"השמים לא מכתיבים לך"

חיים אמסלם, ראש מפלגת עם שלם, לא מתחרט על דבר: לא על ההחלטה להצטרף לפוליטיקה ולא על היציאה נגד ש"ס. את המחיר הוא משלם יום יום. בחירות אמיתיות 2013. המדור שיעשה לכם סדר בקלפי

צילום: פלאש 90 חיים אמסלם

מפלגה: עם שלם

מקום ברשימה: 1

 

ח"כ, רב, מחבר ספרים ומחקרים בנושאים תורניים. עד שהצטרף לכנסת כיהן כרב הקהילה היהודית הספרדית היכל הנס בז'נווה. 

בחירות ידועות בעברו: בחר לפרוש ממפלגתו ש"ס ולחלוק על עמדותיו של מנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף. בחר להציב אישה במקום הרביעי ברשימת המפלגה לכנסת.

 

ספר על החלטה משמעותית שקיבלת.

"ההחלטה לעזוב את עולם הרבנות ולעבור למגרש הפוליטי. הייתי רב קהילה, היה לי טוב ולא חסר לי דבר, והחלטתי לצאת למגרש הפוליטי שהוא מגרש לא פשוט, אכזרי, שלא תמיד יש בו את המנעמים ואת הכבוד שיש ברבנות. לי, באופן אישי, היה טוב כרב קהילה חשובה, עם כל התנאים הנלווים. החלטתי לעשות מעשה כי הבנתי שזה מה שצריך לעשות ושזה מה שאני רוצה לעשות".

 

ההתלבטות היתה ממושכת?

"כן, אפשר לומר. אבל מרגע שהבנתי שזו הזירה שבה אני רוצה לפעול, הייתי שלם עם זה".

היו חרטות?

"לא. אני לא מאמין בחרטות. קיבלתי החלטה לעשות מעשה, ואין לי מה להתחרט יותר. יש להצטער או לא להצטער. מה יש להתחרט?"

וצער?

"מה זה צער? יש קשיים. לפעמים אתה רווה נחת, לפעמים - כמו במקרה שלי -  אתה רווה מלחמות ומאבקים. אין מה להתחרט: אתה מביא הכול בחשבון".

אמסלם בשוק מחנה יהודה. צילום: פלאש 90

 

ספר על בחירה קשה שחווית.

"אני כל הזמן בבחירה קשה. מתלבט. אני מותקף על ידי רבנים. אופציה אחת היא לומר את כל מה שאני חושב. אופציה שנייה היא לשמור על כבוד התורה ועל כבוד הרבנים ולשתוק. זו בחירה קשה".

 

איך אתה בוחר מתי להגיב ומתי לשתוק?

"אני משתדל להיות נאמן לאמת. משתדל להפריד בין האישים ובין מה שקורה בתפילה או בתקופת בחירות. ויש גם את היום שלמחרת הבחירות, ולא צריך לשרוף את כל המגרשים ואת כל השדות".
" הייתי רב קהילה, היה לי טוב ולא חסר לי דבר, והחלטתי לצאת למגרש הפוליטי שהוא מגרש לא פשוט, אכזרי, שלא תמיד יש בו את המנעמים ואת הכבוד שיש ברבנות. החלטתי לעשות מעשה כי הבנתי שזה מה שצריך לעשות ושזה מה שאני רוצה לעשות "

אתה מאמין בבחירה חופשית?

"בוודאי".

מה ההגדרה שלה בעיניך?

"כל אדם רשאי להחליט כל מה שהוא רוצה, ומשמים לא מכתיבים לך מה אתה צריך לעשות".

יש בחירה שהיית שב עליה ללא היסוס?

"ההחלטה לצאת נגד הממסד הש"סניקי, למרות כל המחירים ולמרות כל ההשלכות. אילו הייתי צריך לעשות את זה עוד פעם, הייתי עושה את זה".

 

מה המשמעות של בחירות 2013 מבחינתך?

"אלה בחירות גורליות, כי זו מפלגה חדשה וזו יציאה עצמאית כראש מפלגה שהקמתי. יש לזה משמעויות אדירות, ואסור להיכשל".

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי