איפה הממלכתיות, איפה?

יוסי עין-דור ממשיך לזעום. והשבוע: למה צה"ל צריך להפריש ארבעה מיליון שקל לעמותה פוליטית, ועוד כזאת שמתמחה בהצתת אש ומהומות?

מדינת ישראל כבר מזמן איבדה את הבושה. איש כבר לא מנסה, אפילו למראית עין, להיראות ממלכתי. הפוליטיקה חדרה לכל ארגון, משרד ומוסד שאמורים להיות ממלכתיים וכך לתת שירות הוגן ושוויוני לכל אחת ואחד מאיתנו, בלי קשר לזרם הפוליטי שאיתו הוא מזדהה. אבל המציאות בשטח, כפי שאוהבים להגיד בצבא, היא זו שקובעת בסופו של דבר.

 

 

הנה, צה"ל, שאוהב להתהדר בהיותו "כור ההיתוך של החברה הישראלית", נהיה במודע או שלא, לעוד זרוע בשירות המתנחלים. אני כבר לא מדבר על אותם אירועים שבהם מתנחלים זורעים הרס בכפרים פלסטיניים ביהודה ושומרון, מציתים שדות, כורתים עצים במטעי זיתים, מתנכלים לחקלאים פלסטינים היוצאים לעבד את אדמותיהם, וחיילי צה"ל, שאמורים למנוע כל זאת ולהגן על האוכלוסייה המקומית בשם הריבון בשטח, עומדים מן הצד ולא עושים דבר. אני מדבר הפעם על הכסף שעובר בשם החינוך לעמותת אלע"ד, זו המזוהה עם הימין הקיצוני שאחת ממטרותיה המרכזיות היא קידום התיישבות/התנחלות יהודית בשכונות הערביות במזרח ירושלים.
עיר דוד, בירושלים. המגרש הביתי של עמותת אלע"ד (צילום: פלאש 90)

בימים שבהם עומד הרמטכ"ל ונלחם על חלקו בתקציב המדינה, מועברים ארבעה מיליון שקל לחיל החינוך, כסף שנועד לפעילות ההדרכה של חיילים שמקיימת עמותת אלע"ד. העמותה הזאת זכורה ודאי לרבים ממבצעי ההשתלטות שלה, חלקם תחת כנפי החוק וחלקם ליד החוק, על בתים של פלסטינים באזור עיר דוד. השתלטות שלא פעם הציתה אש ומהומות.

 

לא ראיתי שצה"ל או חיל החינוך שלו מעביר כסף לארגון בצלם, שמנסה להגן על זכויות אדם בשטחים, אף שחינוך לערכים הומניים וזכויות אדם חשוב לא פחות מהטפה לחשיבות ההתנחלות היהודית מנהר הירדן מערבה. "צה"ל מקיים בקרה צמודה על תוכני ההרצאות והסיורים," אמר גורם צבאי לעיתון "הארץ". כן, בטח, ממש, איזה שאלה.

  • " לא ראיתי שצה"ל או חיל החינוך שלו מעביר כסף לארגון בצלם, שמנסה להגן על זכויות אדם בשטחים, אף שחינוך לערכים הומניים וזכויות אדם חשוב לא פחות מהטפה לחשיבות ההתנחלות היהודית מנהר הירדן מערבה "

 

אם צה"ל הוא "צבא העם", כפי שמפקדיו ומנהיגי המדינה אוהבים לומר, אז צה"ל חייב להדיר רגליו, תרתי משמע, מכל זירה שרק נודף ממנה ריח של פוליטיקה. חסר לאן להעביר את הכסף הזה? האמת היא שאני מתחיל בכלל להרהר על עצם התועלת שבהחזקת חיל חינוך. עברה התקופה של רפול. לא בטוח בכלל שצה"ל צריך עוד לעסוק במתן השכלה, בהשלמת בגרויות או בטיפול בנוער שחי מחוץ למסגרות חינוכיות, בדיוק כפי שצה"ל לא צריך להחזיק תחנת שידור. הכול חשוב, אבל אין זה תפקידו של הצבא. זהו תפקידה המובהק של המערכת האזרחית, זו שאמורה להיות ממלכתית. שמשרתת את כלל הציבור, על כל גווניו וזרמיו, ללא הבדל דת, גזע ולאום.

 

אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

מכיוון שחלק נכבד מזמננו אנחנו מקדישים גם לתכתובות ברשתות החברתיות ומכיוון שבדרך כלל כל אחד מאיתנו אוגר ואוסף לו חברים, כאלה שהוא מכיר וכאלה שלא, יוצא לי לא פעם לקרוא סטטוסים ותגובות ברשת ולצאת מהכלים. אבל במרבית המקרים, מכיוון שאני משתדל לבחור את חבריי לרשת בקפידה, אני מזדהה עם הדברים, ואפילו לוחץ לייק. אז הפעם אני מנצל את הטור שלי כדי לתת ביטוי לכמה מהדברים שחבריי לרשת כתבו:

 

ירמי עמיר:

מה הקשר בין ראש הממשלה נתניהו לשופט נסים ישעיה, שאמר: "יש נשים שנהנות מאונס".


זוהי תמונתו של השופט נסים ישעיה, שאמר את המשפט האומלל: "יש נשים שנהנות מאונס". אבל זה לא כל הסיפור. השופט הנ"ל היה מועמדו של ראש הממשלה נתניהו לתפקיד אב בית הדין של הליכוד. ישעיה שימש, בין השאר, כיו"ר ועדת הפיקוח בפריימריז של הליכוד. ישעיה מונה גם, כמינוי פוליטי, להיות יו"ר ועדת איתור המועמדים לכהונה במועצת רשות השידור. כך פרסם בסוף 2012 עיתון "הארץ". זה האיש וזה ראש הממשלה שחפץ ביקרו. וזה רק קצה הקרחון.

 

רז חסון:

״היי מותק, איך היה בערב כיתה?״.
״אוי אבא, הכריחו אותי לקיים יחסי מין עם שמונה בנים״.
״וואו, נשמע שהיה מוצלח במיוחד״.
#שיחת אב-בת בבית משפחת ישעיה

 

רותי קדוש:
תגידו, לא די להוקיע את השופט על תפיסת עולמו המעוותת? לדרוש שלא יישב על כס המשפט? האם מוכרחים גם לאחל לבתו/ אשתו/ אחותו שיאנסו גם הן?

 

הלל סומר: אדוני שר האוצר, שלום. "גלובס" מספר על מסכי טלוויזיה בטכנולוגיה חדשה, טכנולוגיית 4K, כי Full HD לא מספיקה. גדלים באזור ה-80 אינץ', מחירים מ-70 אלף שקל ומעלה וגם כפול. אז אם אפשר, להטיל מס מותרות של 40 אחוז (יותר למס הקנייה) על המסכים האלו. לא כי זה יכניס הרבה כסף, אלא כדי שהצדק ייראה גם באיכות 4K.

 

זהו להפעם מקבץ אקראי של סטטוסים שהעלו חבריי לרשת. איך קיציס מסיים את התוכנית שלו: "ואל תשכחו - יש לנו ארץ נהדרת". 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי