רק בן אדם

וסביב ההר – אלפי אנשים גמדיים, נבוכים מול כוחות טבע שהתנערו מרבצם להרוס הכל. אלה בצינור, אלה במטף, מטוסים זערוריים חוצים את השמיים מעל ראשך כשסילון של מים ניתז מאחוריהם. אלי ויסברט – עליות – ויגש

ראשון

כל היום וכל הלילה בערה האש. להבות ענק אוכלות כל. מופע אימים של הטבע במלוא עוצמתו. אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ, הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ .
 

שני
וסביב ההר - אלפי אנשים גמדיים, נבוכים מול כוחות טבע שהתנערו מרבצם להרוס הכל. אלה בצינור, אלה במטף, מטוסים זערוריים חוצים את השמיים מעל ראשך כשסילון של מים ניתז מאחוריהם. אתה מסתכל על עצמך מנקודת מבטם ומבין עד כמה אתה קטן.
 

שלישי
"לטבע אין כל זיקה ועניין בהיגיון האנושי, יש לו היגיון משלו אשר איננו מכירים ואיננו מודים בו עד שאנו נמחצים מתחת לגלגליו"
 

(איוון סרגייביץ טורגנייב)

רביעי
רגע אחד את בגינה עם הילדים, רגע אחר כך את אורזת במהירות, משתאה איך אינסטינקטים שלא הכרת שולחים אותך להוריד את התמונה של סבא מהקיר, לקחת את המצלמה הדיגיטלית עם כל התמונות של הילדים שלא הספקתם לגבות. חמש דקות ואת איתם בחוץ, דוהרת עם המכונית המשפחתית החוצה, נזכרת ששכחת להביא להם סוודרים.

מה את יודעת. מה אפשר בכלל לדעת.
 

חמישי
מאות הגיעו אל הכרמל. אלפים נרשמו במוקדי החירום. ההרס גדול. הסולידריות גדולה ממנו.
 

שישי
"וַיֹּאמֶר: אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם אֲשֶׁר מְכַרְתֶּם אֹתִי מִצְרָיְמָה. וְעַתָּה אַל תֵּעָצְבוּ, וְאַל יִחַר בְּעֵינֵיכֶם כִּי מְכַרְתֶּם אֹתִי הֵנָּה - כִּי לְמִחְיָה שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם"
 

שביעי
מי היה מאמין שהמזימה המרושעת נגד יוסף תציל את הזוממים מרעב? מי היה מאמין שבתים ייחרבו וכבישים ייחסמו בלהבות? מי יכול היה לדעת? טוב שמדי פעם מזכירים לנו הטבע וההיסטוריה כמה קטנים אנחנו.
 

מפטיר
"דער מאנטש טראכט אונד דער גוט לאכט" (מאידיש: האדם מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק)

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי