קיצור תולדות התנ"ך. בראשית חלק א

04.02.10

לאחרונה אני שמה לב שצעירים אינם מסוגלים להבין את ספר ההדרכה שהוצאנו, אלוהים ואני לגבי העולם, ספר שאנו מחלקים בחינם כשירות. לכן אני עמלה כעת על תקציר המתורגם לשפה עכשווית מה שאולי יסייע גם לאנשים שלא אוהבים לקרוא, להבין את הוראות ההפעלה של העולם.

אז כל מי שאין לו כח לקרוא הכל, הנה התקציר.

אשמח לקבל תגובות והצעות לשיפור הטקסט גם מגולשים בשר ודם, תודה.
=======================
בראשית 1.

-
אלוהים בורא תכנית ריאלטי בשם "עולם". הוא מלהק אליה כל מני טיפוסים משונים שיביאו רייטינג. למשל, גבר ואשה נטורליסטים המסתובבים ערומים, נחש מדבר, ושני אחים אקסצנטריים ומסוכסכים בשם קין והבל.
הגבר והאשה אוכלים מעץ הדעת שזה רק תירוץ של ההפקה לזרוק אותם החוצה מהאי ולהתחיל כבר את התכנית. היות והתכנית התחילה קצת לשעמם קיבלו שני האחים משימה, לפנק את אלוהים במתנות. הבל עיצב תיש שגודל בסגנון פנג-שוואי ואילו קין נכשל עם בחירה של פטריות שיטאקה ואצות נורי חסרות סטייל בסגנון הניינטיז. הבל זכה במשימה  ולכן קין דקר אותו, (אלוהים סתם שיחק אותה כששאל אותו "אי(פה) הבל אחיך", הרי הכל תועד במצלמות האבטחה שהפלילו את קין). הבל עזב לאי המתים כשקין שורד עד לפרק הגמר שם חוסל בידי איזה למך.

אחר כך הגיע משימת המבול בה זכה אלכוהוליסט זקן בשם נח, שהחליט בגיל 600 לבנות תיבה ושרד. צאצאיו ניסו לבנות מגדל יוקרתי  במגרש שקנו בבבל, אך הפרוייקט נתקע בשל פשיטת רגל של הקבלן שנעלם אי שם בבקעת שינער.
 
שחקן מפתיע מופיע מוכנס למשחק אחרי שהלך ברגל את כל הדרך מאור כשדים בגיל 70. אברהם, או "אברם", בפי משתתפי התכנית. אברם מעורר את חמת הצופים ומביא לבאזז רציני. בהתחלה הוא שומע קולות הדורשים ממנו לבצע מעשים שונים וטוען שמדובר באח הגדול המדבר רק אליו. עובדת סוציאלית נשלחת לאוהלו לאחר שטען כי קול בראשו פוקד עליו לשחוט את בנו. המועצה לשלום הילד הכנעני מפרסמת גינוי בעיתונות והפרק זוכה לרייטינג מטורף. בכל זאת הוא מצליח להתחבב על האח הגדול באמצעות גסטות זולות. למשל הוא מבצע בעצמו ברית מילה באמצעות אבני צור בגיל 80 ומביא ילד ראשון בגיל 90 לקול מחאות אירגונים פמינסטיים.

הילד, בחור בשם יצחק, מתגלה אף הוא כתרנגולת המטילה ביצי רייטינג. הוא נושא לאשה ילדה ארמית בת 3 בשם רבקה, אחרי ששליח מטעמו מפתה אותה בשיירת גמלים עמוסה באקססוריז מוזהבים.היא יולדת לו תאומים שלאחד מהם הוא קורא בשם הניו-אייג'י "עשו" ולשני הוא נותן שם אולד-פשן במיוחד: "יעקב".

השניים כצפוי מתגלים כצילבות. בעוד עשו מתגלה כבחור פופולרי בחוגי הספורט האתגרי, מצטייר יעקב כילד כאפות מניפולטיבי במיוחד. הוא מחתים תחת לחץ את עשו על חוזה דרקוני המעביר לבעלותו את רכוש המשפחה, הכולל מכון של עבדים ושפחות ומגרש גמלים משומשים באיזור התעשיה באלוני ממרא. אחר כך הוא מנצל את כובד ראייתו של אביו, (קטרקט), מחתים גם אותו על החוזה ונמלט לבקש מקלט מדיני אצל סוחר ארמי מפוקפק  בשם "הלבן".

באופן מפתיע מצליח יעקב הבונה לעצמו תדמית של איש תם, לתחמן אפילו את "הלבן". בתום מס שנים הוא מבריז מביתו יחד עם שתי בנותיו ועדריו. "הלבן" ביחד עם ה"טחול היבוסי" ו"יגאל עמלק", רודפים אחרי יעקב. האח הגדול החושש מירידתו של כוכב רייטינג שכזה מהתכנית, מאיים על הרודפים שחוזרים לביתם ויעקב בורח לוילה רחבת ידים באחד מפרבריה המבוקשים של שכם. כך הוא מביא לעולם 12 בנים, כמה בנות, ומכחיש את השמועות נגדו כי מדובר בניצול של קצבאות הילדים מהביטוח הלאומי הכנעני.

לחלק הבא

תרמו גם אתם לפרוייקט תרגום התנ"ך
שלחו את הצעותיכם בתגובות

הודעה נערכה ע'י מנהל בתאריך: 09/02/10 Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי