שבנה לעצמו בית על גלגלים; האמנית יעל רסולי, שתציג את תיאטרון החפצים שלה וקטעים ערוכים מחדש ליצירתה "Papercut"; פרויקט "הוםבייס"; מיה דנון ואלינור דווידוב עם יצירתן "סימפוניה של עיר", המורכבת כולה מרעשים שמפיקה תל אביב; והאדריכל שרון רז. פתיח מוזיקלי: לסה פסה (Laissez Passer).

"פצ'ה קוצ'ה", האנגר 11 נמל תל אביב, יום ראשון 5 במאי, בשני סבבים: 19:30 ו-22:15

האירוע יועבר בשידור חי. לפרטים נוספים

בואו להיות חברים שלנו בעמוד הפייסבוק של בית אבי חי

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי