מדינה במיל' | היום לפני האחרון | פרק 7

26.10.10

פרק זה ממשיך את הדיון בפרק הקודם ('שני צדדים לאותו מטבע') ועוסק בשאלה כיצד על מדינת ישראל לעמוד מול האוכלוסייה הפלסטינית, האם דרך הכוח והמאבק היא הדרך הנכונה. כמו כן, מתחדדת שאלת המחיר האישי שמשלמים הלוחמים ובני משפחותיהם, אל מול פני המדינה כפי שהם בימינו

ז'אנר: דוקומנטרי | ישראל 2008 | 30 דקות | בימוי: ילון גורביץ' | הפקה: יהלתי גת, מוזה הפקות


תקציר:

מדינה במיל' היא סדרה תיעודית בת שמונה פרקים העוקבת אחר שירות המילואים של קבוצת גברים ישראלים, מרגע קבלת צו הגיוס ועד שובם הביתה. ילון גורביץ', הבמאי, מציג את חבריו לפלוגה שבחיי היומיום הם שונים מאוד זה מזה באורח חייהם – קיבוצניקים, עירוניים, אנשי היי- טק ובעלי פאב, דתיים, חילונים וכדומה. אך למרות השונות, השירות הצבאי המשותף יוצר ביניהם אחווה וחיבור חזק המגשר על הפערים.
 
פרק זה ממשיך את הדיון בפרק הקודם ('שני צדדים לאותו מטבע') ועוסק בשאלה כיצד על מדינת ישראל לעמוד מול האוכלוסייה הפלסטינית, האם דרך הכוח והמאבק היא הדרך הנכונה. כמו כן, מתחדדת שאלת המחיר האישי שמשלמים הלוחמים ובני משפחותיהם, אל מול פני המדינה כפי שהם בימינו.

 
 

אוריין משרת במילואים אך שוקל לוותר על אזרחותו הישראלית משום שהוא לא מאמין בדרך שבה מנוהלת המדינה. הוא מאמין שלבעיות החברתיות יש קשר ישיר עם הבעיות הביטחוניות. אביו מחזיק בדעה הפוכה ואנו עדים לוויכוח ביניהם. מחירים אישיים נוספים מעלים שאלות קשות על התמורה שמקבלים אלה שמסרו את גופם ונפשם למען המדינה - לוחם בחווה הסינית, הלום קרב, שמספר על המחיר הכבד שמשלמים הוא ומשפחתו מאז המלחמה. הוא מתעמת עם אם שכולה בשאלה הקשה - האם המחיר הכבד ששילמה בחיי בנה שווה את התוצאה - מדינת ישראל כפי שהיא היום.

במקביל, נמשכת הפעילות המבצעית, החיילים במחסומים ובמעצרים. בשיחה עם קצין מילואים ראשי עולה התסכול מול המדינה ומוסדותיה, אשר במו ידם פוגעים כלכלית ותעסוקתית במי שמשרת במילואים ולא מתחמק. הפרק מותח ביקורת קשה כלפי המדינה והצבא, ביקורת הנשמעת ממי שמשרת בפועל במילואים ונלחם בקרבות.     

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי