אלבום הזהב - משפחת אבו מוך

28.03.11

גם בחמולה הכי גדולה בבקה אל גרבייה מצליחים לשמור על משפחתיות וקרבה גדולה. אפילו כשמבלים בחצר ההורים מעשר בבוקר עד כמעט חצות לא מצליחים להשתעמם. על לכידות וגאווה במשפחת אבו מוך. פרויקט מיוחד על מקומם ותפקידם של "זקני השבט" חברה הישראלית

בראש המשפחה עומד נאשד, 79 ואשתו הנייא. להם תשעה ילדים - שישה בנים (מהם שלושה בעלי השם עבד: עבד אל-האדי, אבד אל-רחמן ועבד אל-מג'יד - "כולם מתבלבלים בינינו כי אנחנו גם דומים") ושלוש בנות. חמישה מהבנים עובדים יחד עם אביהם בחברה לחומרי בניין והובלות ("לנשים יש הרבה עבודה בבית"). כמעט כל בני המשפחה גרים ברחוב אחד.


תולדות הסבא והסבתא. משפחת אבו מוך נמצאת בבקה אל גרבייה מזה עשרות דורות. כל בני המשפחה גרו מאז ומתמיד בשכונה על יד בית הבד בבקה.הרכב משפחתי. שישה בנים שלוש בנות.  29 נכדים מגיל שנה ועד 16 וחצי.  המשפחה הכי גדולה בבקה אל גרבייה.

 

פעילויות משותפות. הבן עבד אל-רחמן: "כל יום שישי כל האחים והאחיות והילדים שלנו  - כולם מתאספים אצל ההורים בחצר. יושבים אצלם מעשר בבוקר עד 11 בלילה. מדברים עושים על האש, שותים תה קפה, צוחקים. הגברים מדברים בעיקר על עבודה. חושבים איך לנהל את העסק, מה צריך לעשות. לנשים יש את העניינים שלהם".

 

נאשד: "חשוב לי מאוד שכולם יהיו פה בחצר שלי. זאת ההצלחה הכי גדולה שלי בתור ראש משפחה, שכל הילדים באים אליי ויושבים ביחד. אני מאמין שאם ההורים טובים – אז הם יכולים לאסוף את כל הילדים יחד".

 

עבד: "הילדים שלנו גם חברים ביניהם, הולכים לאותו בית הספר. הייתי רוצה שגם דור הילדים, כמונו, יגורו אחד ליד השני באותה השכונה. זה מאוד נוח לגור ככה ביחד. לפעמים אנחנו קופצים אחד לשני גם בערב יום רגיל, סתם לראות מה נשמע, לשתות קפה".


נאשד: " לכל ילד בניתי בית על דונם. יש לו את הבית שלו, המשפחה שלו, הפרטיות שלו. אין סיבה שיהיו בעיות".


"אצל ההורים הנשים מקבלות יחס יותר טוב". הנייא ונאשד

ואם למשל מישהו רוצה להישאר בבית, נגיד האישה.

עבד: "אין דבר כזה. למה שלא תרצה לבוא? הנשים מקבלות אצל ההורים שלי יחס יותר טוב מאיתנו. אשתי לדוגמה אבא שלי מקשיב לה יותר מאשר מה שהוא מקשיב לי".

דמיון משפחתי. עבד: "שניים מהאחים, מחמוד (הבן החמישי) ונאסר (הבכור). דומים לאבא מאוד במבנה הגוף והפנים".    

 

ערך שהנחלת לבני המשפחה. 

עבד: "הכי חשוב שנהיה ביחד, שנהיה מאוחדים, ושכל אחד ישמור על השני. ויכוחים יש ותמיד יהיו – בעיקר בענייני עבודה. סכסוכים רציניים - ברוך השם אין". נאשד: "וגם לא יהיו".

 

פער דורות. אנחנו בעסק תמיד חושבים קדימה. רוצים להתפתח להתרחב. אבא יותר שמרן, יותר זהיר. אם רוצים לקדם משהו קודם אנחנו מדברים האחים בינינו אחר כך באים לאבא. ההחלטה היא משותפת, אבל המלה האחרונה היא של אבא". 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי