אודות פסטיבל הפיוט

27.06.17

פסטיבל הפיוט 2017

פיוט במאה ה-21

פסטיבל הפיוט העשירי, מבקש להתמקד ביצירה מקומית חדשה בתחום הפיוט.

 

הפסטיבל משמיע צליל אומנותי מקומי, ייחודי וחוצה גבולות שנולד כאן בדור האחרון ומבקש לפתוח מחדש ערוצים בשפה העברית, במוזיקה, במסורת, בתפילה, בזהות ובתרבות הישראלית. 

 

השנה יתמקדו מופעי הפסטיבל ביצירה מקורית בהלחנה, בכתיבה, בעיבוד ובביצוע ויביאו אל הבמה את מיטב האמנים הישראלים שהתעמקו בעשור האחרון ביצירה חדשה, בהתכתבות עם עולם הפיוט והמוזיקה המסורתית ובהשראתם. 


אודות פסטיבל הפיוט

 

פסטיבל הפיוט הוא אירוע רבגוני שנועד לתת במה לשלל זרמיו של עולם הפיוט, ובה בעת להעשיר אותם ולהעמיקם. שאיפתו המרכזית של הפסטיבל היא לתרום להתחדשותה של השפה האמנותית, התרבותית והרוחנית הייחודית לעולם הפיוט, המבוססת על מסורות עתיקות עממיות וקלאסיות בצד חדשנות ויצירתיות הרוחשות בה תמיד. הפסטיבל מבקש למצב את עצמו כבמה מרכזית לענף הפיוט בימינו מתוך הקפדה על רמה אמנותית גבוהה ביותר וחשיפה רחבה למבחר קהלי יעד ואמצעי תקשורת העוסקים בתרבות היהודית והישראלית.

 

פסטיבל משמש מסגרת בה מתקיים דיון מפרה בין התרבות העכשווית ובין התרבות המסורתית, בין תרבויות שונות המתקיימות זו בצד זו בחברה הישראלית והיהודית, בין אמנים בני דורות שונים, ובין שפע של קהילות ברחבי העולם.

 

פסטיבל הפיוט פועל בשתי מגמות מקבילות:

 

חיזוק וביסוס מסורות:
במסגרת זו מקיים הפסטיבל מספר פעולות:
• חושף עשייה תרבותית הקיימת בתחום הפיוט
• יוצר מופעים מקוריים המעניקים עיבודים חדשים לפיוטים מסורתיים
• מעניק כלים אומנותיים ואיכותיים לתכנים מסורתיים

 

עידוד יצירה עכשווית:
במסגרת זו מקיים הפסטיבל:
• מופעים של יצירה עכשווית בהשראת תרבות מסורתית
• אירועים של יצירה מקורית של תכנים הנוגעים בעולם הפיוט

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי