בחזרה אל טוב

חטא מלשון להחטיא. תשובה מלשון לשוב. שני הקטבים המוחלטים של השדה המגנטי היהודי עוסקים באותה התנועה. אלי ויסברט – עליות - פרשת ניצבים וילך

ראשון

לא משנה כמה גבוה תגיע (פלאש 90)
אני רוצה לחזור. תקבלי אותי?
 

שני
לא משנה כמה גבוה תגיע, כמה עמוק תצלול, כמה רחוק תשאף - העברית היהודית תקרא לזה "תשובה". לא התקדמת לשום מקום חדש, חביבי, עשית עוד צעד בדרך הביתה.
 

שלישי
"וְשַׁבְתָּ עַד יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְקֹלוֹ... וְשָׁב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ... וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים... וְאַתָּה תָשׁוּב וְשָׁמַעְתָּ בְּקוֹל יְהוָה... כִּי יָשׁוּב יְהוָה לָשׂוּשׂ עָלֶיךָ לְטוֹב כַּאֲשֶׁר שָׂשׂ עַל אֲבֹתֶיךָ.... כִּי תָשׁוּב אֶל-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. 
 

רביעי
חטא מלשון להחטיא. תשובה מלשון לשוב. שני הקטבים המוחלטים של השדה המגנטי היהודי עוסקים באותה התנועה – בחזרה אל הטוב. יש שמתקרבים. יש שמחטיאים. כולם נעים לאותו מקום. אל מרכז המעגל הפנימי.
 

חמישי
בעומק ההוויה של החיים המציאותיים מונחת התשובה, מפני שהיא קדמה לעולם, וטרם שבא החטא כבר מוכנת התשובה ממנו. על כן אין דבר בטוח בעולם כמו התשובה, וסוף הכל לשוב לתקון.

(הרב אברהם יצחק הכהן קוק, "אורות התשובה")
 

שישי
כמה אופטימי המבט הזה, המושרש עמוק בזהות העברית. העולם הוא טוב. האדם הוא טוב. הסוף יהיה טוב. זה רק אנחנו שהתרחקנו. זה אנחנו שצריכים לחזור.
 

שביעי
"אומרים שהיה פה שמח לפני שנולדתי" חרז המשורר המריר "יכול להיות שזה נגמר?"
לא. זה לא נגמר. מה שהיה תמיד עודנו. תמיד מחכה לך. השער פתוח. במקום להתייאש מן המרחק - צעד את הצעד הראשון חזרה.
 

מפטיר
שנה טובה. שנת תשובה.

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי