הירושלמית הגאה: הבחירות של רחל עזריה

רחל עזריה בחרה לנסות להרחיב את העשייה הירושלמית גם לתחומי הכנסת

רחל עזריה

 

מפלגה: כולנו

 

מקום ברשימה: 5

 

סגנית ראש העיר ירושלים וחברת מועצת העיר, פעילה חברתית.

 

למה בחרת לעבור מתפקיד סגנית ראש העיר ירושלים וחברת מועצת העיר להתמודדות לכנסת? 

 

בירושלים אני מרגישה שעשיתי המון במשך שבע שנים, ויש עוד הרבה דברים שאני רוצה לקדם שאי אפשר לקדם ברמה המקומית וצריך לפעול ברמה הארצית. נוסף על כך, מצאתי בית פוליטי אמיתי במפלגת כולנו.  זה יאפשר לחזק את העשייה הירושלמית גם בכנסת, מה גם שאין כמעט חברי כנסת ירושלמים, אף על פי שהיא העיר הגדולה בארץ. זה משהו משמעותי בעיניי, להביא קולות לא רק של המרכז לעשייה הפוליטית.

 

ספרי על בחירה חשובה שעשית שגרמה לשינוי בעיר ירושלים. 

 


   רחל עזריה (צילום: פלאש90, הדס פרוש)

הובלנו את הורדת מחירי הצהרונים והארכנו את שנות הלימודים בגני ילדים עד סוף יולי. סיפרו לי משפחות שעברו ממודיעין לירושלים שיוקר המחיה זול יותר אצלנו. אנחנו רוצים להוזיל את יוקר המחיה גם ברמה הארצית, אחרי שעשינו את זה בעיר כל כך מורכבת כמו ירושלים. אין שום סיבה שיהיה כל כך יקר לחיות פה. זאת ציונות היום. העם היהודי שב לארצו, וצריך לוודא שגם יוכל לסגור בה את החודש. זה האתגר שלנו.

 

במחאה החברתית בקיץ 2011 היית אחת ממובילות מחאת העגלות, שדרשה תנאים טובים יותר לגידול ילדים. מדוע בחרת להשתתף באותה מחאה?

אז הייתי אימא לשלושה, היום אימא לארבעה. אני יודעת בדיוק כמה יקר לגדל ילדים, שהם דור העתיד. אז צעקנו "ילדים זה לא מותרות!". לא יכול להיות שזה כל כך יקר. העלות של גידול ילדים היא אלפי שקלים בחודש, ואנשים לא עומדים בזה. אנחנו יודעים איך לתקן את זה. הסיבה שהצטרפתי לאותה מחאה היא שרוב חברי הילדות שלי עזבו בגלל יוקר המחיה הגבוה. הם הבינו שהם לא יכולים להבטיח את העתיד כאן לילדים שלהם. הרבה מהם רוצים לחזור, חיים על הקו בין שם לפה, אבל אנחנו צריכים לשנות את המצב קודם. 

 

 

 

ספרי על בחירה קטנה ויומיומית שעשית אבל הרגשת שיש לה משמעות גדולה יותר בשבילך או בשביל מישהו אחר.

אני נוסעת בתחבורה ציבורית. זה דבר שכל נבחר ציבור צריך לצאת ולעשות. יש פער אדיר בין לראות כך את העולם ובין נסיעה ברכב פרטי; הזדמנות לראות את היום יום ולפגוש את האנשים. כיום זה מתחרה בהולכי רגל, ולא ברכב פרטי. ברגל יכול לקחת שעה וחצי, לעומת אוטובוס, שלוקח שעה. זה תנאי בסיס לחיים עירוניים טובים יותר ומוזיל את יוקר המחיה. 

 

הצטרפו לדף הפייסבוק של בית אבי חי

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי