גם זו נחמה

לקראת תשעה באב הקימה תנועת בני עקיבא מאהל הידברות, ובו ישוחחו אנשי חינוך, תרבות ותקשורת על סוגיות בוערות בעולם הדתי

בשבוע הבא יצוין צום תשעה באב, היום שבו, לפי המסורת, נחרב בית המקדש, עקב שנאת חינם. בשנים האחרונות בישראל הפכו הימים שלפני מועד זה לימים של הידברות, סובלנות והקשבה הדדית, בניסיון לתקן את מה שנכשל אז. תנועת בני עקיבא מקיימת השבוע בירושלים את האירוע "חיים יהדות, יוצרים תרבות". במשך חמישה ימים (עד חמישי), מעשר בבוקר ועד אחת עשרה בלילה, ישבו יחדיו, בצל יריעות מאהל אחד, עשרות אנשי חינוך, תקשורת, תרבות ועשייה משלל גווני החברה הישראלית וינסו לבחון מה מאחד ומה מפלג, על מה ניתן לגשר ועל מה כבר לא.

המאהל בגן העצמאות, השבוע. צילום מעמוד הפייסבוק של בני עקיבא
אחד מהמשתתפים הוא ד"ר תומר פרסיקו, חוקר דתות ובעל הבלוג לולאת האל, שידבר בפאנל על הנושא "למי שייכת הרבנות הראשית?" לצד ד"ר אמנון שפירא, ח"כ משה פייגלין, הרב אבי רונצקי ויואל מרשק. "הרבנות הראשית לישראל נמצאת בתהליך של קריסה מבחינת הלגיטימציה הציבורית שלה", אומר פרסיקו, "למרות שיש עדיין, ותמיד יהיו, מאות אלפים שיחפצו בשירותיה, ציבור גדול הולך ומדיר את רגליו ממנה: נישואיה אינם נישואיו, כשרותה אינה כשרותו, וממילא אלוהיה איננו אלוהיו. לא היה צריך שהרב הראשי ייכנס למעצר בית כדי שזה יקרה. עוד הרבה לפני כן המנגנון היהיר, המסואב והמושחת של הרבנות הרחיק כל אדם שיהדותו חשובה לו. אבל העיקר אינו אפילו זה, אלא חוסר חופש הבחירה והעובדה שהרבנות נכפית על האזרח הישראלי בעוד היא מייצגת רק זרם יהדות יחיד ואינה מאפשרת ריבוי דעות וכבוד הדדי בין גוונים שונים של יהדות. יש לקוות שהשיח המתממש במאהל הזה יתרחב ויגיע גם לממסד הרבני עצמו".

 

פרסיקו מתרשם ממגוון הקולות הרחב שהמאהל מציע. "לנוכח הסגירות שמאפיינת חלקים מסוימים בציונות הדתית, טוב לגלות שתנועת בני עקיבא מסוגלת להציע עושר כזה של דעות, שברור שחלקן אינן מקובלות, בלשון המעטה, על מוסדותיה. שיח פתוח וכן של הקשבה והפריה הדדית, תוך כדי עמידה על העקרונות, נצרך בכל זמן, ובוודאי כיום. לקראת תשעת הימים וט' באב - גם זו נחמה".

 

מאהל "חיים יהדות, יוצרים תרבות" בגן העצמאות בירושליםתנועת בני עקיבא בשיתוף תנועות הנוער בישראליום ראשון כ"ט תמוז 7.7 עד יום חמישי דאב 11.7, בין השעות 10:00-23:00. ללו"ז המלא 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי