איך מכבים לאשה את השכל?

18.10.09

לכל בן אדם, יש שורת פקודה שלוחצת על הכפתור שמכבה את הרציונל. הרציונל הוא התכנה המקורית שעובדת חלק ובלי הפרעות. העניין הוא, שכדי שהטלנובלה תהיה מעניינת יותר, אי אפשר שהכל יילך חלק, לכן הוסיפו המתכנתים פה ושם לכל אחד מאתנו שורת פקודה שמבטלת את ההגיון ומביאה את הקריזה.

הלכתי לבדוק את זה במחלקה הטכנית בקומה למטה. שמה, במרתף הלוהט עובדים כל אלו שלמדו מקצוע ולא למדו תורה. מסכנים. אחד מהם חיבר אותי בחיבור מהיר למחשב נייד והתחיל לעבור על התוכנה. "שתדעי שבדרך כלל אנחנו לא עושים דברים כאלה" אמר לי הטכנאי.  אז קודם כל הוא מחק לי כמה דפיקויות, אבל לשנוא את חמותי ביקשתי ממנו שלא ייגע. אם אני לא אשנא אותה, אני לא יכולה למצוא תכלית אחרת לחיים שלי.

"הנה מצאתי באג", הוא אמר. אני מוחק לך את "את באה לשופינג?" אחלה. זה יעזור לי לחסוך קצת. אז אוחיון מחק לי פה ושם כל מני באגים, הוסיף לי תוכנת ניווט כדי שאוכל למצוא את האוטו בחניון ושורת פקודה שנותנת לי את האפשרות, כאשה, להבין שאפשר גם לעבור הנתיב השמאלי אם אני מתכננת לנסוע 50 קמ"ש מת"א עד נהריה. ביקשתי ממנו להוסיף לי אפשרות לאמוד את המרחק לרכב שמאחרי ברוורס, אבל הוא אמר שאי אפשר לעשות את זה במח נשי. אפילו אלוהים התערב בפרוייקט הזה כמה פעמים ובסוף התייאש.

יש עוד משהו שביקשתי ממנו למחוק והוא אמר שלא בטוח שזה הצליח. "השמנת". בדיקה סטטיסטית מראה שמדובר במילה המכבה את כל המערכת ההגיונית שלנו. תשאלו כל בחור: מה עדיף. א. שואה גרעינית ב. ביטול המנוי של "בלייזר" ג. התאבדות של בר רפאלי  ד. להגיד לזוגתו: השמנת. מעבר לעובדה שזה מסוכן, אין בזה תועלת. הרי אנחנו יודעות שהשמנו עוד לפני שנגסנו בביגלה עם גבינת השמנת, אז לא חבל להסתבך סתם?

אנחנו מתוכנתים לכך ששורות קוד מסווימות יכבו לנו את ההגיון. כי אם לכולנו היה שכל, העולם הזה היה משעמם מאוד, הרייטינג היה יורד ואין שום סיכוי שהיינו מצליחים למכור פרסומות. פעם, כשהמצב היה קשה במיוחד וצופים התחילו לנטוש לטובת ד"ר פיל, הוחלט לעשות מעשה. לבצע כיבוי מוחות גורף וליצור דרמות, מלחמות ורשע שתמיד מביאים רייטינג. והיות שבני האדם לא הסכימו לעשות דבר מאלה כל עוד השתמשו בשכלם, המצאנו את האמונה. מאז הרייטינג בשחקים תודות למאמינים ולבני המאמינים המצהירים בגלוי שאין להם על מי להישען אלא על הבוס שלי. נו באמת, אפילו את התלושים לחג הוא שכח השנה.

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי