מטרנה, טיטולים ורוקנרול

03.02.14

נירוונה בגיל שלוש, רד הוט צ'ילי פפרז בפריז בבר מצווה, הופעות פאנק על במה בגיל 15, להקת ארבעים השודדים הנוכחית ותוכנית ההתנתקות לנסוע להודו. אלישע בנאי, בין היתר הבן של יובל, חוזר בזמן

מוזיקת ילדים: אדון שוקו בצד נירוונה

 

לכל ילד יש קלטות וספרים שהוא גדל עליהם. גם אני גדלתי על קלטות, ספרים ושירים. אבל השוני קרה כבר בגיל שלוש: בתחילת הניינטיז האזנתי לאלבומים של נירוונה ורד הוט צ'ילי פפרז.

 

אני חושב שזה עיצב הרבה ממני. הרד הוט תמיד נראו מגניבים בעיניי, אפילו בגיל שלוש. זה היה נראה לי נכון, כיף ומעניין. אמנם שמעתי בו זמנית גם את "אדון שוקו" - עד היום אני אוהב את "אדון שוקו" - אבל אהבתי מאוד גם את הרוק. שם בעצם התוודעתי לעולם הזה.

 

סגירת מעגל: רד הוט צ'ילי פפרז בפריז

 

בתקופת הבר-מצווה שלי לקחתי את כל הכסף שנתנו לי בעלייה לתורה - שאגב, היתה בירושלים, בבית הכנסת המשפחתי בנחלאות - וטסתי להופעה של הרד הוט צ'ילי פפרז בפריז. החוויה הזאת היא חלק מהמוזיקה שלי עד היום. סוף סוף ראיתי את הגיטריסט האהוב עליי בעולם, וסגרתי את המעגל ההוא, שנפתח בגיל שלוש.

 

כשאתה בן 13 ואתה מגיע לאיצטדיון מלא ב-40 אלף איש, לחוות רוקנרול אמיתי - זה נורא חזק. יכול להיות שזה הטיול הכי כיפי שהיה לי, מאז ומעולם.

 

תקופת הלהקות: לא כשר, נו שיים

 

בגיל 15 הקמתי להקה ששמה לא כשר. הופענו במועדון הפטיפון בתל אביב, ביחד עם אמני שוליים כמו גבע אלון וג'נגו. במועדון הזה מכרו כרטיס ב-30 שקל, וכולם היו יכולים להופיע שם. הקמתי את הלהקה בעקבות מפגשים עם אנשים שהכרתי שם. זו היתה גם הפעם הראשונה שמצאתי את עצמי מופיע על במה, ומהר מאוד קלטתי שאי אפשר להוריד אותי במהירות ממנה.

 
אלישע בנאי וארבעים השודדים, "איינשטיין" 
 

כעבור שנה וחצי הלהקה התפרקה, והצטרפתי ללהקת רוקנ'רול כבד של חברים יותר גדולים - דת' נו שיים. גם איתם התפתחתי. ניגנתי בגיטרה, והופענו ביחד בסיבוב הופעות בארצות הברית. עשינו טור בכל קליפורניה. היה לי נורא כיף, אבל גם במסע הזה קלטתי שלהיות בארצות הברית, לשיר באנגלית ורק לנגן בגיטרה זה לא באמת מה שאני.

 

בדרך, בנסיעות בארצות הברית, כתבתי שירים במחברת. כשחזרתי לארץ, התחלתי להלחין את השירים האלה והרגשתי שאני עושה משהו אמיתי וחזק ממני. זה מה שהוביל להקמת הלהקה שלי, אלישע בנאי וארבעים השודדים.

 

השודדים: כן, אנחנו מאוד תל אביביים

 

השודדים הם בעצם אני, מתחילת החיים הבוגרים שלי. עד היום הופענו כמעט בכל מקום ברחבי הארץ, ולאחרונה הוצאנו את התקליט השני שלנו, "במהירות האור".

 

השודדים הם הדבר הכי טוב שקרה לי בשנים האחרונות. מעבר לזה שחברי ההרכב - איתמר, מתי ונועם - הם אנשים מיוחדים ומוזיקאים מעולים, הם גם חברים ותיקים שלי, רובם מכיתה ב'. משהו בקשר הזה משפיע ויוצר דינמיקה חיובית בלהקה.

 

בלהקה הזאת כולנו באים בערך מאותו המקום, וזה נותן לנו צורת מחשבה מסוימת וברורה. כן, אנחנו מאוד תל אביביים ומאוד מתייחסים לחיים שלנו בתל אביב. מובן שאנחנו רוצים שכולם יאהבו אותנו ורוצים לפנות לכולם, אבל יש לנו גם דיבור מאוד מסוים. להקה היא גם חבורה, ואנחנו חבורה מאוד חזקה, לדעתי. כל אחד מאיתנו עושה גם דברים אחרים, במטרה שהאמנות תהיה הדבר הראשון אצלנו.

 

היום להקות הן לא דבר כל כך מצליח, לפחות בישראל, כי המציאות די קשה, אבל אנחנו משתדלים להימנע מהמציאות הזו, להתעלם ממנה, ופשוט לעשות את מה שאנחנו אוהבים.

 

התחנה הבאה: תוכנית ההתנתקות

 

בספטמבר אני רוצה לטוס להודו, לטיול של חודשיים-שלושה לבד, כדי לנקות את הראש. אני מרגיש שבשבע השנים האחרונות לא הפסקתי לעבוד. לשמחתי ולצערי, העבודה שלי היא עצמי. זה השם שלי. גם כל החברים שמסביבי עובדים איתי ביחד. כולם חלק מזה, ואני טיפה רוצה להתנתק לכמה חודשים, לראות עולם. " היום להקות הן לא דבר כל כך מצליח, לפחות בישראל, כי המציאות די קשה, אבל אנחנו משתדלים להימנע מהמציאות הזאת, להתעלם ממנה, ופשוט לעשות את מה שאנחנו אוהבים "

 

הרבה צעירים מטיילים אחרי הצבא, ואני לא הצלחתי לעשות את זה עדיין. נראה לי שזה ישים אותי במקום יותר שלו, יותר רגוע. אסתכל על דברים בצורה אחרת, ואמשיך קדימה.

Model.Data.ShopItem : 0 6
תגיות: אלישע בנאי

עוד בבית אבי חי