למה החרדים משתוללים?

16.07.09

למה הם משתוללים?

זוכרים שהסברתי לכם איך העולם עובד? שאתם שחקנים בריאלטי? אז הקטע עם החרדים זה גם ז'אנר שאתם מכירים: "סופר-נני". למה הכוונה? תסתכלו רגע על החרדים ששורפים פחים ופוצעים עוברי אורח.

 הקטע שמבלבל אתכם אצלם, זה שהם נראים לכם אנשים מבוגרים. אבל פה שמנו לכם קאץ' קטן. הם רק נראים אנשים בוגרים. למעשה מדובר בילדים בני חמש. הגבלנו את האינטילגנציה הרגשית שלהם לזו המקבילה אצל ילד בגן. מתחילים לקלוט? הם רק נראים מבוגרים, כמו שלברדור נראה רק כלב (למעשה יש לו אינטיליגנציה של פקאצה דביקה בת 15).

מישהו בהפקה חשב, שיכול להיות מקורי מאוד לשים כמה ילדים בגלאי טרום חובה בשכונה בירושלים ולתת להם עצמאות מוחלטת. מהר מאוד ההחלטה נשאה פרי והרייטינג רק עולה. החברה האלה מספקים לנו דרמות חדשות מדי יום ברמת מקוריות שטרם נראתה.

כשהילדים התחילו להתלבש מוזר, לדבר מוזר ולהתנהג מוזר, אף אחד מכם לא חשב שמשהו פה לא בסדר. שאולי מדובר בילדים קטנים הנמצאים בתוך עטיפה מבוגרת. לאט לאט הם התחרפנו לגמרי, אבל איש מכם עדיין לא חושד. גם כשמספרים לכם שהם שורפים את העיר בגלל שטות אחרת בכל פעם, זה עדיין נראה לכם בסדר. אפילו נתתם להם פטור משירות צבאי וארנונה.

פה טמון העיקרון של הסידרה: שאף אחד מכם המשתתפים, לא יפעיל את השכל. החשש הגדול של המפיקים, שיום אחד תפעילו את השכל והסדרה תסתיים. אבל אף אחד לא חושש מזה באמת. בינתיים אתם משתפים פעולה יפה ולא ממש מתאמצים לפקוח עיניים.

 הרי אם הייתם עושים זאת, מתעלמים מהמראה הבוגר ומתייחסים אך ורק למבחן ההתנהגות, הייתם מזמן מבינים. מה מבינים? שנתתם לילדים בני חמש לנהל אתכם ומעולם לא הגבלתם אותם. אתם לא מבינים שההשתוללות שלהם זו זעקה לגבולות? הם מחפשים מבוגר עם שיקול דעת, שיגיד להם מה אסור ומה מותר. אז שימו להם גבולות! תביאו איזו "סופר נני" לאומית שתסביר לראש העיר בירושלים, איך צריך לחנך ילד מפונק בגיל חמש. כזה שעד היום, לא שמע ולו פעם אחת בחייו את המילה "לא!"

הכל עניין של חינוך. ילדים אפשר לחנך לעשות כל דבר, אפילו לאכול כוסמת.



הודעה נערכה ע'י מנהל בתאריך: 16/07/09 Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי