רצים בקצב הפופ

14.05.09

למה דווקא היהודים, שסבלו כל כך מרדיפות הנצרות, ממהרים להתרפס בפני נציגה הבכיר? מוני אנדר

השבוע יצא לי לשמוע ברדיו כמה תיאורים מפורטים למדי של מסעות בנדיקטוס ה-16 במדינת היהודים. השדרנים, ללא ספק, גילו בקיאות מרשימה בכל הנוגע למנהגי הנוצרים ותיארו בגרון ניחר כיצד מי שנולד כיוזף רצינגר הגרמני מגיע לצפון ועולה לירושלים, מבקר ביד ושם ומשתתף בכינוס של מנהיגי דתות, ובכלל, כמו מלכת היופי, גם הוא פה רק כדי להביא שלום עולמי.

 

רק חבל שלאותם שדרנים היה מושג קלוש, אם בכלל, מה זה ל"ג בעומר, שנדחק לתחתית טבלת הרייטינג בשל הביקור "ההיסט(ו)רי", מה באמת חושבת הכנסייה הקתולית לאורך אלפיים שנות היסטוריה על היהודים, ומה הסיכויים שאותו פופ-סטאר אכן יביא שלום על היהודים (רמז: תבקרו ביד ושם - תמצאו שם שש מיליון תשובות, חתומות בידי אחד, אוג'ניו מריה ג'וזפה ג'ובני פצ'לי, פיוס ה-12 בשבילכם). וזה עוד בלי לדבר על הפקקים הנוראיים שמהם סובלים תושבי ירושלים לאורך כל השבוע.

 
הכי פופולרי. ביקור האפיפיור השבוע. צילום: פלאש 90


קצת עמוד שדרה

 

תרשו לי להרוס קצת את החגיגה. בהיסטוריה של המין האנושי עוד לא היתה דת או כת שבשם האג'נדה שלה רצחה, טבחה והתעללה בכל כך הרבה יהודים כמו "דת האהבה והחמלה", שנציגה הבכיר ביותר מזיע השבוע בארץ הקודש; דת שמצווה להגיש את הלחי השנייה במקרה שקיבלת סטירה על הראשונה, אבל כדי להבטיח שכלל לא תגיע למצב הזה, היא פשוט מורידה למי שמולה מראש את הידיים ועוד כמה איברים.

 

אבל שכחתי. השתנינו. זמנים חדשים באו לעולם. פתאום נכנס שחקן חדש למשחק, האסלאם הקיצוני, וגם הנוצרים מפחדים ממנו - ראו מלחמת קוסובו ומהומות פריז, בדקו כמה מסגדים יש היום בגרמניה וכמה רעלות נמכרות ביום בסוהו של לונדון.

 

ואנחנו קונים את זה. כמו תמיד. בטוחים שהנה, עוד רגע, נזכה להגנה הפופולרית עלי אדמות ובא לציון גואל. ואם על הדרך כל מי שנושא תפקיד רשמי במדינת היהודים ובכיר קצת יותר מקונדוקטור ברכבת, כולל לא מעט רבנים ומנהיגים, עולה לרגל ונושק לידיים ה"קדושות" כאילו לא היה בכך שום איסור של ייהרג ואל יעבור, לא קרה שום אסון.

 

 
עם קצת פחות רייטינג. הל"ג. צילום: פלאש 90


למה, למה תמיד צריך לרוץ להתרפס? למה כמו הילד הכי חלשלוש בכיתה גם לנו יש עמוד שדרה כמו של בננה אל מול הבריון הכיתתי? בשביל זה חיכו אלפיים שנה להקמת מדינת היהודים, כדי שנקפוץ לדום כש"הוד רוממותו" מגיע וכמובן שוכח אפילו להגיד כמה מילים של חרטה וסליחה? ראיתם פעם מוסלמים, בודהיסטים או אפילו נוצרים מפלגים אחרים רצים אחריו כמונו?

 

הגיע הזמן לתת במה דווקא לגאון יעקב, ליהדות האמיתית והגאה, שלמרות ש"היא המעט מכל העמים ודתיהם שונות מכל עם" שורדת כבר אלפי שנות דור. אם תשוו אותה בכל פרמטר, תגלו שהיא הדבר האמיתי - בטח כל זמן שהיא עוד לא הרגה אף אחד ואפילו לא גרמה לפקקים בירושלים.

מוני אנדר הוא סגן דובר חב"ד

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי