עם עין הרע

שדים ומפלצות כבר לא גורמים לנו לרעוד, חתולים שחורים יכולים לעבור ברחוב בכיף, ובכל זאת האינטואיציה ממשיכה להזהיר מעין הרע, יודעת שיש כאן משהו אמיתי שעלול גם לפגוע. אלי ויסברט – עליות – פרשת בלק

ראשון
אל תצלמי אותנו יחד, אל תתגאי מדי, אל תתני לילדה לשיר בחתונה של הדודים, אל תדברי על האהבה, אל תדברי על המשפחה, אל תספרי שטוב. שלא יפתחו עיניים.
 

שני
וַיַרְא בלָק בֶן צִפּוֹר אֵת כָל אֲשֶר עָשָה יִשְרָאֵל לָאֱמרִי... וַיִשְלַח מַלְאָכִים אֶל בִלְעָם בֶן-בְער פְתוֹרָה אֲשֶׁר עַל הַנָהָר אֶרֶץ בְנֵי עַמּוֹ לִקְרא לוֹ  לֵאמר: הִנֵה עַם יָצָא מִמִצְרַיִם הִנֵה כִסָה אֶת עֵין הָאָרֶץ וְהוּא ישֵב מִמֻלִי וְעַתָה, לְכָה נָא אָרָה לִי אֶת הָעָם הַזֶה, כִי עָצוּם הוּא מִמֶנִי. אוּלַי אוּכַל נַכֶה בּוֹ וַאֲגָרְשֶׁנּוּ מִן הָאָרֶץ,  כִי יָדַעְתִי אֵת אֲשׁר תְבָרֵךְ - מְברָךְ, וַאֲשֶר תָאר - יוּאָר
 

שלישי
כמו טיפה של דיו בכוס חלב, הרוע מתערבל, מכתים ומתפשט. לך תעצור את זה.
 

רביעי
שדים בעלי רגלי תיש, מפלצות קמאיות, רוחות מרושעות - מכל אלה חדלנו מלפחד. עם זאת, משהו באינטואיציה שלנו ממשיך להזהיר מעין הרע. יודע שזה אמיתי, קיים בתוכנו, סביבנו. למבט הרע הזה יש יכולת לפגוע. 
 

חמישי
תפתח את העיניים. אתה לא קולט איך זה עובד? הכל קומבינות. כל המדינה המסריחה הזאת. הכל חנטריש, בנאדם. דופקים אותך. אתה ילד, עוד לא יודע לראות מאיפה תבוא המכה. אבל אל תדאג, גבר. אני אלמד אותך. אתה עם התמימות שלך גמרת. אנחנו נעשה ממך בנאדם. אתה תראה.
 

שישי
קצת רוע. לא צריך הרבה יותר מזה. את השאר כבר יהדהדו בני-האדם, מגלגלים הלאה שנאה, רתיעה ועוינות. סופגים את המבט הרע ומאמצים אותו כמבטם שלהם. שום מיסטיקה אין כאן. רק הבנה של נפש האדם, ושל הנכונות האומללה שלנו להתמסר למבט המנוכר, המתגונן והעוין על הסובב אותנו. עין הרע.
 

שביעי
בדרך פלאית נכפית על בלעם הנביא התבוננות שכולה חיוב. תנועת הרוע נבלמה. הקללה התהפכה לברכה. אבל אנחנו מה? מי יציל אותנו מהעין הרעה, ויכפה עלינו את העין הטובה?
 

מפטיר
ותמיד אפשר לשים שום.

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי