הירדנית - פרק מיוחד של "על הדרך" לכבוד שבוע הספר

18.05.23

הפעם בפרק החדש של "על הדרך", במיוחד לכבוד שבוע הספר נצא לטייל בין נופים שעיצבו את נוף ילדותנו.
איך זה ייתכן אתם שואלים? ובכן - התשובה היא בספרי הילדים שכל אחד מאיתנו קרא (והקריא…) מאות פעמים: מעשה בחמישה בלונים, תירס חם, הבית של יעל ועוד ועוד. את כולם כתבה - מרים רות. וכל אחד מהם הוא שכבת נוף בזיכרון הילדות שלנו.

מרים רות נולדה בהונגריה, וגדלה לצד אמא, אבא, וסבא, כולם אנשי סיפור וספר שסיפרו לה סיפורי עם, אגדות וילדים וסיפורי תנ"ך כל ילדותה. בגיל 21 עלתה לישראל והייתה לאחת ממייסדות קיבוץ שער הגולן, אשר באותם ימים היה לא הרבה מעבר לאדמה יבשה, מגדל שמירה וצריף או שניים. יחד עם החברים המייסדים - הם סללו קווי מים וחשמל, נטעו מטעי בננות, כרם, פרדס, גן ירק הקימו מבני משק ועוד.

במשך למעלה מ-40 שנה מרים רות היתה הגננת של הקיבוץ שהפכה לגננת הראשית של הקיבוץ הארצי , היא לימדה גננות איך להיות גננות, פיקחה על גנים ודאגה לגנים בקיבוצים ברחבי הארץ.

היא כל כך אהבה את העיסוק הזה, את הילדים ואת סיפורי הילדים. היא אספה 3000 ספרי ילדים לאורך חייה (שלימים גם הפכו לספריה), היא היתה מזמינה קבוצות של ילדים אליה לחדר העבודה, מספרת להם סיפורים משלה ומקשיבה ברוב קשב לסיפורים שהם היו מספרים לה בחזרה, ולפעמים גם מציעים לה שינויים ואפילו סוף אחר לסיפור.

בגיל 65, אחרי שיצאה לפנסיה וסיימה את תפקידה כגננת, מרים רות החלה לכתוב ספרי ילדים שנכנסו לכל אחד לבית וללב. ספרי הילדים האלו כולם נולדו בהשראת הילדים שהיתה מוקפת בהם במהלך חייה, ילדי הגנון וגם נכדיה האישיים.
מרים זכתה להשאיר חותם בלב אצל אלפי ילדים שגידלה, ולימים, אצל כל ילדי ישראל. ספריה גם תורגמו לשפות רבות, ומעשה בחמישה בלונים נחשב לספר הילדים העברי המצליח ביותר בעולם.

בנוסף לביקור בשבילי הקיבוץ המוריקים לירן ויטבת לוקחות את המאזנים הפעם לפינה יפייפה על גדות הירדנית שתבטיח שלא תרצו להישאר עוד רגע אחד יבשים.

האזינו לפרק:

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי