יעלה ויבוא

26.09.09

"במה ירושלמית" תפנה זרקור אל מוסיקאים הפועלים בירושלים כל השנה. יהיה שמח

"טרנטינה" הוא הרכב נשי של יוצרות ומבצעות שבחרו את שמן כמחווה לקוונטין טרנטינו והספיקו לחלוק במה עם אמנים כמו שילה פרבר ו"זבוב עם גרוב"; שאנן סטריט הוא מוסיקאי ופעיל חברתית שמשמש מזה שנים כסולן להקת ההיפ הופ "הדג נחש"; להקת "חם ומחמם בום" מבצעת מזה עשור פולק מעל בימות הארץ.

להקת טרנטינה

שלושתם – "טרנטינה", שאנן סטריט ו"חם ומחמם בום" יעלו לבמה בערב מוסיקלי אחד בבית אבי חי בהנחייתו של עצמון אברהמי.

עבור "חם ומחמם בום" זו חגיגה כפולה: בתום שנתיים של עבודה הוציאה הלהקה לאחרונה את אלבומה השני "גשמים שעוד ירדו" בהפקה מוסיקלית של דן תורן.

"החיבור של כולם הוא העובדה שהם ירושלמים. כולם פועלים באותה עיר אבל סגנונות המוסיקה שלהם שונים לחלוטין", מפרט איש התרבות והמוסיקה עצמון אברהמי. "טרטינה היא להקה פעילה בשנים האחרונות, המהווה המשך טבעי למכשפות – רוק נשי שיש לכאורה בארץ, אבל לא מספיק. 'חם' היא להקה פולקית ירושלמית עם זיקה לירושלמיות ורספקט ליהדות. זה לא הגל היהודי החדש, אבל בהחלט מדובר בלהקה שיש לה שורשים וקשר למקום. מתל-אביב דבר כזה לא היה יוצא".

הרעיון ברור: סטריט נולד, גדל וחי בירושלים, וגם כותב על זה ("ג'רוזלם" ו"גן התות"). "הוא הגדיר את עצמו באחד מהאלבומים הראשונים של 'הדג נחש' כסופר-ירושלמי", ממשיך אברהמי. "כמוסיקאי, אני מעריך אנשים שנשארים פה ופועלים מכאן במיוחד שכל הלהקה שלו כבר לא כאן. הוא הנציגות הירושלמית של 'הדג נחש' ואלבום הסולו שלו מאוד מעניין".  

שאנן סטריט

אז מה מתוכנן? על פי אברהמי, צפוי ערב שמח ופורה במיוחד: "זה הפנינג, אירוע, ומתוך ההיכרות שלי איתם אערוך ראיונות עם חברי הלהקות. אולי אקריא כמה שירים שכתבתי על ירושלים ועל אמונה. נו, אני מיסיונר של מוסיקה".

ואיך בא לידי ביטוי העניין המיסיונרי בערב הזה?
"אני מרגיש שאני שליח של מוסיקה. כרגיל, אשתדל להעביר אינפורמציה וידע לקהל. שכל אחד ייקח מזה מה שהוא רוצה: לא חשוב אם אנשים יקנו את הדיסק ביום למחרת, יזוזו בזמן המופע או  יוותרו על תכנית ריאליטי כדי לשמוע דיסק טוב. העיקר שייקחו מזה משהו".  

יש ציפיות?
"הציפייה הראשונית היא אנשים יבואו וייהנו ושיהיה בין המופיעים חיבור הגיוני, שחלקו מוטל על כתפיי. נחבר בין אווירת החג למופע. אני לא דתי, אבל אני מקווה שהחיבור יהיה טבעי למרות שהמוסיקה תהיה שונה".

במה ירושלמית, יום שני, יז בתשרי, 5 באוקטובר, בשעה 21:00, בחצר בית אבי חי

מאת: כרמית ספיר-ויץ 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי