בין האצבעות

ברכת אלוהים שופעת בין כפות ידינו. ניגרת אל הארץ דרכנו. רק לא לעצור אותה. לא להיות זה שלא פתח את אצבעותיו כדי לתת לטוב לנטוף דרכו אל הארץ, כמו דבש. אלי ויסברט - עליות - פרשת נשא

ראשון

השחקן לאונרד נימוי, שגילם את ספוק בסדרת מלחמת הכוכבים, סיפר ששאב את ההשראה למחוות היד שמלווה את ברכת השלום של בני הוולקן Live long and prosper מברכת הכהנים, שהכיר בילדותו בבית הכנסת

שני
וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר אֶל-אַהֲרֹן וְאֶל-בָּנָיו לֵאמֹר, כֹּה תְבָרְכוּ אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  אָמוֹר, לָהֶם. יְבָרֶכְךָ יְהוָה, וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא יְהוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ, וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם. וְשָׂמוּ אֶת-שְׁמִי, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וַאֲנִי, אֲבָרְכֵם.

 

שלישי

וישם לך שלום
רגע אחד של היסוס ואז את בוחרת. כי החום הנעים של הבוקר, כי החיוך של הילד בשער הגן, כי אלף סיבות אחרות. אבל את בוחרת, ואת מצהילה פנים ללקוח שניגש אל העמדה, ואת מברכת אותו בבוקר טוב, ואת רואה איך גם פניו מתבהרים, ואת יודעת שהבוקר שלו יהיה טוב.

 

רביעי
כיצד היא ברכת הכהנים? יחלוץ נעליו ויתעטף בטלית ויפרוס כפיו ויפסק אצבעותיו שתיים לכאן ושתיים לכאן ויברך את הקהל

 

חמישי
"אמר רבי ישמעאל בן אלישע: פעם אחת נכנסתי להקטיר קטורת לפני ולפנים (בקודש הקודשים) וראיתי... יה ה' צבאות שהוא יושב על כסא רם ונישא. אמר לי: ישמעאל בני, ברכני..."

כך, בפשטות, אלוהים עצמו מבקש ברכה מהכהן. והיפה והמחריד הוא – שהכהן יכול לסרב. האדם יכול לסרב להיות כלי לברכת האלוהים. כך, בפשטות.

 

שישי
ברכת אלוהים שופעת בין כפות ידינו. ניגרת אל הארץ דרכנו. רק לא לעצור אותה. לא להיות זה שלא פתח את אצבעותיו כדי לתת לטוב לנטוף דרכו אל הארץ, כמו דבש.

 

שביעי
ובכל ערב שבת, מאז ערב השבת הראשון, אני מניח זוג ידיים גדולות על שערך. משתאה כמה גדלת, ומברך: יברכך אדני וישמרך. יאר אדני פניו אליך ויחונך. ישא אדוני פניו אליך וישם לך שלום.

 

מפטיר
כולכם ברוכים

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי