הבחירה הטובה יותר

דני דנון מקפיד לא להסתכל אחורה ולהצטער על בחירות שעשה, ומסתמך במידה רבה על תחושות הבטן שלו



צילום: ששון תירם
דני דנון

מפלגה: הליכוד 

מקום ברשימה: 10

 

חבר כנסת, הגיע למקום החמישי בפריימריז שנערכו בליכוד לקראת הבחירות הקרובות.

בחירות ידועות בעברו: בחר להיות בין מגישי הצעת חוק לסיפוח שטח C לישראל, כשלב ראשון לסיפוח הגדה המערבית. בחר להגיש הצעת חוק שתחייב הצהרת נאמנות בקבלת תעודה רשמית. ב-2007 בחר להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד.

 

ספר על בחירה משמעותית שעשית.

"הבחירה המשמעותית ביותר שעשיתי היתה להציע נישואים לרעייתי טלי. עשיתי זאת בבית כנסת על פסגת המצדה במהלך טיול שעשינו כסטודנטים".
 

היו התלבטויות?

"זה לא שהיה לי ניסיון בזה, אבל הרגשתי שזה מתאים. אני מניח שהיו התלבטויות לגבי התזמון, המועד, התגובה. אבל התגברנו עליהן".
 

ספר על בחירה קשה שנאלצת לעשות.

"כל יום עושים בחירות קשות כשצריך לבחור בין אינטרסים מנוגדים. אני חושב שכל מי שמתמודד על תפקיד ציבורי יודע שהוא צריך לקבל החלטות שהן לא מצוינות, אבל הן החלטות בין טוב ליותר טוב. אני משתדל לעמוד כל הזמן על העקרונות שלי, גם אם זה במחיר של להתעמת או להפסיד נקודות במקומות אחרים".  " כל מי שמתמודד על תפקיד ציבורי יודע שהוא צריך לקבל החלטות שהן לא מצוינות, אבל הן החלטות בין טוב ליותר טוב. אני משתדל לעמוד כל הזמן על העקרונות שלי, גם אם זה במחיר של להתעמת או להפסיד נקודות במקומות אחרים "
 

אתה יכול לספר על בחירה שלא היית חוזר עליה?

"אני נוטה לא ללכת אחורה ולבחון מה היה ואיך יהיה. אני עובד הרבה עם אינטואיציה ותחושת בטן וסומך על האנשים שסביבי, ולא נמצא כל הזמן במקום שצריך להתחרט ולהצטער. אבל לומדים. לומדים מכל דבר. פעלתי בתור סטודנט לשחרורו של יונתן פולארד, ואחד הדברים שאני מצטער עליהם הוא שלא הצלחנו להעצים את המאבק הזה למאבק שיישא פרי. וזה היה כבר לפני 20 שנה".
 

אני לא מתכוונת לצער על כך שמאמץ לא הניב פירות, אלא לבחירה שאולי היום היית עושה אחרת.

"אני חושב שבצעירותי, בלהט הדברים, אולי נהגתי לומר דברים באופן תקיף יותר. גם היום אני אומר דברים בצורה ישירה, אבל לא בצורה שבה אמרתי את הדברים בצעירותי".
צילום: פלאש 90

ספר על בחירות יומיומיות, כמו הבחירה מה ללבוש כל בוקר.

"אין הרבה התלבטות. אולי יותר עם הילדות הקטנות - מה לתת להן ללבוש, לבדוק שאני לא מפספס שם. אבל לגבי זה די טריוויאלי: מכנסיים וחולצה. כשקר אני לא לובש סוודר, רק מעיל. אני לא אוהב את ההרגשה של להסתובב עם סוודר כל היום. יש בזה משהו קצת מגביל".
 

מה ההתלבטויות שצצות בבחירת הבגדים לילדות?

"כשאני עוזר להן להתלבש בבוקר, שזה זמן האיכות שלנו, כי בלילה אני חוזר מאוחר, אני משתדל להתאים את החולצה למכנסיים. לפעמים אני מקבל מאשתי הערות על טעם רע, אבל מפתחים מיומנות גם בזה. אני מחכה שהן יגדלו ויבחרו את הבגדים לבד".
 

בנות כמה הן?

"חמש ושבע".
 

מה המשמעות של בחירות 2013 בעיניך?

"כל בחירות הן חשובות, ואני קורא לאנשים לצאת להצביע, גם לאלה שלא תומכים באידיאולוגיה שלי. אני חושב שיש בלבול מסוים בבחירות האלה: ריבוי מפלגות, ריבוי מעברים בין מפלגות. אני חושב שאנשים צריכים להסתכל על העקרונות ולהסתכל על המועמדים ועל מי באמת הכי מייצג את העקרונות שלהם ואת השקפת עולמם, וכך לבחור".

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי