הגוף יודע

אתה תגייס את כל כוחות השכנוע העצמי שלך אבל הגוף ימשיך בשלו עד שתכיר, עד שתודה, עד שתקרא בשם. אלי ויסברט – עליות -מצורע

ראשון

תשמע, מערכת העיכול שלך מאוד רגישה, המערכת העצבית בתוך המעי גורמת לשינויים בתנועתיות המעיים ושיבוש של פעולתם התקינה. אנחנו מכנים את זה IBS, "מעי רגיז". יש לזה טיפולים תרופתיים וטיפולים הומיאופתיים, אבל לפני כל זה – יכול להיות שאתה לחוץ בזמן האחרון?

 

שני
כשרופא המשפחה מחליט להפנות אותך לפסיכיאטר לאחר שהתרופות שרשם לך לא הועילו, והמומחים ששלח אותך אליהם כבר הרימו ידיים, ייתכן ותתעורר אצלך התנגדות. לעיתים ירגיש גם הרופא עצמו שלא בנוח ויגיד בנימה מתנצלת: "יכול להיות שהכאבים שלך נובעים מחרדה או מלחץ, צריך לנסות את כל האופציות...". אצל מטופלים רבים אמירה כזאת עלולה לעורר כעס ואף עלבון: "לא מאמינים לי שאני סובל, חושבים שאני ממציא, שמשהו אצלי בראש לא בסדר". 
אולם חשוב לדעת כי ישנן מחלות גופניות המכונות "מחלות פסיכוסומטיות", אשר יחד עם היותן מחלות גופניות לכל דבר, הן מושפעות ממצבנו הנפשי. כאשר אדם מתלונן על כאבים או על קוצר נשימה, הוא אינו ממציא אותם. מדובר בסימפטומים אמיתיים, שגורמים סבל ומצוקה.

(ד"ר אירנה ספקטור, מתוך מגזין "מאוחדת בשבילך")

 

 

שלישי

לפי התיאורים זה מתחיל בפצע. משהו פתאומי. לא גדול. אתה, כמובן, מדחיק. בסך הכל פצע. אבל זה לא עובר. והפסוקים ששמעת מתחילים לחלחל בחדרים האחוריים של התודעה. אתה תגייס את כל כוחות השכנוע העצמי שלך אבל הגוף ימשיך בשלו עד שתכיר, עד שתודה, עד שתקרא בשם.

"וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר: זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ, וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן".

 

רביעי
הגוף יודע. אתה מבין? הגוף חווה הכל, סובל אותך בשקט עד שנמאס לו, ואז הוא עושה לך טובה ומשקף לך את עצמך: את המצוקה, את החרדה, את אי השקט. את המוח אתה יכול לרמות עם טוב ורע יחסיים, אבל הגוף - הגוף לא התקלקל. הגוף לא משקר. הגוף יודע. תקשיב.

 

חמישי
"ולכן הוזהרנו לתת לב אל החולי הרע הזה, ולחשוב כי החטא גרם אותו. וכבר אמרו ז"ל כי בחטא לשון הרע יבוא ברוב, ולא נקחנו דרך מקרה. ויש לנו לבוא אל הכהן שהוא העומד לכפרת החוטאים, ועם חברת המכפר אולי יהרהר בתשובה ויוסגר קצת ימים כדי שישיב אל לבו ענייניו במתון, ויפשפש במעשיו".

(ספר החינוך, מחבר לא ידוע, המאה ה-13)

 

שישי
הגוף אומר את דברו – אבל זו לא צרעת לפני שהאדם יכיר בה. זו לא צרעת לפני שהכהן - לא הרופא - יכריז עליה ככזו. זו לא צרעת לפני שתהיה מוכן לקבל על עצמך את הוראות הדרך. הצרעת היא קריאה לתיקון, מתנה שהגוף מעניק לנפש הנושאת אותו, נתיב של גאולה.

כל זה, כמובן, אם תכיר בה ככזו.

 

שביעי
כך גם באלימות. כך גם בפשיעה המינית. כך גם בשחיתות. כך גם בכל הצָרַעוֹת שפורחות על גופנו. הסימפטומים אינם הבעיה, אבל הם עשויים להיות ראשית התיקון – אם נעז לראות אותם ככאלה.

 

מפטיר
אתה מקשיב?
 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי