שונאים, סיפור אהבה? על העיוורון

03.08.08

הדר גלרון, שחקנית ויוצרת קולנוע ותיאטרון, מספרת על המהירות שבה אנשים שופטים ושונאים בשם האידיאולוגיה


 הדר גלרון. צילום: יח
הדר גלרון
ביולי האחרון הורשע השחקן חנן גולדבלט באונס ובמעשים מגונים. הדר גלרון, שעבדה איתו במשך שנים, מספרת על היכרותה עימו. "חנן שאני מכירה, ואני מכירה אותו מצוין, הוא אדם מלא קסם שקל לאהוב, אדם שיוצר את האהבה סביבו. קשה לראות פתאום את גלי השנאה מאנשים שלא מכירים אותו בכלל, אלא נטענים מהתקשורת ומאיזה צורך להפוך את הגשש-בלש הנחמד הזה למפלצת - כמעט נדמה לי שזה 'מדליק' אותם. עבדתי עם חנן במשך שתים-עשרה שנה, על שלוש הצגות ועל עוד כמה פרויקטים קטנים. מאז ההצגה הראשונה שהעליתי עם נויה מנדל - 'בידור כהלכה' - אני מודה בסוף כל הופעה לכל מי שלקח בה חלק  - וגם לבמאי. לא הפסקתי להודות לו על עבודתו מאז תחילת הפרשייה, בניגוד למה שעשו רבים אחרים - הפסיקו להודות, וחמור מזה: הפסיקו להעביר אליו תמלוגים שמגיעים לו. חנן לא נלחם בזה. יש בו איזו אמונה פנימית שבסוף הצדק ייצא לאור. לא מדובר באדם שמפעיל כוח. להיפך - הוא יוותר כדי שתהיה אווירה נעימה. למרבה האירוניה, מאחר שבמשך שלוש שנים של מעצר בית לא היתה לו שום אפשרות לעבוד, ההכנסה היחידה שלו כמעט היתה התמלוגים מהמופע שלי "פולסא" על מעמד האישה – שהוא ביים".     

כשגלרון הודתה לגולדבלט במופע שהעלתה באירוע לכבוד יום האשה, היא נתקלה בתגובות קיצוניות: "קמו נציגות  של ארגוני הנשים", היא מספרת "ואחת מהן צעקה: 'עכשיו הרסת את כל ההופעה, וכל מה שעשית לא שווה'. ואני שואלת - למה? הודיתי לאדם על עבודה שעשה. לקחו ממנו את כבודו, את פרנסתו ואת ביתו. האם אפשר לקחת מאדם גם את הדברים שעשה? המציצנות הציבורית צמאה לדם טרי, רוצים קורבן ולא אמת. האמת והעובדות כמעט לא מעניינות".

האם הוא חש את השנאה כלפיו?
"חנן צלצל אלי יום אחרי ההרשעה ואמר: 'אני מבקש ממך שעד שיוכח אחרת, אם אצליח להוכיח את צדקתי, שתפסיקי להודות לי בסוף המופע. זה עלול להזיק לך וליצור מריבות מיותרות. בשביל מה לך?'. אמרתי שאחשוב על זה, למרות שקשה לי לוותר על האמת שלי ואף פעם לא נכנעתי ללחץ חברתי. הוא התעקש. באיזו קלות בלתי נסבלת אנשים מוכנים לשפוט ולשנוא בשם 'אידיאל'? ברור לי שיש כאן עיוות דין. הבעתי את עמדתי לא פעם מול מצלמות ערוץ 2, אבל בחרו שלא לשדר את דבריי. למה? יש כאן מגמה? אני מבקשת לתאר פה את האדם שעומד מאחורי השם שהתקשורת מציירת בשנים האחרונות כמפלצת. אם עוד יש פתיחות לשמוע, אני רוצה להודות לאדם שתרם לי רבות מבחינה מקצועית. הוא אחראי לפריצה הראשונה שלי ושל נויה לתודעה הציבורית, ותמיד היה חבר נאמן. מבחינתי, שום דבר לא יכול לקחת ממנו את זה". 

הדר גלרון היא שחקנית ויוצרת קולנוע ותיאטרון.
כתבה: כרמית ספיר-ויץ

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי