ט"ו באב - לא רק חג האהבה

לפני שהפך גרסה עברית חיוורת לוולנטיינ'ז דיי, היה ט"ו באב יום שבו נקברים ויוצאים מקברים, מחוללים ושומטים גרזנים, מקימים משפחות ומאחדים ממלכות כנגד כל הסיכויים.

 

מופע מקור מיוחד ורב-משתתפים, שבו ישתלבו שש עבודות תיאטרון ומחול שהופקו במיוחד לאירוע - כתגובות אמנותיות, תיאטרליות ומוזיקליות לדרמה הגדולה והנשכחת של ט"ו באב, מדור המדבר ועד ימינו. 

 

 

מנהל אמנותי: רואי רביצקי

 

"ביתר" - מאת: עודד ליפשיץ. במאית: טל ברנר. שחקנים: אבישי מדירור, רוני עינב, יוסי צברי.

      

"משמרת אחרונה" - מאת יעל טל ובבימויה. שחקנים-יוצרים: תום חודורוב, יוסי ירום.

פסנתר: איתי דלומי.

    

"קברט הקבר" - מאת בן סגרסקי ובבימויו. פסנתר ולחנים: מתן סרי. שחקן: אילון פרבר.

    

"יום תבר מגל - רשומון במערכה אחת" - מאת בשמת חזן ובבימויה.

שחקנים: גלית צברי, אליעזר שדיאל, יאלי ויס, עדיאל אריאל.

    

"אדמה לבנה" - כוריאוגרפית: סמדר גושן. רקדניות: סנונית ברבן, עינת גנץ, שולי אנוש.

    

"קוף חסידה" - כוריאוגרפית ורקדנית: מורן זילברברג

 

 

 

כל עבודה נוצרה בעקבות מסורת, מנהג וסיבה אחרת שבגינה חוגגים את ט"ו באב.
בעקבות המסורת על פיה בט"ו באב הובאו הרוגי ביתר לקבורה - נפגיש בין הרוגי ביתר במרד בר כוכבא לבין אוהדי בית"ר, בשאלה איזה איחוי וריפוי יוכלו להתיר למתים לנוח סוף סוף. בעקבות סיפור המוות של בני ישראל במדבר, כשבשנת ה-40 לנדודים הסתיים העונש בדיוק בליל ט"ו באב - נצפה בהתמודדות של נווד מדברי עם חמשת שלבי האבל של ההמתנה למוות. בעקבות סיפור המחסום שבין ממלכת יהודה לממלכת ישראל, שהשומרים בו מנעו עליה לרגל לירושלים, ובוטל בט"ו באב - נחבור לשני חיילים מלאי שכנוע עצמי שמתמודדים עם הבשורה שאיש לא יחליף אותם והעמדה שלהם מתבטלת. בעקבות המסורת בה בט"ו באב הפסיקו לכרות עצים להבעיר מהם אש על המזבח - נאזין לשיח בין כהנים מתים, חיים ומה שביניהם. ולבסוף, נפגוש גם את פניו המוכרות יותר של ט"ו באב - ריקוד החיזור בכרמים, והתרת הנישואין בין השבטים. 

 

 

 

 

 

אהבה זה לא כל הסיפור: הצד האפל של ט"ו באב

 

 

טעימה להתרשמות

עוד בבית אבי חי