מוסיקה בשני

07.06.09

בית אבי חי מרים את הכפפה ופותח במה מאתגרת ליוצרים מקוריים המגישים מוסיקה איכותית

 
אודליה דהן. צילום: יח"צ
מועדון ח7 מרחיב את הצלילים. לאחרונה הושק קו מוסיקלי חדש המארח להקות, הרכבים, יוצרים וזמרים. כולם, ביחד ולחוד, מהווים קול ייחודי במפת המוסיקה ומביאים אל קדמת הבמה איכויות לקהל שרוצה משהו אחר. עם כל הכבוד לפלייליסט של גלגל"צ, יש גם דברים מעבר והליין החדש מספק הזדמנות לפגוש מקרוב מוסיקה ישראלית, יהודית וחובקת עולם.

אז איך קרה הדבר? יוזמת הפרויקט מנהלת התוכניות בבית אבי חי מיכל נקר, מסבירה: "זמן קצר לאחר הקמת הבית, החלו להגיע אלינו פניות רבות של אמנים שונים העוסקים במוסיקה יהודית – ישראלית מקורית מכל רחבי הארץ. הדיאלוג עם היוצרים העלה את הצורך האדיר בבמה מסוג זה. החלטנו ליטול על עצמנו את האתגר של פתיחת הבמה ליוצרים המהווים נדבך תרבותי חשוב ביצירה הישראלית".

"מעבר לכך", מוסיפה מיכל, "השפע המוסיקאלי שיש בארץ, שנובע מהשורשים שלנו וממקורות ההשראה הרבים והשונים שיש כאן לכל אחד, הופכים את היצירה המוסיקלית לפסיפס מרתק של שילובים ופרשנויות, ולא פעם גם אני הופתעתי מהיצירה המרתקת, הרגישה והמגוונת שנוצרת כאן".

יריות הפתיחה של ליין "מוסיקה בשני" נורו על ידי ההרכב הירושלמי "שייבה" עם מוסיקה אקוסטית מקורית, שירי משוררים, טקסטים מהמקורות וטקסטים אישיים. "האנסמבל האתני" הופיע עם חומרים ממקדוניה, תימן, בולגריה וספרד אחרי שזכה לתשואות בפסטיבלי מוסיקת עולם באירופה. כמו כן הופיעו זמרת הלאדינו בטי קליין בליווי נבל, חלילים, גיטרה ואקורדיון, והרכב הרוק הרוחני "בין השמשות".

 
להקת בין השמשות. צילום: מיטל כהן-גנוט


לפרשנות מוסיקלית לרגל השקת הליין החדש גויסה הזמרת והיוצרת אודליה דהן. דהן תחבור ל"טריו עתר" במופעם "הקברט היהודי" (8.6) שכתב הפסנתרן עופר שלי, ותשיר לצד זמרת הסופראן יעלה אביטל.

המולך החדש, הרייטינג, יכול לנוח. כאן מדובר במשהו אחר לגמרי. דהן: "יש פה חומר אחר, משהו אחר. כל זווית ההסתכלות שונה. המופעים האלו מזכירים לנו שאתה לא בבועה, ולא בבום של התעשייה התל אביבית. גם עופר וגם יעלה הם בעלי שם בינלאומי. כל אחד מאיתנו ידוע בתחום שלו מעבר לגבולות הארץ ובכל זאת – בארץ לא כל כך מכירים. בית אבי חי נותן לנו במה והזדמנות להכיר את הקהל הישראלי מקרוב".

 
בפעם הבאה שאתם מחפשים הופעה של מוסיקה איכותית וייחודית, כדאי להציץ על הליין החודשי של "מוסיקה בשני", בטוח תמצאו שם משהו מרענן לשמוע.


כתבה: כרמית ספיר-ויץ Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי