בין החצוצרה לעוּד

17.08.13

היוצרים ציון גולן ואדיר כוכבי כתבו מופע מיוחד המשלב בין מוזיקה תימנית, ג'אז וסלסה, והוא עולה השבוע במסגרת פסטיבל העוד בצוותא

ביום ראשון הקרוב (18 באוגוסט) ייפגשו ציון גולן, הידוע והמשפיע מבין הזמרים התימנים החיים בישראל כיום, ואדיר כוכבי, חצוצרן ומעבד מוזיקלי ממוצא תימני, במסגרת פסטיבל העוד בתיאטרון צוותא. המופע המשותף ינוע בין המסורת המוזיקלית התימנית העשירה, ג'אז, מוזיקה לטינית ואר.אן.בי. המופע הוא המשכו הישיר של האלבום "ריקוד", שיצא בשנת 2007 והיה שיתוף הפעולה הראשון בין כוכבי לגולן. באלבום החליט כוכבי לשלב את המוזיקה התימנית שעליה גדל בבית עם הג'אז והסלסה שהתנגנו בחצוצרה שלו שנים רבות כששהה בחו"ל.

כשהחליט לעבוד על האלבום, פנה אל גולן, שהוא לדבריו, "הסמכות העליונה בענייני מוזיקה תימנית". ואכן, ניתן לזקוף רבות לזכותו של גולן, שהחל את דרכו כנער ששר באירועים משפחתיים ומאז הוציא יותר מ- 20 דיסקים, רובם בתימנית, שבירגו אותו במקום מיוחד וחשוב בתרבות התימנית-יהודית. "העבודה עם ציון היתה נהדרת מהרגע הראשון", מספר אדיר כוכבי, "אנחנו חולקים עניין משותף בשימור המוזיקה התימנית השורשית. אני רוצה לשמר את המסורת המוזיקלית האדירה הזאת בדרכי שלי, תוך שימוש בחוויות המוזיקליות הנוספות שצברתי בחיי". 



" אדיר כוכבי: ציון גולן ואני חולקים עניין משותף בשימור המוזיקה התימנית השורשית. אני רוצה לשמר את המסורת המוזיקלית האדירה הזאת בדרכי שלי, תוך שימוש בחוויות המוזיקליות הנוספות שצברתי בחיי "  
המופע יכלול לחנים אינסטרומנטליים מקוריים של כוכבי, עיבודים לשירים של רבי שלום שבזי ולטקסטים של שירת קודש וחול. כבונוס, יבצעו השניים גם עיבודים חדשים לכמה שירים מפורסמים של גולן. תחת ידיו של כוכבי עברו הלחנים התימניים עיבוד מוזיקלי בעל מאפיינים מערביים-אמריקאיים, וההרכב המוזיקלי שיהיה על הבמה ושמו שורשי תימן יהיה מגוון בהתאם. "אני חצוצרן. ניגנתי סלסה בחו"ל ונחשפתי להרבה סוגי מוזיקה נוספים שהשפיעו עליי. היה לי טבעי לחבר את הכול בעיבודים שלי. הבסיס של שירים רבים מהדיסק 'ריקוד' הוא מקצב הדעסה התימני, שאליו הכנסתי אלמנטים מהפולקלור הוונצואלני, ממוזיקה קובנית ועוד".


במופע הקרוב יצטרפו אל העוד המסורתי והמוזיקה התימנית גם סקסופון, חצוצרה וכלי הקשה לטיניים. "אחד האלמנטים שיוצרים את השילוב המעניין ביותר בהופעה הוא הנגנים השונים", הוסיף כוכבי, "המתופף שלנו, נדב שף-לוזיה, הוא מתופף רוק, הסקסופוניסט והבסיסט שלנו (תומר ג'ורג' כהן ובן דנציג, בהתאמה) מגיעים מהכיוון של מוזיקה קאריבית ונגן כלי ההקשה (יאיר צברי) דווקא מגיע מהרגאיי. עם נגן העוד, יניב טייכמן, אנחנו יוצרים שילוב מעניין שנמזג יחד אל המוזיקה התימנית המסורתית".

 

המופע מתקיים כחלק מפסטיבל העוד בצוותא, שמציין השנה 11 שנה להיווסדו. בין המופעים המעניינים הנוספים שיתקיימו בהמשך השבוע במסגרת הפסטיבל ניתן למצוא קונצרט של מוזיקה מקודשת מן המסורת היהודית-לובית, מופע של שירי אהבה ושירי עם מבוסניה וקונצרט שיציג מבחר משיריה של אום כולתום בביצועה של לובנה סלאמה, סולנית תזמורת נצרת. לתוכנית המלאה

 

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי