שמות ג

24.03.10

משה ואהרון מפליאים מכותיהם ביושבי הדלתא. הם מנצלים עד תום את האלוהים החדש שגילו ליצירת מופעים פירוטכניים כמוהם לא נראו מאז היתה מצריים לעם. בתחילה הציע אהרון להתבדח מעט על חשבון המצרים ולמלא את היאור בצבע מאכל צהוב. משה התנגד מפאת רעילותו הגבוהה של צבע הטרטזין המסרטן, שהשימוש בו נאסר בידי מכון התקנים המדייני. לבסוף בשל היותו מעריץ מושבע של פלחה"ן צנחנים, סוגרים השניים על אדום ומשנים את צבע היאור.

למרבה ההפתעה מתייחסים המצרים לכל העסק כאל טיזר שיווקי שנועד לקדם את מכירות מנויי הפועל תל אביב ומגיבים באדישות. לאחר סיעור מוחות של כמה המשווקים מגיעים טובי יועצי התקשורת למסקנה כי הדרך הטובה ביותר להביא למודעות המצרית את מותג "שלח את עמי", היא להשתמש דווקא בצפרדעים.

"הצפרדע משדרת, אמינות, בטיחות, משפחתיות נעימה ויוקרתיות" הסביר אחד המומחים. "בנוסף,  היא מתכתבת עם קונספט הכרית ומקרקרת סלוגנים פשוטים". משה ואהרון מוציאים ממיטב כספם ומשיקים את קמפיין הצפרדע שאף הוא הופך לכישלון מסחרי מהדהד. עד מהרה מיובאות צפרדעים זולות יותר באיכות סבירה מסין ומציפות את כל עמק הנילוס.

לדף הקודם
לדף הבא





עוד בבית אבי חי