חלום חסר בושה

אילו היתה ישראל מדינה ניטרלית ליהודיה ולא אשכרה תומכת בהם – דיינו. אבישי עברי חולם על מדינה שלא תתנצל כשתתקע את דגלה במרחבי ארצה, אבל מסתפק ביחס הוגן ושוויוני לקהילה היהודית שחיה כאן

בחזוני - וגם בחזונם של רוב אבות הציונות המודרנית - מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי. היא מהווה מערכת מעשית (עסקית, חקלאית, פיננסית ועוד) שמייצגת ומנהלת את ענייניו, ומבטאת נאמנה את מאווייו הכלליים של עם שסבל מרוחניות יתר במשך יותר מדי מאות שנים. במדינה היהודית שבחזוני אין ולא יכול להתקיים בג"ץ קציר, האוסר על יהודים לבנות ישוב ליהודים בטענה שהדבר פוגע בזכויותיהם של מי שאינם יהודים לגור בו.

 

  

" במדינה היהודית שבחזוני אין ולא יכול להתקיים בג"ץ קציר, האוסר על יהודים לבנות ישוב ליהודים בטענה שהדבר פוגע בזכויותיהם של מי שאינם יהודים לגור בו. "

אפליה בעד יהודים אינה פגם במדינה היהודית, אלא מטרתה הבסיסית וההצדקה לקיומה של מדינה כזאת. מדינת ישראל העתידית, החזונית, לא תהסס ולא תתנצל כשתתקע את דגלה במרחבי ארצה, מהנהר הגדול ועד הים האחרון, ולא תתבייש להכריז שהיא שואפת לקיים את דברי הנביא על "אור לגויים", בדיוק כמו את דברי הנביא "כל המקום אשר תדרוך כף רגלכם בו לכם יהיה".

 

עד שיוגשם החלום הגדול, אסתפק ביחס הוגן ושוויוני לקהילה היהודית הזעירה והנוירוטית בשטעטל הקטן שלנו הנקרא לפעמים "מדינה". אשמח אם ליהודים יהיה מותר לטייל בארצם בלי להזדקק לנשק חם - בדיוק כמו שמותר לערבים. אשמח אם ליהודים יהיה מותר לגור בסמיכות לערבים, בבית המכפלה בחברון למשל, בלי שהדבר יחשב הפרת הסדר הציבורי - בדיוק כמו שלערבים מותר להתגורר בגבעה הצרפתית. אשמח אם ליהודים יהיה מותר להתפלל במקום הקדוש להם ביותר - בדיוק כמו שמותר לערבים. אם אין לנו מדינה יהודית, תנו לי לפחות מדינה שוויונית.

Model.Data.ShopItem : 0 6
תגיות: דעות דיינו

עוד בבית אבי חי