האפשרות לעשות שינוי

את הבחירה החשובה בחייו עשה חיליק בר, מזכ"ל מפלגת העבודה, כשהבין שבפריפריה לא יוכל להצליח. מאז הוא בירושלים


צילום: פלאש 90
חיליק בר

מפלגה: המחנה הציוני

מקום ברשימה: 7

 

מזכ"ל מפלגת העבודה, הראשון שנבחר לתפקיד זה שלא בעת כהונה בכנסת.

בחירות ידועות בעברו: בחר לוותר על לימודים בבית הספר לממשל באוניברסיטת הרווארד ב-2008 לטובת המשך הפעילות הפוליטית בישראל. בחר להתמודד ברשימתו של ניר ברקת למועצת העיר ירושלים.

 

ספר על בחירה קשה שחווית.

"כשהבנתי שלא אוכל לממש את חיי הציבוריים בצפת, העיר שבה נולדתי וגדלתי, ושאיאלץ לעשות זאת ממרכז הארץ. לכן עברתי לירושלים".
 

למה לא יכולת לממש את החיים הציבוריים מצפת?

"צפת היא פריפריה. לצערי, הפריפריה בישראל מוזנחת מאוד, ועל כן לא נותנת מספיק הזדמנויות לאנשים שרוצים להתפתח במובן הציבורי, העסקי והמקצועי. אין תחבורה, אין תשתיות, אין מספיק הזדמנויות תעסוקתיות. הפריפריה לא מחוברת מספיק למרכז, ולכן רבים מתושביה נאלצים לעזוב אותה כדי לממש את ההזדמנות שלהם".
 

מדוע המעבר היה קשה?

"בצפת נמצאים השורשים שלי, המשפחה, החברים, ההורים. היה קשה להתנתק מהמשפחה, למרות שהתחברתי לירושלים כבר בגיל 14, כי הגעתי לשם ללימודים בפנימייה, מכללת בזק
מחובר לירושלים. בר. פלאש 90
בגבעת מרדכי".
 

אז השנים בפנימייה השפיעו על הבחירה.

"כבר כנער הבנתי שאני גר בעיר דפוקה. הבנתי שילדים שגרים בערים אחרות זוכים לתנאי חיים שונים מאלה שבצפת. הבנתי גם שדרך השירות הציבורי והפוליטיקה אפשר לשנות".
 

הבחירה להתמקד בפוליטיקה נשאה פירות? הצלחת לחולל שינוי?

"עוד לא הגעתי לצומתי מפתח שמאפשרים לשנות, אבל מבחן העתיד יגיד".
 

בחרת לשנות את שם המשפחה מאבוקרט לבר.

"זו היתה החלטה אישית שלי, שהתבססה על הרעיון שהעלה בן גוריון לעברת את כל שמות המשפחה. זה צברי, זה  ישראלי, ואני מאוד תומך בזה. השם הקודם קיים בתעודת הזהות ובמסמכים רשמיים. זה פשוט שינוי שעשיתי, ואני שמח בו".
 

יש בחירה שהיית שב עליה ללא היסוס?

"הבחירה להעתיק את מקום מגוריי לירושלים. אין עיר כמו ירושלים. זה המקום שאני הכי מחובר אליו, ולא הייתי רוצה לעבור מצפת לשום מקום אחר חוץ מאשר לירושלים. זו עיר שמשלבת המון היסטוריה יהודית עם פיתוח וקדמה. אני אוהב את השילוב הזה. אני לא אוהב מקומות שיש בהם רק קדמה או פיתוח, כמו למשל תל אביב, או מקומות שהם רק היסטוריים. ירושלים גם מחברת אותי לשורשים ההיסטוריים של העם שאליו אני שייך". " צפת היא פריפריה. לצערי, הפריפריה בישראל מוזנחת מאוד, ועל כן לא נותנת מספיק הזדמנויות לאנשים שרוצים להתפתח במובן הציבורי, העסקי והמקצועי. אין תחבורה, אין תשתיות, אין מספיק הזדמנויות תעסוקתיות. הפריפריה לא מחוברת מספיק למרכז, ולכן רבים מתושביה נאלצים לעזוב אותה כדי לממש את ההזדמנות שלהם "
 

בחירה מוצדקת בדיעבד?

"בוודאי. ירושלים נתנה לי הרבה הזדמנויות להתפתח מבחינה השכלתית, מקצועית ופוליטית. פוליטית ומקצועית - הגעתי לאן שהגעתי; והשכלתית - רכשתי שני תארים באוניברסיטה העברית".
 

ואישית?

"מצאתי שם את האישה שאיתה התחתנתי, אדית. זו היתה אהבה ממבט ראשון: מהדקה הראשונה שראיתי אותה, ידעתי שהיא תהיה אשתי. היא הבן אדם הכי טוב והכי חכם שאני מכיר, החברה והיועצת הכי טובה שלי".
 

איך הכרתם?

"היא עבדה בבית קפה, ופשוט הגעתי לשם".
 

גם מהצד שלה זו היתה אהבה ממבט ראשון?

"למיטב ידיעתי, כן. זה לפחות מה שהיא אומרת". 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי