מדינה במיל' | כמו רקפות בין הסלעים | פרק 2

26.10.10

הפרק השני מלווה את פלוגת הצנחנים 466 ביום הנסיעה למילואים, ההכנות האחרונות והפרידה מהמשפחה, וביום הראשון למילואים.


ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2008 | 40 דקות | בימוי: ילון גורביץ' | הפקה: יהלתי גת, מוזה הפקות


תקציר:

מדינה במיל' היא סדרה תיעודית בת שמונה פרקים העוקבת אחר שירות המילואים של קבוצת גברים ישראלים, מרגע קבלת צו הגיוס ועד שובם הביתה. ילון גורביץ', הבמאי, מציג את חבריו לפלוגה שבחיי היומיום הם שונים מאוד זה מזה באורח חייהם – קיבוצניקים, עירוניים, אנשי היי- טק ובעלי פאב, דתיים, חילונים וכדומה. אך למרות השונות, השירות הצבאי המשותף יוצר ביניהם אחווה וחיבור חזק המגשר על הפערים.

הפרק השני מלווה את פלוגת הצנחנים 466 ביום הנסיעה למילואים, ההכנות האחרונות והפרידה מהמשפחה, וביום הראשון למילואים.

 
 

המפונה מגוש קטיף נפרד ממשפחתו. ילדיו ואשתו מספרים על הכעס שלהם ועל האכזבה מצה"ל. דרכם אנו חווים את הקונפליקט בין היהדות, כפי שהם רואים אותה, לבין הישראליות. החוזר בתשובה, שמנסה להקים בקושי רב עסק חדש, אינו מוותר לא על שמירת שבת ולא על שירות המילואים – ומשלם על כך מחיר כלכלי. גם כאן עולה הקונפליקט בין שמירת מצוות לבין ההישרדות הכלכלית.

המצלמה עוקבת גם אחר המ"פ והמג"ד שנפרדים ממשפחותיהם וממקום עבודתם, ומתבררת מידת ההקרבה של הדרג הבכיר בחייהם הפרטיים. הבחור הדתי לשעבר מספר כי הצבא נתן לו חוויה מתקנת וחשובה בתהליך הארוך שעבר מנער דתי לחילוני.

לקראת סוף הפרק נפגשים החיילים בבסיס לאחר פרק זמן ארוך שבו לא התראו, ושמחת המפגש מלמדת על האחווה והקִרבה שמחברות ביניהם, למרות ההבדלים הגדולים בחיי היומיום.

הפרק נפתח ונסגר בהרהורי לבו של היוצר, הכותב לבנו שמבקש להתגייס לקרבי על תחושות מעורבות שלו כהורה, שמצד אחד חרד לבנו וחושב כי הערכים מתו ואין על מה להילחם היום, ומצד אחר רוצה שגם הוא יזכה לחוש את חוויית האחווה והרעות הקיימת רק בין גברים הלוחמים יחד. הוא תוהה האם הסיכון בשירות הקרבי שווה את החוויה הייחודית הזאת.   
 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי