השיחה האחרונה

27.03.18

ורדה פומרנץ היתה ראש אגף נפגעים בצה"ל, זו שמבשרת למשפחות את הנורא מכול. היא תמיד ידעה שיום אחד היא תהיה גם בצד השני. במבצע צוק איתן זה קרה


לזכרו של דניאל פומרנץ
 

יוטיוב

דניאל נולד ב-1993 לאבי ולוורדה פומרנץ (אל"מ במי"ל, לשעבר ראש אגף נפגעים בצה"ל). האח הצעיר של אלעד, ליאור ונמרוד. 
  

לדניאל היה קשר מיוחד עם אחיו נמרוד. כשהיה קטן, נמרוד היה אומר לאימא מה דניאל רוצה - מתרגם אותו. היתה ביניהם הבנה. כבר בגיל שלוש, באלבום הגן, כתבה עליו הגננת: "כל הזמן מוקף עדת מעריצות וחברים, לומד מהר את כללי המשחק, תמיד במרכז העניינים".

 

 


דניאל פומרנץ ז"ל

 

 

דניאל אהב לטפל בבעלי חיים. בעבודת השורשים שלו כתב כי כאשר עברו לכפר אז"ר מיבנה בהיותו בן חמש, הביאה המשפחה את כל החיות אל הבית החדש, ודניאל חשב שאולי יוכל להמציא למשפחה סמל שעוסק בחיות כי בכל מקום הוא נזכר בבעלי החיים שהיו איתו מהיום שנולד.

 

במהלך חופשות מבית הספר היה מפעיל עם אחיו בית קפה שאירח את תושבי כפר אז"ר. דניאל היה ממלצר, והאחים הפעילו כמה חברים וחילקו את התפקידים ביניהם לפי מה שמתאים לכל אחד. דניאל ואחיו רצו לעבוד כדי לא לבקש כסף מההורים, כי "כסף לא גדל על העצים". היו להם תוכניות להתרחב למקום גדול יותר. 

דניאל התגייס לגולני ובהמשך יצא לקורס מכי"ם והיה למפקד. לפני כניסתו לעזה, שוחח דניאל עם אמו, וזו הקליטה את השיחה בלי ידיעתו כי הרגישה שזאת הולכת להיות שיחתם האחרונה. דניאל נפל באסון הנגמ"ש במבצע צוק איתן. את ההקלטה המצמררת השמיעה ורדה בהלוויה של דניאל.


ורדה פומרנץ, אמו של דניאל פומרנץ ז"ל ומי שהיתה ראש אגף נפגעים בצה"ל, זו שמבשרת למשפחות את הנורא מכול. תמיד ידעה שיום אחד היא תהיה גם בצד השני. במבצע צוק איתן זה קרה..
 

יוטיוב

 

במכתבו האחרון השאיר דניאל בקשה (קטע שלא הוקרא בלוויה): "אני רוצה שינציחו אותי בדרך מיוחדת. אני רוצה שתעשו בכל שנה מסיבה בחוף הצוק הדרומי, שכולם יבואו ויחגגו. תהיה מסיבה, וכולם יחגגו. גם אתם". ואכן, בשני ימי ההולדת האחרונים התקיימה מסיבה בחוף לזכרו.

 

 

 


דניאל פומרנץ ז"ל

 

לירית טופז (נקו פרודקשנז), מפיקת "השיחה האחרונה", מספרת:
 

זהו הסרט הרביעי שאנחנו מפיקים לבית אבי חי על חייל שנפל, ובכל שנה הסיפור נכנס לנו עמוק לתוך הוורידים.

 

כשפנו אלינו בבקשה להפיק את הסרט על דניאל פומרנץ, לא חשבתי פעמיים; הרגשתי שזה משהו שאנחנו צריכים לעשות - כשליחות, כפרויקט נשמה. אם יש באפשרותנו להשתמש ביכולות שלנו ובמשאבים שלנו כדי להעביר את הסיפור המצמרר ולשמר את זכרו של דניאל, הרי זו זכות גדולה.

 

ב"השיחה האחרונה" נעשתה עבודת שזירה של חייו של דניאל - התחנות בהתבגרותו ובהתפתחותו - ושל חייה של אמו ורדה, ראש מחלקת נפגעים בצה"ל, שמתוקף תפקידה הודיעה למשפחות רבות את הבשורה הקשה מכולן על מות אהוביהם.

   

הקווים המקבילים של חייהם נהיים בסופו של דבר לקו אחד – כשוורדה נהיית מזו שמודיעה לזו שמודיעים לה.



מן העיתונות,


 ורדה פומרנץ: "ידעתי שאחווה שכול"  - מאמר מתוך MAKO קשת

השיחה האחרונה, בין דניאל פומרנץ ז"ל, לאמו ורדה, רגע לפני שנכנס לעזה: "אני אוהב אותך" . -
מאמר מתוך MAKO פייסבוק

ורדה פומרנץ בראיון בשש אמנון לוי 7.5.19 - לראיון>>
 

 
 


הצטרפו לדף הפייסבוק של בית אבי חי

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי