יולקי פאלקי 1

19.01.11

בחלק הראשון מבקר הבמאי ארבעה עולים. משפחה המתגוררת בקיבוץ בית השיטה, מוזיקאי רווק, סופרת מפורסמת ועולה נוסף. הסרט מתאפיין בציניות והומור של אנשים שהמכנה המשותף ביניהם הוא הקשיים. בדרך חיה ומשעשעת זו נוצרת קרבה והבנה של החברה היהודית-רוסית בארץ.

ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2007 | 50 דקות | רוסית ועברית, תרגום לאנגלית ועברית
בימוי: אלכס גנטלב | הפקה: עדנה קוברסקי, אלינור קוברסקי
 



תקציר: 

מסע אישי בן שני פרקים של הבמאי, המנסה לאתר את חבריו לעלייה מרוסיה שהגיעו איתו באותה טיסה בשנות התשעים. סיפוריהם של העולים שהתפזרו בינתיים ברחבי הארץ והעולם – מקיבוץ בית השיטה ועד משרד מפואר בגורד שחקים במוסקבה – מציירים את דמותה של "העלייה הרוסית" הרבגונית והמרתקת. ברקע נמצאת כל העת ההתמודדות עם הסטריאוטיפים, חבלי הקליטה, ההישגים והכישלונות, המציפים בכאב את השאלה - מה זה להיות יהודי-ישראלי? האם לציבור המונה למעלה ממיליון איש יש סיכוי לקבל חותמת 'ההכשר' של ישראליות? השם 'יולקי פאלקי' הוא במקורו שמו של הרכב מוזיקלי שבו השתתף אחד מגיבורי הסרט ככנר.

בחלק הראשון מבקר הבמאי ארבעה עולים.

בקיבוץ בית השיטה מתגוררת משפחה שעל פניו נראה שהתאקלמה בצורה טובה יחסית. שני ההורים עובדים והבן מתכונן לקראת גיוסו לחיל האוויר. במהלך ארוחת הערב (המוגשת עם וודקה), מסתבר כי הקושי הגדול היה דווקא בקליטת הבן, יותר מאשר קליטת ההורים.  

עולה אחר הוא מוזיקאי רווק הגר בגפו ועובד למחייתו בחנות בשר. בשיחה קשה מתגלה שהוא עלה יחד עם הוריו וסבתו, אך שלושתם נפטרו בתוך זמן קצר בארץ, והוא נותר לבדו. הוא חש בדידות גדולה, חוסר שייכות ומוצא נחמה במוזיקה בלבד.

העולה השלישית היא הסופרת המפורסמת דינה רובינא. ספריה של רובינא נמכרים כמעט בכל העולם למעט ישראל. רק ספר אחד תורגם עד כה לעברית ובעבור הציבור הישראלי היא אנונימית כמעט לגמרי. דינה משוחחת עם אמנים אחרים על הקושי להיקלט ונפגשת עם בעלה ובתה שחזרו בינתיים בתשובה.

 
 

העולה הרביעי הוא אלכסיי גורביץ' אשר עובד בתל אביב ורואה את משפחתו שגרה בכרמיאל רק בסופי שבוע. כאן מתוארת ההקרבה למען הפרנסה, הקושי של האישה למצוא את מקומה בישראל וקליטתם המהירה של הילדים.

לוז הסרט הוא המפגש שמקיים הבמאי עם קבוצת העולים. הסרט מתאפיין בציניות והומור של אנשים שהמכנה המשותף ביניהם הוא הקשיים. בדרך חיה ומשעשעת זו נוצרת קרבה והבנה של החברה היהודית-רוסית בארץ.

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי