• שתפו
נגישות
EN

כשלאחותי צמחו כנפיים

מדי לילה אחיה הקטן של טלי בן ארמון ז"ל בא אל חדרה, ויחד הם נסחפים לעולם של צבע, ציור ודמיון

לזכרה של טלי בן ארמון 

 

יום לאחר שסייעה לסכל חדירת מחבלים לישראל, טלי בן ארמון מצאה את מותה בפיגוע ירי


טלי בן ארמון היתה בתם הבכורה של שושנה ומשה, ואחותם של דני, נטע וגיל. מילדות היתה טלי פעילה ומלאת חיים, אהבה לרקוד ולצייר. אהבתה לציור נמשכה כל שנות לימודיה, והיא למדה במגמת אמנות בתיכון. טלי הרבתה לצייר בזמנה הפנוי, ובבית הוריה נמצאים ציורים ורישומים רבים פרי מכחולה. היא ציירה ואיירה דמויות עם הרבה הומור, ויותר מכל אהבה לצייר קריקטורות.

 

גיל בן ארמון, אחיה הקטן של טלי בן ארמון ז"ל, מספר על זיכרונות הילדות מאחותו, איך מדי לילה היה בא אל חדרה, ויחד היו נסחפים לעולם של צבע, ציור ודמיון.
 

 

דבר אחד היה חשוב מכל לטלי - להיות בן אדם. היא אהבה לשתף את הזולת בלבטיה, והיתה לה נכונות להקשיב, לקבל עצה, ורק אז לקבל החלטה נכונה. היא אהבה מאוד את משפחתה ובעיקר את אחותה ושני אחיה, ומכל היעדרות שלה מן הבית למספר ימים היתה חוזרת עם שי קטן לכל אחד מהם. גם לחבריה וחברותיה העניקה אהבה רבה, וכל פתק או מכתב היתה חותמת במילות אהבה מיוחדות לה.

 

טלי חדש
טלי בן ארמון ז"ל

 

במאי 2000 התגייסה טלי לצה"ל ושירתה בחיל המודיעין כתצפיתנית בגבול הצפון. מפקדה כתב: "טלי מילאה את תפקידה בהצטיינות ובמסירות רבה, ואף נבחרה בזכות זאת להדריך בקורס תצפיתניות". כדי להדריך בקורס תיכננה להמשיך לשירות קבע.

 

ב-3.10.2001 היתה טלי שותפה לסיכול ניסיון חדירת מחבלים. על תפקודה באירוע זכתה בתעודת הערכה מאלוף פיקוד הצפון, האלוף גבי אשכנזי. התעודה הוענקה להוריה של טלי, שנהרגה יום אחרי האירוע בפיגוע ירי קטלני בקו 842 של אגד, בדרכה הביתה. בכיתוב האישי על מצבתה של טלי נחקק: "נומי פרח נומי, נומי ילדה קטנה".  

 

מאחורי הקלעים

 

שרון גזית, פיל אנימציה: 

כשפנו אלינו מבית אבי חי, כמו בכל שנה, לא ידענו אם נצליח ליצור סרטון בפרויקט חשוב זה.

 

אבל ברגע שקיבלנו את הסיפור של טלי בן ארמון ז"ל, לא היינו צריכים יותר משבריר שנייה כדי להחליט שאנחנו בפנים. טלי היא קרובת משפחה, ומשפחתה הקרובה יקרה ללבנו מאוד. ואם מכל הסיפורים, שלה היה הראשון שנשלח אלינו להתרשמות, מדובר בצירוף מקרים שאי אפשר להתעלם ממנו .

 

גיל, אחיה הצעיר של טלי, שבינתיים גדל להיות גבר מקסים ומיוחד, בחר לספר סיפור של זיכרון "קטן", אך כזה שמצליח לגלם בדיוק את טלי - בחורה שכולה לב, אהבה וכישרון. ניסינו להציג בסרט את מערכת היחסים בין טלי למשפחתה, המיוצגת על ידי גיל, דרך הקשר שמצליח להישמר גם במעבר בין העולם האמיתי לעולם הדמיוני של הציור שכה אהבה.

 

מוקדש באהבה לכל משפחת בן-ארמון.

למערך שיעור המבוסס על הסרט "כשלאחותי צמחו כנפיים לחצו כאן>>

מן העיתונות,

 

 קווים לדמותם: צפו בסרטוני האנימציה להנצחת חללי צה"ל - מאמר מתוך מעריב אונליין 22.4.2015
 

זוכרים גם באנימציה: בית אבי חי במיזם הנצחה אמנותי - מאמר מתוךYNET  דיגיטל 22.4.15

רסיסי זיכרון - מאמר מתוך הארץ/טלוויזיה מדריך צפייה 21.4.15

כשטלי ז"ל עפה עם אחיה הקטן - מאמר מתוך NRG

טלי בן ארמון - סרטון האנימציה המרגש הזה הופך זיכרון קטן של אח ואחות ל-3 דקות קסומות - מאמר מתוך פטריה 22.4.15

טלי בן ארמון - יום הזיכרון בבית אבי חי - מאמר מתוך הבמה 1.4.15

פנים. יום. זיכרון - מאמר מתוך "הארץ"