כמו צמח בר

בר רפאלי היא אשת עסקים מעולה שעושה עבודה מצוינת במכירת המותג "בר רפאלי". דווקא משום כך סבור יוסי עין-דור שפרסומת הנשיקה האחרונה שלה מזיקה כל כך – היא מקדמת את הסטריאוטיפ השקרי שלפיו אין דבר כזה אישה סקסית וחכמה

אין כמעט אתר חדשות אינטרנט ישראלי שלא טחן השבוע עד דק את סרט הפרסומת האמריקאי שבו השתתפה המגה כוכבת שלנו מהשרון, בר רפאלי. אבל לא רק אתרי האינטרנט: לא היתה אף לא מהדורת חדשות מרכזית אחת בטלוויזיה, שלא לדבר על תוכנית בוקר או אחר הצהריים, שוויתרה על הקרנת הפרסומת הזו. נזכיר: בר רפאלי השתתפה בסרטון פרסומת בן 30 שניות שעלה למפרסמים שלושה מיליון וחצי דולר והוקרן במהלך האירוע הספורטיבי הנצפה ביותר באמריקה – הסופרבול. מעולם לא התעניינו כל כך הרבה ישראלים במשחק הזה, שרק מעטים מאיתנו, אנשי הלבנט, מבינים את חוקיו.

הפעם, רפאלי, לבושה בשמלה ורודה, נתבקשה להתנשק עם בחור שנראה כמו הדבר הכי רחוק שאפשר להעלות על הדעת מזה שרפאלי תתנשק איתו. היא מגה סטאר, הוא מגה חנון. והנשיקה – מגה-סמי ארוטית. יש את הגרסה המצונזרת, שהוקרנה בטלוויזיה, ובה נראים רפאלי והחנון מתנשקים נשיקה צרפתית שגרתית; ויש את הגרסה הלא מצונזרת, זו שכל אתרי האינטרנט מלאים בה, ובגרסה הזו הנשיקה הארוכה של רפאלי והחנון כוללת החלפת נוזלים ולשונות חודרות. אם זו לא נשיקה ארוטית, אז אני כנראה לא יודע מהי ארוטיקה.

65 טייקים נדרשו עד שהבמאי היה שבע רצון מהתוצאה. 65 פעמים שבהן בר מתנשקת נשיקה צרפתית לוהטת, ולאחריהן אמרה כי שותפה לפרסומת הוא נשקן מעולה.

המפרסמים עשו את שלהם – הם יצרו עניין. מכרו סקס כשלמעשה רצו לקדם חברה לאחסון אתרים בשם גו דאדי. "יש שני צדדים לגו דאדי", אומרת הקריינית בפרסומת, "יש את הצד הסקסי, המיוצג על ידי בר רפאלי, והצד החכם... המיוצג על ידי וולטר" (הוא החנון).

אז אחרי שבר רפאלי משתתפת בפרסומת כזו, עם טקסט כזה, שלא תבוא יותר בטענות לאף אחד - לא לצלמי הפפראצי בארץ ובעולם שרודפים אחריה, ולא למי שמתייחס אליה רק כאל סמל מין ולא כאל אדם חושב ואינטליגנטי. רפאלי, כך על פי הפרסומת, לא יכולה להיות גם סקסית וגם פיקחית וחכמה.
" אני בהחלט יכול לכבד את רצונו של אדם בפרטיות, אבל לא כשמדובר באדם שעושה את פרנסתו מהחצנה, ממכירת דמותו, מחילופי נשיקות לוהטות על מסך ענק מול מיליוני צופים. ככה לא יכולים לבקש פרטיות. לעתים קרובות הבקשה לכבד את הפרטיות נובעת גם היא מהרצון להעלות את המחיר בשוק. ככל שהמסתורין רב יותר, כך המחיר גבוה יותר "

רפאלי, אשת מקצוע מהמעלה הראשונה, בחרה את המקצוע שלה, והיא זו שמחליטה באיזה קמפיין לקחת חלק ובאיזה לא. כסף כבר לא חסר לה, ולכן יכולת סינון העבודות שלה הרבה יותר גבוהה. ובכל זאת, רפאלי בחרה ללכת אחרי הכסף הגדול והחשיפה, וויתרה למעשה על כבודה כאישה. לא בגלל הנשיקה ולא בגלל הסקס, אלא משום שהסכימה שיתייגו אותה רק כסקסית, ואילו את הבחור כאיש החכם. בכך היא הרסה כל מה שנשים ושאר הדוגלים בשוויון בין המינים מנסים להילחם בו במשך שנים, בכך היא הסכימה למעשה עם כל אותם בעלי הדעות החשוכות שרואים באישה חפץ, כלי שרת. 

אין לי בעיה עם צילומי עירום, אין לי בעיה כשרוצים למכור סקס, אין לי בעיה עם אישה שבוחרת במודע ובצלילות הדעת להיות קורבן של התעשייה הזו. יש לי בעיה עם ההתחסדות שבאה במקביל ואחרי. רפאלי עשתה את הקריירה שלה לא מעט בזכות היותה בת זוגו של מגה סלב, שחקן הקולנוע ליאונרדו דיקפריו. כשהביאה אותו לביקור בבית הוריה, זה נעשה תחת אבטחה כבדה, תוך מבצעי התחמקות והסתתרות מהצלמים, שהמתינו ימים, ותוך חילופי מהלומות עם צלמים, והכול למען "שמירת הפרטיות". אני בהחלט יכול לכבד את רצונו של אדם בפרטיות, אבל לא כשמדובר ב
אדם שעושה את פרנסתו מהחצנה, ממכירת דמותו, מחילופי נשיקות לוהטות על מסך ענק מול מיליוני צופים. ככה לא יכולים לבקש פרטיות. לעתים קרובות הבקשה לכבד את הפרטיות נובעת גם היא מהרצון להעלות את המחיר בשוק. ככל שהמסתורין רב יותר, כך המחיר גבוה יותר. וכל זאת כשבו בזמן רפאלי מצייצת בטוויטר כשהיא רוצה, מעלה תמונות שלה ושל חבריה במסעי הנופש המשותפים ולמעשה מזמינה את כולנו להתעניין בה, לרצות בקרבתה.

  • בר רפאלי היא "טופ מודל" מהשורה הראשונה, ולא פחות מזה היא אשת עסקים. שיקוליה קרים ומפוכחים, ועל כך אני בהחלט יכול להעריך אותה. אז בבקשה, בר: אל תיתממי. לכל מקצוע יש מחיר, והמחיר שאת משלמת הוא הרבה יותר נמוך מהמחיר שאת דורשת (ומקבלת). והאמת, הגיע הזמן לבקש מכלי התקשורת הרבים שייתנו לנו קצת פחות מבר רפאלי. לי, אישית, יש קצת "אוברדוז" ממנה. לא ממש חשוב שהיא קנתה דירה לאחיה (אלא אם כן אנחנו שוב עובדים בשירות קידום המכירות של הקבלן שמכר לרפאלי את הדירה ובכך מוזילים לה את מחיר הקנייה), ולא חשוב איזה ג'יפ היא קנתה, ולא ממש חשוב עם מי היא יוצאת עכשיו, איפה בילתה ועם מי. אחרי הכול, כולנו בשירותם של התעשיינית בר רפאלי ושל בני משפחתה, ולי די נמאס מזה.
Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי