סתיו יהודי - מה יעשה אדם כדי לחדש את עצמו?


בלהה בן-אליהו בשיחה וקריאה על מעבר, שינוי והתחדשות בספרות העברית

תחושות סותרות ומנוגדות מציפות את החושים עם בוא הסתיו:
מחד, חוויה של סוף קיץ וסיום שנה המלוות בהתמעטות האור ומצב הרוח. 
מצד שני, טיפות ראשונות מביאות חוויה של רעננות לטבע, התחדשות בלב והתחלה של שנה חדשה. 

בהרצאה מיוחדת לפסטיבל ׳מי-ם אל ים׳ תנדוד חוקרת הספרות בלהה בן אליהו בין הקצוות השונים של מנעד הרגשות הזה, באמצעות קריאה ביצירות מופת מהספרות העברית.
נצלול לרמזי אלול שמצא אברהם חלפי בסתיו היהודי, נפגוש שוב את המורה שמראה חצב ב״שיעור מולדת״, ונגלה איך משוררות כמו זלדה ולאה גולדברג הכינו נפשן לחורף.
ברומן הגדול ״שירה״ מציב ש״י עגנון את המתח בין קמילה להתחדשות במלוא תפארתו ומורכבותו:
הגיבור שלו, מנפרד הרבסט, מתמודד עם הקושי והכמיהה להתחיל מחדש באמצע החיים, 
למרות ביטויי ההתמעטות, הסיום והחשכה המוקדמת. ייתכן שלא במקרה בחר עגנון עבור גיבורו את שם המשפחה ״הרבסט״, שמשמעותו בגרמנית היא ״סתיו״. 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

בין השנה שמסיימת ובין השנה שנפתחת, בין תשע"ט לתש"ף, בין ירושלים לתל אביב, בין טקסט עתיק ללחן חדש, בין השמשות, בין הזמנים, מי- ם לים. 


בית אבי חי בפסטיבל מקור מיוחד המתקיים לראשונה בין שתי ערים: 

סוגרים שנה בירושלים, פותחים שנה בתל אביב

 

 

עוד בבית אבי חי