הכול יחסים

סדנה ייחודית בת שמונה מפגשים תעסוק בשלל מערכות היחסים שאנו מנהלים בחיינו ותנסה לגלות מה הקשר ביניהן ואיך הן משפיעות עלינו

"אין לך מכשול גדול יותר בפני קשירת יחסים יפים עם הזולת מאשר יחסים גרועים שהנך מקיים עם עצמך". על המילים הללו חתום הסופר והמחזאי הצרפתי אונורה דה בלזאק. בדיקה קצרה מעלה שבלזאק ידע על מה הוא מדבר: כל מהלך ממהלכיו של בן אנוש קשור בדרך כזו או אחרת לשלל מערכות היחסים המקיפות אותו: בין אדם לחברו, בין אדם לסביבתו ולעולם כולו, בין אדם לאלוהיו וכמובן, בין אדם לעצמו. על קצה המזלג, נזכיר את ספר בראשית, המתאר את בריאת האדם כבריאה של זכר ונקבה, את התייחסותם של ספר שמות ושל ספרי הנביאים אל הגרים. הגישה היהודית מול תרבויות אחרות מסקרנת מאוד כשבוחנים את הדברים דרך פריזמה של מערכות יחסים. מהו עם סגולה בהקשר הזה? למה הכוונה ב"עם לבדו ישכון", ו"אור לגויים"? הכול, כאמור, יחסים.

סדנה לימודית חווייתית בת שמונה מפגשים שתתקיים בבית אבי חי תשלב לימוד של מקורות היהודיים ותרגול מדיטציה, בניסיון לשפוך אור על מארג היחסים שאנו מנהלים עם העולם. על הסדנה מופקדות אוטה גבאי, מייסדת ומנכ"לית עמותת היכל לרוחניות אוניברסלית בירושלים, פסיכותרפיסטית ומורה רוחנית, ואפרת טננבאום, מרצה בעלמא ובמוסדות נוספים על יהדות ופסיכולוגיה ומרצה ומנחה בכירה במכון אדלר.

הסדנה מבוססת על שני צירים מרכזיים. הציר הראשון – עיון בטקסטים יהודיים ודיון על האופן שבו הם מתייחסים למערכות יחסים שונות, והציר השני - היכרות עם מודל הפסיכוסינתזה של רוברטו אסג'יאולי. מדובר בגישה התפתחותית שיכולה לסייע לאנשים להבין את משמעות חייהם בהקשר הרחב של הסינתזה – הדחף לחולל הרמוניה בכל היחסים – בינם לבין עצמם, בינם ובין זולתם, בין יחידים ובין קבוצות.

טננבאום מסבירה: "הסדנה בנויה מחלק אחד לימודי-תיאורטי שתכליתו לבדוק מה יש לתרבות היהודית להגיד על מערכות יחסים, ומחלק מעשי של מדיטציה, שדרכו נלמד להיות יותר מודעים לחלקי האישיות השונים שבתוכנו – הפיזי, הרגשי והמנטלי - לזהות אותם, להבחין ביניהם ולבדוק עם מה אנחנו הכי מזדהים".

למי מיועדת הסדנה?

"לקהל מגוון. לאנשים שיש להם משיכה להכיר את התרבות היהודית דווקא דרך חיבור עם נושא אחר, לאנשים שיש להם עניין בטקסטים, בפסיכולוגיה ובשילוב ביניהם".

איך אפשר להרגיע את מי שחושש מפני נבירה פנימית?

"בדיוק מהטעם הזה ישנם הטקסטים. הם מאפשרים לנו לא להתעסק בעצמנו. אם דנים בהורות, אפשר לדון בדוד המלך; אם בזוגיות – ביעקב. הטקסטים, המכוננים לתפיסתי, נותנים מרחב בטוח להבין משהו על יחסים, בלי לחפור בעצמנו".  

 

הכול יחסים>>

המפגשים יתקיימו בימי רביעי בשעה 20:00. המפגש הראשון יתקיים בז' בכסלו, 21 בנובמבר.

מחיר לסדנה: 240 שקל; מחיר לסטודנטים: 180 שקל

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי