שנת השי"ן

18.01.11

שנת ה"ש" הוא סרט דוקומנטרי העוקב אחר המתרחש במכינה הקדם צבאית המעורבת בשכונת גילה בירושלים – מכינת בית ישראל בהנהגת הרב ואיש הצבא לשעבר הושע פרידמן בן שלום. תלמידי המכינה – בנים ובנות דתיים וחילונים - באים מכל קצות הארץ לשנת לימוד והתנדבות טרם גיוסם לצה"ל


ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2002 |  54 דקות |  בימוי: חנוך זאבי | הפקה: מאיה הפקות בע"מ
עבור הרשות השנייה בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וקרן אבי חי



תקציר:

שנת ה"ש" הוא סרט דוקומנטרי העוקב אחר המתרחש במכינה הקדם צבאית המעורבת בשכונת גילה בירושלים – מכינת בית ישראל בהנהגת הרב ואיש הצבא לשעבר הושע פרידמן בן שלום. תלמידי המכינה – בנים ובנות דתיים וחילונים - באים מכל קצות הארץ לשנת לימוד והתנדבות טרם גיוסם לצה"ל. במהלך השנה נוצר ביניהם דיאלוג והיכרות קרובה.

במהלך השנה עוברים הנערים והנערות חוויות לא פשוטות – שכונת גילה מופגזת בירי מסיבי; תושבי גילה מפוחדים והם מנסים לעודד את רוחם וחונכים את ילדי השכונה, מקיימים פעילויות מגוונות לתושבים וטקסים במועדי ישראל. נוסף על כך משתתפים תלמידי המכינה בשיעורים בנושאים מגוונים על פי בחירתם, יוצאים לסדנאות רבות ברחבי הארץ ונחשפים למקומות ואנשים שונים, גם כאלה שנוגדים את האידאולוגיה שלהם, כמו חברון.

 
 

החוויות המשותפות והקִרבה בין תלמידי המכינה יוצרות אצלם שינוי. דיאלוג תמידי מתקיים בנושא דתיים–חילונים, אך הסטיגמות נעלמות והדיכוטומיה אינה ברורה כמו פעם. מירית מתמודדת עם שאלות הקשורות בדת ומנסה להבין אם אלוהים קיים ואם היא מאמינה בו; שלומי מזדהה עם תושבי גילה בשל מוצאו וחוויות משפילות שעבר בחייו, שאותן הוא מנסה לתקן על ידי נתינה וחניכה של ילדי גילה; אלקנה מתמודד עם סטיגמת ה"דתי מחברון" הן במכינה והן בצבא.
 




    

Model.Data.ShopItem : 0 6
תגיות: שנת ה

עוד בבית אבי חי