שונאים

רצועה מרכזית  -  אולם

 הקרנת סרטים באורך מלא בליווי דיונים
בהנחיית השחקנית והיוצרת הדר גלרון והפסיכולוג הקליני אבנר הכהן

13:00 חיים יקרים
סרטו שלשלומי אלדר, 2012
התותחים רועמים,  ומה עם השנאה? על ישראלים ופלסטינים בצל הסכסוך המתמשך.
דיון בהשתתפות במאי הסרט שלומי אלדר ופרופ' גבי שפלר, פסיכולוג קליני ופסיכואנליטיקאי, בי"ח הרצוג, האוניברסיטה העברית, מרכז לאתיקה משכנות שאננים.

15:15 נקניק עם גבינה
 
סרטו שלאסף שגיא גפני, 2012
מסע התבגרות וגיבוש זהות של שני נערים חצי יהודים בצל גזענות וגטאות חברתיים. דיון בהשתתפות יוצר הסרט אסף שגיא גפני ויו"ר חברת אגורא ד"ר נרי הורביץ

17:00  להיות כמו אבי
 
סרטה של ענבל שפרינצק, 2012
סיפורם של בני נוער פליטים אפריקאים, הנאבקים על החלום להתגייס לצה"ל ולהפוך לישראלים. דיון בהשתתפות העיתונאי בועז ביסמוט ופרופ' שחר ליפשיץ, דיקאן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן וראש משותף של פרויקט זכויות האדם והיהדות במכון הישראלי לדמוקרטיה.

18:45 אמא, אבא, התאסלמתי
סרטה שלענת תל מנדלוביץ, 2012
איך חיה בחורה שהפכה למוסלמית אדוקה לצד אמא יהודיה מאמינה ואבא כהניסט בלב העיר כרמיאל? מבט ישיר ונוקב באחד הטאבואים הגדולים של החברה הישאלית.
דיון בהשתתפות המוסיקאית והמשוררת בוגרת האקדמיה למוסיקה ירושלים חיה סמיר וד"ר אילנה קופמן, האוניברסיטה הפתוחה, חוקרת החברה הערבית והפוליטיקה בישראל.  

שיח קולנוע

חדר 103

14:30 שונאים את אמריקה
בהנחיית היוצר רון עופר
לא רק באירן שורפים את דגל ארה"ב, סרטים אמריקאיים וזרים מייחלים לסופה של האימפריה. בהרצאה יוקרנו קטעים מסרטים רלבנטיים.

16:45 אמת בפנים
שנאה בסרטי סטודנטים כמראה לחברה הישראלית 2013
בהנחיית היוצר רון עופר
במפגש יוקרנו הסרטים הבאים:

אנדרדוג | ערן מירב - ביה"ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים

חסד של אמת | שלום הגר - ביה"ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה, ירושלים

חץ שבור | עמוס גיל -  ביה"ס לקולנוע "מעלה", ירושלים

 

חדר 204- 206

14:00 ו- 16:30 עולם ישן עד היסוד נחריבה

בהנחיית חוקר הקולנוע יובל ריבלין
על הקיבוץ בקולנוע הישראלי – בין שנאה לאהבה.

בהרצאה יוקרנו קטעים מסרטים
* תוכן שני המפגשים זהה

  

Room 104

14:00 -  Barriers
Golan Rise, 2011
Between Disagreement and Violence: When Politics Ends and Hate Begins
Cinema Discourse with Einat Kapach, director, scriptwriter and lecturer of Cinema Studies at Ma'aleh school of Television, Film and the Arts

Screening of the film Barriers

 

תקצירי הסרטים:

חיים יקרים- בחדר בידוד בבית החולים תל השומר נרקם משולש ישראלי פלסטיני יוצא דופן בין צעירה מעזה שבנה גוסס ממחלה תורשתית, רופא ישראלי ועיתונאי ישראלי הנאבקים יחדיו להציל את תינוקה. המאבק על החיים מתרחש במקביל למלחמה בין ישראל לחמאס בעזה ומציב את האם בין הפטיש והסדן ובפני דילמה אכזרית. 

 

נקניק עם גבינה- פטר וקים הם נוצרים שעלו לארץ ומנסים לגבש את זהותם הישראלית. הם מצטרפים למשלחת לפולין של בית הספר ביפו בו הם לומדים. בצל ההכנות למסע נחשפת החברה הגזענית בה הם חיים וממנה הם סובלים. זהו מסע מטלטל של שני נערים "בשולי" החברה, המנסים לפלס את דרכם אל לב החברה הישראלית.

 

להיות כמו אבי- סיפור התבגרותם של שלושה חברים, שני נערים ונערה, פליטים שנמלטו לבדם מאפריקה והשאירו את משפחתם מאחור. השלושה לומדים היום בכפר הנוער הפסטורלי כדורי שבגליל וחולמים להיות כמו אבי, הפליט האפריקאי היחידי שהצליח לקבל תעודת זהות ישראלית ולהתגייס לצה"ל. הסרט עוקב אחריהם במשך שנת י"ב, שבסופה יתברר האם יצליחו לעשות את הבלתי יאומן ולקבל תעודת זהות ישראלית, או שיגורשו חזרה לארצותיהם.

אמא, אבא, התאסלמתי-מאי דוידוביץ', בחורה בת 22, התאסלמה לפני כארבע שנים ומאז חיה תחת איום בשכונת ילדותה בכרמיאל. היא דתייה מאד, לומדת קוראן ומתפללת חמש פעמים ביום. אמה של מאי היא אישה מאמינה ואילו אביה הוא כהניסט התומך בטרנספר של הערבים. מאי חיה בין שני עולמות. היא מייחלת לבעל דתי, ילדים וחיים בחברה ערבית, אך מאידך היא קרובה מאד לבני משפחתה, המשלמים מחיר כבד על בחירתה, ומתפללים שלא יאבדו את ביתם.

 

Barriers- Uri, a young officer, together with two soldiers under his command, are manning a checkpoint in the territories. Two women from the "Watch" organization try to interfere with their work. Uri is confused as he receives an order to close the checkpoint because of a bomb threat amidst the women's screaming. An unpredictable outcome ensues....

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי