מדינה במיל' | נכנסים לעזה | פרק 8

26.10.10

הפרק האחרון מתעד את 48 השעות האחרונות של המילואים - משימה מבצעית אחרונה; פרידה של החיילים והסגל מהמג"ד המסיים את תפקידו; נסיעת החיילים הביתה ופגישתם המרגשת עם בני המשפחה. הפרק מסתיים באופן בלתי צפוי: שבועיים לאחר סיום המילואים הם מגויסים מחדש בצו 8 למבצע

ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2008 | 30 דקות | בימוי: ילון גורביץ' | הפקה: יהלתי גת, מוזה הפקות


תקציר:

מדינה במיל' היא סדרה תיעודית בת שמונה פרקים העוקבת אחר שירות המילואים של קבוצת גברים ישראלים, מרגע קבלת צו הגיוס ועד שובם הביתה. ילון גורביץ', הבמאי, מציג את חבריו לפלוגה שבחיי היומיום הם שונים מאוד זה מזה באורח חייהם – קיבוצניקים, עירוניים, אנשי היי- טק ובעלי פאב, דתיים, חילונים וכדומה. אך למרות השונות, השירות הצבאי המשותף יוצר ביניהם אחווה וחיבור חזק המגשר על הפערים.
 
הפרק האחרון מתעד את 48 השעות האחרונות של המילואים - משימה מבצעית אחרונה; פרידה של החיילים והסגל מהמג"ד המסיים את תפקידו; נסיעת החיילים הביתה ופגישתם המרגשת עם בני המשפחה. הפרק מסתיים באופן בלתי צפוי: שבועיים לאחר סיום המילואים הם מגויסים מחדש בצו 8 למבצע 'עופרת יצוקה' ושוב חוזרות תמונות הנשים המודאגות, והחיילים המתארגנים לקראת הכניסה לעזה.

 
 

הנושאים העיקריים בפרק חוזרים על השאלות שליוו את הסדרה כולה: האם המדינה יכולה לדרוש מאזרחיה להקריב מזמנם ומכוחם למען הצבא? ומצד שני – האם יכול אזרח, מהבחינה המוסרית, שלא להתגייס? כיצד יש לבצע פעולות צבאיות שיש בהן פן לא מוסרי ולא אנושי? איך החיילים מתמודדים עם סיטואציות כגון אלה? מהן ההשפעות הנפשיות של המלחמה והקרבות על החייל הפשוט? כיצד ניתן להישאר שפוי בשדה הקרב? נוסף על כל אלה, משתף יוצר הסרט בתובנות וברגשות שעלו בו במהלך יצירת הסדרה.

נושא אחרון הוא שאלת תגמול החיילים על שירות המילואים. כאשר הם מקבלים את "תלוש המשכורת" שלהם בימי המילואים, עולה אכזבה וכעס על צה"ל ועל המדינה שמזלזלים בהם ובתרומתם. שאלות אלה נותרות פתוחות, והעובדה שהוא מסתיים בהקשר של קרב אמיתי -  מבצע 'עופרת יצוקה' - משאירה אותן לפרשנות האישית של כל צופה וצופה.

 

 

 

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי