יהושע הפרוע א

22.06.10

יהושע זה ספר אדיר. לא סתם בחרנו בו, ביהושע הפרוע, להמשיך את מעללי משה והנחש במדבר. נתחיל מזה שאף אחד לא באמת יודע איך כותבים את השם הזה. יהושוע? יהשוע? יהושע? למה? למה דווקא יהושע? כי את ספר יהושע לומדים בכיתה ו', ואיך בדיוק כותבים יהושע, זה הדבר היחיד שהמורה יודעת יותר טוב מהילדים ששולטים בפייסבוק ובטוויטר. מבחינת המורה מדובר בקלסתרונים ובברווזים. אבל היא יודעת, אשת המערות הזו, כיצד יש לאיית נכון את השם יהושע וזה, פסיכולוגית נותן לה את התחושה שהיא יודעת משהו שהם לא.

אז מה הסיפור של ספר יהושע? קודם כל מדובר בספר מבובלבל לגמרי שאף אחד לא סגור על מה שקרה שם. בפרק י"ב יהושע כבש את כל הארץ בבליץ כזה שהשאיר את כל הכנענים, ובמיוחד הכנעניות, פעורי פה.

פתאום, כשקמה ועדת החקירה הראשונה בראשות דבורה השופטת בדימוס התחילו להתגלות כל מני מחדלים. שאת ירושלים למשל, יהושע לא בדיוק כבש אלא רק הבטיח לכבוש וגם זה, בלי נחלאות. אבל זה קרה רק בפרק י"ב בינתיים, דבר ראשון, יהושע שולח מרגלים. מדובר בשני אנשים בעלי אישיות גבולית שכבר מזמן רצה להפטר מהם. הללו, ידעו שבפרק ה' הם הולכים לעבור ברית מילה קולקטיבית עם כלל עם ישרל, במקום ציורי שנקרא "גבעת הערלות". לכן החליטו לנצל את הזמן  ופנו מיד אל העסק של רחב הזונה.

רחב היתה למעשה מאדאם בעסק מאוד מפוקפק. לאחר שעת העבודה, השלימה הכנסה כקופאית בבית מזונות ביריחו, בקופת האקספרס והשניים נפלו עליה בדיוק ביום של ספירת מלאי. הם גם שכחו באותו היום לקחת את הציפרלקס, כך שרגשות פרנואידיים של רדיפה הציפו אותם עד מהרה בעיר הכנענית הזרה.

רחב מיהרה להגביר תחושות אלו כדי לסחוט מהשניים הבטחה, שלא יאונה לה ולמשפחתה כל רע באם תיכבש העיר בידי בני ישראל, והם חתמו על ההצהרה.



Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי