להקת אפליקציה: ח"י אפליקציות ששום סמארטפון יהודי אינו שלם בלעדיהן

בונים סוכה ורוצים לוודא שהיא בגודל הנכון? אכלתם סושי ואינכם בטוחים מה צריך לברך אחרי? אתם בחו"ל ואינכם יודעים אם המאכל שאתם עומדים להזמין כשר? אפליקציות "יהודיות" יוכלו לעזור לכם בכל הסוגיות הללו בזמן אמת, ועוד רבות נוספות. הנה הטובות שבהן

אם תשאלו את רוב הרבנים, הם יגידו לכם שהסמארטפון הוא מכשיר לא כשר ואסור לשימוש. יש אף שירחיקו לכת ויגידו ששימוש באייפון נחשב לעברה של "ייהרג ובל יעבור" – חמורה יותר מרצח. ולמרות זאת, ישנן אינספור אפליקציות ייעודיות ליהודים שומרי מצוות ושדרוגים יהודיים ועבריים לסמארטפון שעוזרים בפרקטיקה היומיומית. בחודשיים האחרונים הורדתי לאייפון שלי יותר מ-50 אפליקציות כאלה ובחנתי את כולן בדקדקנות ובקפדנות. מתוכן בחרתי את הטובות ביותר בעיניי – ח"י האפליקציות ששום סמארטפון יהודי-עברי אינו שלם בלעדיהן.

 

Omer Counter & Assistant

אפליקציה גאונית שתעזור לכם לא לשכוח את ספירת העומר. ניתן להגדיר באיזו שעה תופיע התזכורת בכל יום, וגם לסמן כאשר ספרת, כך שאין סיכוי לפספס את הספירה. נוסף על כך, תמצאו בה גם את הברכות המלאות כמובן, וכמו כן, היא יודעת לתזכר לגבי הספירה לפני כניסת השבת ואחרי צאתה, כך שלשומרי השבת אין ממה לחשוש.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

Tefillin Mirror

כל מי שמניח תפילין מכיר את הרגע המאתגר הזה מול המראה, כשמנסים ליישר את התפילין של הראש ולא בטוחים איך למקם אותם בדיוק באמצע. Tefillin Mirror היא אפליקציה פשוטה וגאונית שמציעה מראה עם סימונים בדיוק במרכז המסך שמקלים את מיקום התפילין.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

מה אברך?

במה יבורך?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה אברך?

אכלתם סושי ואינכם בטוחים מה צריך לברך אחרי כן? תוהים אם צריך ליטול ידיים לפני שאוכלים קוסקוס? האפליקציה מה אברך תיתן לכם את כל התשובות. מזינים שם של מאכל ומקבלים את הברכה הראשונה והאחרונה המתאימות לו, וכמובן, גם את נוסח הברכות המלא.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

 

לוח שנה

יש אינספור אפליקציות שמציעות לוח שנה עברי, אך בעיניי, זו הטובה מכולן. מלבד לוח השנה הנוח לשימוש ומאיר העיניים, ניתן לבדוק באפליקציה מהי פרשת השבוע, מהם זמני כניסת השבת והחג, זמן קריאת שמע, עלות השחר ועוד. לטעמי, האפליקציה הבסיסית והחשובה ביותר בסמארטפון היהודי.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

SizeUp

בונים סוכה ורוצים לוודא שהיא בגודל הנכון? צריכות למדוד תחום של שבת? Sizeup מציעה סרט מידה דיגיטלי ופשוט שעוזר למדוד כל דבר, גם אם אין לכם ארגז כלים זמין.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

 


 

 

פרווה

אפליקציה פשוטה ונוחה לספירת הזמן בין בשר לחלב. אחרי שאוכלים בשר או חלב לוחצים על הכפתור המתאים, והאפליקציה סופרת את הזמן עד שנהיים ל"פרווה" ומזכירה בהתאם. הבעיה העיקרית של האפליקציה היא שהיא מתאימה רק למי ששומרים שש שעות בין בשר לחלב ושעה אחת בין חלב לבשר.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

 

iZkor

אפליקציה לשימוש בעיקר בבית העלמין, שלא נדע. iZkor מכילה את כל הברכות המתאימות ללוויה או לאזכרה: קדיש, אל מלא רחמים, אשכבה ועוד. האפליקציה אפילו מאפשרת להזין את שם המנוח/ה ויוצרת את רצף פרקי התהילים שיש לקרוא לפי אותיות שמו/ה.

 

להורדה לאייפון תמורת ארבעה שקלים

 

 

מחפשים מניין?

מחפשים מניין?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mMinyan

אפליקציה מבוססת מיקום המיועדת לחיפוש מניינים ולמי שרוצה ליזום מניין בעצמו. באפליקציה יש גם סידור תפילה בסיסי. יש לסידור הזה שני חסרונות עיקריים: הסידור מופיע באנגלית בלבד ונוסחי התפילות הם רק ספרְד ואשכנז (בלי עדות המזרח).

 

להורדה לאייפון בחינם

 

NoChametz

האפליקציה המושלמת לכל ענייני החמץ בפסח. תוכלו למצוא בה את כל ההלכות והברכות שקשורות לחיפוש ולביעור החמץ. האפליקציה גם מציעה "נר" דיגיטלי לחיפוש, ואפילו מציעה רשימה ייעודית למקומות שהוחבאו בהם חתיכות החמץ, כדי שלא יישכחו חלילה.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

ובלכתך בדרך

האפליקציה המלאה והמקיפה ביותר לטקסטים יהודיים קאנונניים, שמכילה כמעט כל טקסט יהודי קאנוני שניתן לחשוב עליו: החל בתפילות ובברכות בכל הנוסחים השונים, דרך כל התנ"ך המשנה והתלמוד וכלה בכתבים חסידיים שונים ואפילו בטקסטים קבליים כמו ספר הזוהר. יש אפליקציות רבות שמציעות סידורי תפילה או טקסטים אחרים, אך בעיניי זו המקיפה והנוחה ביותר לשימוש.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 


 

 

הדף היומי

אפליקציה מושלמת לכל מי שלומד דף יומי או מעוניין להתחיל. מעבר לדף הגמרא עצמו, שמופיע במלואו, ניתן גם למצוא מילון ארמי-עברי נוח, שיעורי גמרא בווידאו ואף מאמרים שונים ומאירי עיניים על כל דף.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

שמע על המיטה

אמנם האפליקציה מיועדת לילדים, אך היא שימושית גם למבוגרים. ניתן להגדיר אם מדובר בילד או בילדה ולעבור את כל התהליך של נטילת הידיים לפני השינה וברכת "אשר יצר". ניתן גם לדלג ישר לקריאת שמע שעל המיטה. הקריאה מופיעה בנוסח המלא והמקוצר. את כל הברכות ניתן גם לשמוע בקול, כולל את שירת "המלאך הגואל אותי".

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 


 

 

Is it Kosher?

שימושית בעיקר בחו"ל. מזינים במסך הראשי שם של מוצר, והאפליקציה אומרת אם הוא כשר או לאו. היופי באפליקציה הוא שהיא לא מכילה רשימה של המוצרים הכשרים בלבד, אלא גם רשימה של מוצרים שאינם כשרים, וכך קל לדעת בוודאות שמשהו אינו כשר. אפליקציות כשרוּת נוספות ושימושיות הן מה כשר, KosherNearMe וOU Kosher.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

iShofar

אפליקציה פשוטה ושימושית למי שאין לו שופר, ובכל זאת רוצה לשמוע תקיעת שופר או אפילו לתקוע בשופר בעצמו. iShofar מדריכה את המשתמש ועוזרת לו לייצר את סוגי התקיעות השונות.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

קריאה נוספת: מלחמת פייסבוק הראשונה

 

דתי לפי דעתי

למרות שמה, מדובר באפליקציה רצינית מאוד. מעבר למאגר הטקסטים המקיף למדי, ניתן למצוא בה מאגר עצום של שיעורים בווידאו של מיטב הרבנים, ואפילו כמה אלבומים של שירים חסידיים ושאר שירי קודש.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

 

החלופון

תהיתם פעם איך אומרים אנטנה בעברית או מה פירוש המילה לְשׁוֹנוּן? האפליקציה (יישומון, בסדר) של האקדמיה ללשון עברית תענה לכם על כל זאת ועוד. החלופון מציע את החלופות העבריות למילים לועזיות, וגם להפך – למי שרוצה לדעת פירושים של מילים עבריות שמקורן בחלופה למילה לועזית. אם תהיתם אגב, אנטנה בעברית היא מְשׁוֹשָׁה ולְשׁוֹנוּן הוא למעשה דג ההליבוט.

 

הוראות להתקנה באייפון

 

 

ערוץ 1

לא, זו אינה טעות בכותרת. לערוץ 1 יש את אחת האפליקציות המרשימות, הנוחות והאסתטיות שנתקלתי בהן. מעבר ללוח השידורים המלא של  הערוץ, תמצאו באפליקציה תכנים רבים בווידאו באיכות HD: מבט, היהודים באים, שטיסל ועוד.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

להורדה לאנדרואיד בחינם

 

חינוכית – שירי ילדים

את דף הפייסבוק המבריק של החינוכית רובכם ודאי מכירים, אבל האפליקציה המצוינת שלהם לשירי ילדים עבריים מוכרת פחות. תמצאו בה אוצר בלום ונפלא של שירי ילדים עבריים. יש גם אוספים ייעודיים לשירי חנוכה, לשירי פסח, לשירי טיול ועוד. מומלץ בחום להורים לילדים ולכל למי שהיו פעם ילדים.

 

להורדה לאייפון בחינם

 

 

 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בית אבי חי 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי