סינדרום ירושלים: לילה של חגיגות

18.05.11

לכבוד יום ירושלים ייפתחו שערי בית אבי חי לרווחה בשעות הלילה, עם כל הדברים שיכולים להפוך את היום לחגיגה של ממש.

 
להיות ירושלמי, יודעים כולם, זה לא רק עניין גיאוגרפי. ירושלמי יודע לזהות ירושלמי, ירושלמי משתמש במונחים שרק ירושלמים מכירים ואז מה אם הבירה היא של כו-לם. עכשיו החגיגה הגדולה מגיעה אל בית אבי חי עם "סינדרום ירושלים", מגוון אדיר של אירועי תרבות שיתקיימו במשך  לילה שלם לציון יומה של העיר האחת והיחידה - ירושלים.

 חובבי שירה, צרכני עיתונות אדוקים, חובבי קולנוע ואנימציה – כולם יוכלו למצוא פינה חמה בלילה הכי לבן והכי שמח. אז מה בהיצע? "שירה-בירה", מפגש שירה עם חברי קבוצת "כתובת" הפועלים במרכז העיר ירושלים ומוכיחים שמשוררים לא יושבים בשערי העיר אלא ממש בליבה. המוסיקאי נועם רותם יצטרף אל אנשי הקבוצה במיוחד לרגל הפרויקט.

 כתב הארץ לענייני חרדים, יאיר אטינגר, ינחה פאנל ער שיספר על כל הסקופים שסיפקה ירושלים בדרך לכותרת הראשית של העיתונים היומיים. חבריו לפאנל הם שלושה עיתונאים ירושלמים: כתב ערוץ 2 לענייני השטחים אוהד חמו, הפרשן הפוליטי של מעריב שלום ירושלמי, ומלי גרין, סופרת ועיתונאית סגנית עורכת בעיתון "בקהילה". כל אחד מהם יספר על הסיפורים שמאחורי סיפורי החדשות שהתרחשו בירושלים.

 באירוע "מבעד לעדשה" יוקרן מקבץ סרטי סטודנטים הקשורים לירושלים, מבתי ספר כמו סם שפיגל ומעלה, בהנחיית הבמאי רון עופר, ובמפגש אחר - סביב נושא האנימציה, יוקרן מקבץ סרטי סטודנטים מהמחלקה לאנימציה בבצלאל, בהנחייתו ובעריכתו של אשר סלה.

  הרכב "פרה שחוטה"  יארחו יוצרים וסטנדאפיסטים מ"קלבת שבת", "המטבחון" ו"הצגה יומית" שיעשו צחוק מירושלים (רמז: התרגלנו). בנוסף יתארח הסטנדאפיסט הירושלמי דובר האנגלית ישראל קמפבל.

יאיר להמן, הד"ר שוורץ מהרכב "פרה שחוטה" אשר כולל אותו ואת השחקנית ענבל לורי, מסביר:  "הד"ר שוורץ ומנואלה הקטנה, דמויות שכבר הפכו לסלבריטי בעיר מהמופע "פרה שחוטה" יארחו את שאר קבוצות התיאטרון הירושלמיות. אלו חברים למקצוע אשר עובדים ופועלים בעיר, כולם בוגרי הסטודיו של ניסן נתיב, אשר חיים ועובדים בירושלים. את הרוח המיוחדת שלנו ואת הכח שלנו חבל להציג במילים, אלא על הבמה,  אז כדאי שתבואו, כי מה שבטוח, יהיה מצחיק.

 על במה נוספת דניאל זמיר ונינו ביטון יארחו את טובי היוצרים הירושלמים הצעירים במופע ייחודי לבית אבי חי, בהשתתפות עמרי מור והלל אמסלם ותלמידים ירושלמים מהאקדמיה למוזיקה.

 עד כאן מזון לנשמה, אבל גם הגוף צריך זריקת מרץ שתגיע בדמות יריד מנות דגל של מיטב המסעדות הירושלמיות שייפתח בחצר בית אבי חי. מיטב המסעדות יגישו אוכל ירושלמי או אינטרפרטציה מודרנית שלו: מסעדת "לארא", למשל, תציע קציצות סשימי פילה בקר ובורקס מתוק,

"כהן חמוצים" תגיע מצוידת בקוגל וחמוצים ו"לה-קוואזין" תציע קינוחים של ממש: מוס שוקולד, גבינת -טופו ומיני עוגות שוקולד חמות ועוד.

שוק הפיצ'פקס יציע מבחר מוצרים בעיצובם של תלמידי המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.

 "אירועי יום ירושלים הרשמיים הם כאלה שהרבה מאוד אנשים לא מוצאים את עצמם בהם – לטוב ולרע", אומר רוני סילפן מבית אבי חי. "מצד שני הרבה אנשים מרגישים את הצורך לציין את יומה של העיר שבתוכה הם חיים. להיות ירושלמי זה לא דבר של מה בכך. זה יום שדורש ממך להתייחס אליו כחלק מרכי הזהות שלך ואנחנו רוצים לציין את האירוע הזה, שנקרא יום ירושלים, באופן שבאמת מאפשר לכל אחד להשתתף ממקום של תרבות ויצירה".

 סינדרום ירושלים
יום חמישי, כט באייר, 2.6, החל מהשעה 21:00

כרטיס לשני אירועים בתשלום: 50 ₪
תכנית מפורטת תפורסם בסמוך למועד האירוע באתר בית אבי חי ובעיתונות

 מאת: כרמית ספיר-ויץ

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי