שערי שמים: השמים הם הגבול

06.07.11

ערב ייחודי המציע התבוננות מוסיקלית דרך שירים מן המקורות, שירה עברית ושירת העולם בעיבודים חדשים לשירים מוכרים בצד לחנים חדשים שנכתבו במיוחד לכבוד הערב

 צילום: יניב ישראלי
סיוון טלמור
 
אוריאל הרמן
 צילום: גל אלי
עידו רצון











מה קורה כאשר יוצרים צעירים ועתירי כישרון פוגשים זה בזה? מה קורה כשסגנון אחד פוגש בסגנון אחר? התשובה פשוטה: נפתחים השערים המובילים אל הפקה מוסיקלית יוצאת דופן הנושאת את השם "שערי שמים". הדרך אל ההנאה עוברת בין ארבעה שערים: מן המסע אל הטבע, דרך האהבה אל השתיקה והצעקה בהשתתפות מירי מסיקה והזמרים סיוון טלמור, עידו רצון ומיקה שדה. על הקונטרבס והבס החשמלית – אהוד אטון,
על כלי הנשיפה דוד אלפנדרי, על הקלידים עדי רנרט ועל התופים - מתן אסייג ולצידם הצ'לנית ליאת סבא, נגן הויולה דניאל תנחלסון, והכל בניהולו המוסיקלי של אוריאל הרמן, שאף יפרוט על הפסנתר.

 
אהוד אטון
הרעיון נולד בפרויקט הקודם,"פרויקט שירי רחל: חצאי צבעים, חצאי קולות" שהיה פרויקט מושקע ועמוס כישרונות של אוריאל הרמן ואהוד אטון בהפקתו המוסיקלית של עדי רנרט. "מקורות השראה, זה היה העיסוק המרכזי בבניית הערב", מספר הרמן. "גם אהוד וגם אני דתלש"ים, אבל מה שמעבר, נושא ה'לא נודע' ומה שגדול מאיתנו מאוד מעסיקים אותנו. זה מאוד חשוב לדעתנו באמנות. אני באתי ממוסיקה קלאסית, כך שהמחשבה שמוסיקה קלאסית מייצגת משהו גדול מעסיקה אותי כיוצר".

על בניית הערב וניהולו הופקד המפיק ד"ר איציק הרמן, שהוא גם אביו של אוריאל. עקב בצד אגודל בנו האב והבן את הקונספט. "התחלנו לחשוב על טקסטים שמדברים על מקורות השראה. כמובן שהלכתי אוטומטית לכיוון המוסיקה, והוא איזן אותי עם נושא התוכן. הגענו לארבעה שערים.
כל אחד מהם מייצג משהו אחר ואמור לספק השראה, יכולת להתחבר למשהו פחות מובן ופחות ארצי".

השער הראשון הוא המסע שילווה בשירים כמו "יומן מסע" של אביב גפן, "Blowing In The Wind" של בוב דילן ו"עוד חוזר הניגון" של אלתרמן. כל שיר זכה לעיבוד משלו, כך שבוב דילן למשל, נשזר בקנטטה של באך. השער הבא הוא התבוננות בטבע. "השער הזה מייצג את הדרך שבה אתה מעצב את עצמך ולומד. טבע מסמל מקור השראה עצום. הוא מתחיל מאוד מוקדם בתקופת הבארוק, עובר דרך בטהובן וכן הלאה", ממשיך הרמן. "בחרנו להכניס שלושה שירים, חלקם בלחנים חדשים. אחד הוא 'שיר המעלות' בלחן חדש שכתבתי, 'שיר השיכור' של אברהם חלפי ו'אלי', של לאה גולדברג, גם הוא בלחן שלי". השער הבא הוא אהבה, עליה נכתבו אינספור שירים. בשער הרחב הזה צפוי לקהל מפגש עם "אהובי" בביצוע מירי מסיקה, "בואי כלה" של לאה גולדברג, "סוזאן" של לאונרד כהן, השיר "אושר שלו" משירי רחל ועוד. השער האחרון הוא "שתיקה".

 
מיקה שדה

אי אפשר שלא לשאול למה שתיקה.
"המחשבה היתה על דתות המזרח, שם מדיטציה היא כלי להתקרבות ושם התקדש השקט שיש בו עוצמה גדולה של התבוננות".

למי מיועדת ההפקה?
"יש פה מוסיקה פופולארית ושירים שקל להתחבר אליהם מבחינה מוסיקלית. אני מאוד משתדל בהופעות שאני עושה להכניס מוסיקה קלאסית, כדי שאנשים שלא נולדו לתוך זה יוכלו להתחבר בצורה יותר חלקה וקלה. הערב מיועד לקהל שאוהב מוסיקה כי יש נגנים מצוינים ולקהל שאוהב טקסטים ומחפש דברים לא מוסברים בעולם הזה".

מאת כרמית ספיר-ויץ

שערי שמים
יום ראשון, ט"ו בתמוז 17/07/2011 בשעה  20:30

ייעוץ אמנותי - ד"ר מיכאל וולפה | עיבודים - אוריאל הרמן, אהוד אטון
העמדה ובימוי - כרמית דבורי | ניהול הפקה - ד"ר איציק הרמן, "תובנות ועוד"

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי