תרבות בלא נחת

16.03.11

כבר ארבע שנים הקבוצה "גרילה תרבות" נרתמת למאבק של האוכלוסיות המוחלשות בחברה הישראלית. איך נלחמים? פשוט קוראים שירה. עכשיו, אחרי שפעלו נגד המדיניות כלפי הפליטים, עובדי מפעלים או חומת ההפרדה, הגיע הזמן להיאבק למען העובדות הסוציאליות. מתי שמואלוף, חבר גרילה

הרחש מתחיל בתרבות. אתה פתאום מזהה תהליכים רחבים שמתפשטים לתוך התודעה החברתית הקולקטיבית. קולקטיב גרילה תרבות הוא בדיוק מסוג הרחשים האלה. גרילה תרבות, חבורה של משוררים ומשוררות, יוצרים ויוצרות, זזים ממאבק למאבק וקוראים שירה. הם סוחפים אחריהם קהל נאמן, מדיה המונית ומקומית ועולם תרבותי צעיר, רענן ומתפתח.

לדיון בדף הפייסבוק

גם לשביתת העובדות הסוציאליות הם הצטרפו. המשוררים והמשוררות ירדו באוטובוס להזדהות בשדרות עם הנאבקים והנאבקות. הם בחרו בשדרות בשל הדיכוי הכפול: חיים בשולי החברה הישראלית וקסאמים. באותו היום הודיעו לנו כי יש הפגנה גדולה של העובדות הסוציאליות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב ובכל זאת החלטנו להמשיך לשדרות. חשוב לנו להגיע מהמרכז ולתת מקום מרכזי לפריפריה.

שמחנו לשמוע בדרך שהעובדות הסוציאליות חסמו כביש בארלוזורוב, בתל אביב. זה מה שאנחנו מנסים לעשות - מעין חסימה של כביש בתרבות. איננו מוכנים לנתק את השירה והכתיבה הספרותית מאחריות מוסרית, חברתית ויהודית. אנו מביטים למאבקים סביבנו ומלווים אותם כשהקראת השירה מפתחת מחדש את המרחב הציבורי וחוש האחווה והסולידריות בחברה בישראל.

 

3,700 ₪. ברוטו
הפגנת השירה במרכז המסחרי בשדרות שנקראה "שירה סוציאלית" היא יוזמה של המשורר ואמן ספוקן וורד רותם מלנקי. רותם, שחברתו לימור היא עובדת סוציאלית, חש כי הוא אינו יכול לשבת בשקט.

"בחרנו בשדרות כי היא נמצאת בלב אזור מצולק וחבול, שבשמיו נשמעים כל הזמן פיצוצים", כתב רותם בקול הקורא, "קנים משני צדי הגדר שמקיפה את רצועת עזה יורים, חפים מפשע רבים נפגעים והמתח המתמשך שמלווה חיים באזור הזה הוא מתיש ושוחק... מי שנמצאות בקו הראשון ואמורות לעזור הן העובדות הסוציאליים,שמתמודדות  בנוסף לבעיות שניתן למצוא בלשכות הרווחה ברחבי הארץ - אלימות במשפחה, נוער במצוקה, עוני, ילדים בסיכון ועוד - גם עם פגיעות חרדה ופוסט טראומה. על טיפול במאות מקרים כאלה בחודש, מקבלת עו"ס עם תואר ראשון שכר שלא עולה על 3,700 ₪ בחודש. ברוטו. העו"סות שנושאות על גבן את הטיפול באוכלוסיות המוחלשות ביותר במדינה, ובמידה רבה גם את האחריות לשלומם של מטופליהן, זקוקות לתמיכה במאבקן הצודק על שיפור משמעותי בשכרן ובתנאי העסקתן. בואו לשדרות להזכיר באיזו מדינה אנחנו מאחלים לעצמנו לחיות."

בין המשוררים שהצטרפו לאירוע אפשר למצוא את : אורנה ריבלין, אלמוג בהר שגם אשתו עובדת סוציאלית, גיורא פישר, רועי צ'יקי ארד, תהל פרוש. אל השירה הצטרף האמן אליסף קובנר וגם עובד סוציאלי בשם נאף שכתב קטע ראפרי.

ההתנגדות להחלשה זכתה לחשיפה. לאירוע הגיעו מערוץ 1, ערוץ מקומי, ערוצי הסטודנטים של מכללת ספיר ונוצרה התרחשות גדולה במרכז. אנשים מסביבנו תמכו בהופעה ועמדו והקשיבו לשלל השירים והעמדות הפואטיות שהתייצבו שם כדי לתמוך בעובדות הסוציאליות. יצאנו מאוד מרוצים מהאירוע ואנו כבר מתכננים את אירוע הגרילה הבא. הצטרפו לחיבור בין המילה לבין החברה, בין השירה לבין המאבק, בין המשוררים לבין הנאבקים ונאבקות למען חברה מתוקנת בישראל.

כתב: מתי שמואלוף

רוצים להצרף לדף הפייסבוק שלנו? 



Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי