אוף שימחעס

25.02.10

מהותה של שמחה היא העצב, מסקנה בלתי נמנעת לאחר שנים של האזנה לדרשות רבנים, לשמחה מה זה עושה? ומה זה בדיוק "זה"? למה לא פשוט "זו"? שמח בחור ומה שביניהם. קובי אריאלי עם מדור "עליות" מיוחד לפורים

ראשון
"ושמחה זו, מהותה ועניינה בשמחת שמחתה. ואם תמצי לומר שמחתה בה ולא היא בשמחתה, אומר לך אין מקרא יוצא מידי פשוטו. "ושמחת". שמחה של הגרעין הצוהל במעטפתו, שמחת הנודד הכמה לדירתו, שמחת עולם. אף כנסת ישראל יונקת שמחתה משמחתו של עולם ויושב ערבות שש ושמח בשמחת עצמה שהיא היא שמחת מלכותו".

(הרב אליצפן-צבי-יהודה הוניגסברג, ישיבת ההסדר "חרדת האמונה")

שני
"לא, לא, מותק. אל תגעי בזה. תיזהרי! זה ייקרע! הנה, כבר מגיעים. אני יודע שזה מגרד. כן, כן. זה יותר יפה כך. תיזהרי. תרימי את השמלה. ת-ר-י-מ-י  א-ת  ה-ש-מ-ל-ה!! את לא רואה שאת דורכת עליה? הנה, כבר מגיעים לגן. כן. לא. זוזי. זוזי אני אומר לך. לא! תפסיקי לבכות! תפסיקי מייד לבכות, יימרח לך האיפור!!

שלישי
"וזאת למודעי, שכשאמרתי אז "פורים שמח" לא באמת התכוונתי להברקת קופירייטינג. אני סתם אמרתי "פורים שמח" ואיכשהו זה תפס"

(חנן פורת)

 
לא התכוונתי להברקת קופירייטינג. חנן פורת (צילומים: פלאש 90)

רביעי
איזה יום שמח לי היום
איזה יום!
פתע בא אורח לי היום
איזה יום!

איזה יום שמח
יום של הפתעות
העולם מלא ניסים ונפלאות.
איזה יום שמח
יום של הפתעות
העולם מלא ניסים ונפלאות
איזה יום!

(תלמה אליגון רוז, כי אנחנו לא נרתעים לשלב מקורות זרים)

חמישי
"יש שואלים כיצד יש לשמוח בצורה הטובה ביותר. התשובה לדעתי תלויה בשאלה מהי מהות השמחה. שמחת הוללות היא פסולה, ושמחה חסרת גבולות והגבלות לא כל שכן. שמחת שתייה והסתאבות היא חרפה וכמוה גם שמחת רעשנות והשתוללות. ההומור גם הוא כלי משחית שיש להיזהר בו מאוד כי רבים חללים הפיל וידועה אמרתם ז"ל "ליצנות אחת דוחה וגו'". על כן, לשאלתך, נראה כי הדרך הטובה ביותר לשמוח היא להעמיק חקור בנושא מהות השמחה ומתוך דכדוכה בא לידי שמחתה"

(שו"ת ס.מ.ס)

 

שישי
כי גדול מרדכי בבית המלך ושמעו הולך בכל המדינות כי האיש מרדכי הולך וגדול

שביעי
שמחם שמחם שמחם שמחם שמחם בבניין שלם שמחם שמחם שמחם שמחם בבניין שלם איי איי איי שמחם שמחם שמחם שמחם בבניין שלם שמחם שמחם בבניין שלם שמחם שמחם שמחם שמחם בבניין שלם שמחם שמחם בבניין שלם

מפטיר
איפה הטלפון? למה לעזאזל אי אפשר למצוא כלום בבית הזה?!

 

 
Model.Data.ShopItem : 0 6
תגיות: קובי אריאלי

עוד בבית אבי חי