שיגעון המוזיקה

07.04.11

ארבע שנים לאחר שכבשה את לבם של השופטים והצופים ב"כוכב נולד", מרים טוקאן מנסה לפרוץ לתעשייה. שלושת הסינגלים הראשונים שהוציאה אמנם לא זכו להתייחסות מיוחדת, אבל מבחינתה זו לא סיבה לוותר על קריירת הזמרה. אם זה לא יצליח, היא תמיד תוכל להיות עורכת דין

 
מחפשת קהל מגוון. טוקאן ב"כוכב נולד"
בעונה החמישית של "כוכב נולד", ב-2007, כולם סימנו את הצעירה הערבייה ששרה קלאסיקות ישראליות. נראה היה שההצלחה היא רק עניין של זמן. אבל כמו רוב יוצאי "כוכב נולד", גילתה מרים טוקאן שקר שם בחוץ. בחודשים האחרונים שיחררה הזמרת הצעירה שלושה סינגלים, ואף אחד מהם לא חרך את הרדיו הישראלי.

"הקשיים עושים לי, בוא נגיד, מצבי רוח לא קלים ולא טובים", מודה טוקאן בכנות. "אבל מתגברים על זה. הרי אין עלייה ללא נפילות קטנות או גדולות בדרך. אני מקווה שהנפילות יהיו קטנות בלבד, והאמונה בעצמי גוברת בסופו של דבר. אני מאמינה שאוכל להתגבר על הקשיים האלה. לא ציפיתי שהשירים ייכנסו לצמרת המצעדים תוך זמן קצר. ברור שקיוויתי,  אבל זה לא קרה. בכל מקרה אני מאמינה שזה תהליך לא פשוט שלא אמור להיות מהיר אלא לקחת זמן. אני גם רואה לאט-לאט דברים שמתפתחים בשטח. בעקבות 'סודך', השיר הראשון שיצא לרדיו, הוזמנתי להמון חוגי ריקודי עם. התברר שהשיר נהפך ממש ללהיט ויש לו אפילו ריקוד מיוחד".

מאז "כוכב נולד" הופיעה טוקאן עם הקאברים שביצעה בתוכנית, הופיעה בשתי הזדמנויות בבית הנשיא - באחת מהן לצדו של דוד ד'אור, ובהמשך גם בפסטיבל לקהילה היהודית באיטליה במסגרת יום תרבות עברית. בנוסף היא יצאה לשני סיבובי הופעות עם אלון אולארצ'יק, השתתפה בפסטיבל ימי זמר בחולון וזכתה בו במקום הראשון עם שיר שכתבו לה שמרית אור ונחצ'ה היימן. היא החלה לאסוף חומרים אישיים מקוריים ולהקליט סקיצות, עד שלפני שנה חתמה עם חברת "תטה עושים מוזיקה" לניהול מוזיקלי ולהפקת אלבום הבכורה שלה.

 
את הסינגל השני, "תמיד בשניים", שיחררת גם בגרסה ערבית. זה התקבל בחיוב ברדיו הערבי?
"כן, השיר אפילו הגיע למקום השני במצעד של קול ישראל בערבית, וזה מצעד חשוב במגזר. גם הסינגל השלישי, 'מאוול', התקבל יפה במגזר. לא ציפיתי לזה, אבל כולם מדברים על השיר הזה, למרות שהוא בעברית. במגזר הערבי שומעים מוזיקה מזרחית, אבל 'מאוול' נוטה יותר לכיוון האתני ולמוזיקת עולם. למרות זאת אהבו אותו".

צמחת בקהל הערבי עם חומרים מוזיקליים תואמים. מאיפה נולד הצורך לפנות גם לקהל הישראלי?
"זה קרה בטבעיות. זה חלק מהמעגל שמסביבי. הרי קודם כל יש את הבית, ואחר כך המשפחה, בית הספר, הכפר ואז המדינה כולה. כל הזמן הרגשתי שהקהל שלי חייב להיות מגוון, מכל העולם, ללא קשר לדת ולגזע. הרגשתי שזה הכי טבעי והכי נכון בשבילי. זה מה שנתן לי את הכוח לא להתמקד באוכלוסיה מסוימת אלא לפנות לכולם".

לפי הביצועים שלך ב"כוכב" נולד נראה שדווקא לך יש משיכה גדולה למוזיקה ארץ-ישראלית, לא רק ישראלית. עד כמה זה טבעי עבורך?
"זה טבעי מאוד. בבית הספר תמיד אהבתי ספרות, ולמדתי חמש יחידות תנ"ך. אהבתי גם שירה. זה התחבר באופן טבעי".

לצד האהבה למוזיקה יש לטוקאן אהבה נוספת: היא בעלת תואר ראשון במשפטים, סיימה באחרונה התמחות שארכה שנה, וכעת מתכוננת לבחינת הלשכה. בעתיד הלא רחוק היא מתכננת לעבוד במקצוע. "זה חשוב לי מאוד. זה אחד היעדים שלי", היא אומרת.

גם בגלל הקשיים בתעשיית המוזיקה?
"לא, זה לא קשור. זה משהו שאהבתי מגיל קטן. אצלנו השכלה גבוהה היא ערך חשוב מאוד. זה חשוב לפרנסה, אבל גם לחברה ולמדינה".

קשה לשלב בין קריירה מוזיקלית לבין קריירה משפטית, לא?
"כן, זה יוצר לחץ של זמן. אני מקווה שלא אצטרך לבחור בין השניים. אנסה לשלב. בכל מקרה, אם זה יגיע למצב של או זה או זה - נראה לי שאבחר במוזיקה, גם אם זה לא יפרנס אותי".

עד כדי כך?
"כן. מה לעשות, זה השיגעון שלי בחיים".

כתב: דודו כהן
רוצים לפרגן חמרים טוקאן? היכנסו לדף הפייסבוק שלנו

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי